Hoefkatrol en Corta-flex

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bubble
Berichten: 1
Geregistreerd: 13-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-01 12:52

Wie heeft er ervaring met het middel Corta-flex bij hoefkatrol. Mijn achttienjarige ruin heeft sinds kort hoefkatrol fase 4 en de bloedverdunners van de dierenarts helpen niet. Ook heb ik het middel Equiflexion geprobeerd, maar dat werkt ook niet. Nu las ik iets over Corta-flex en was benieuwd of jullie daar ervaringen me hebben. Huilen


cassie
Berichten: 7
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 08:17

Ik zelf heb geen ervaring met Cortaflex, maar ik weet dat iemand die endurance rijdt met haar paard er heel veel baat bij heeft.
In NL is het verkrijgbaar bij Marjoleine de Rooij en je kunt ook kijken op de site http://www.cortaflex.co.uk
als je het tel.nr van Marjoleine wilt hebben zodat je meer info kunt aanvragen, dan kun je dat via een mailtje naar info@hoefkatrol.nl opvragen.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 00:59

Mijn paard heeft hoefkatrol 2 en 3 en ik gebruik nu sinds een paar dagen navilam O. Dat is van Jordens Hippo bv, ze hebben ook nog iets sterkers voor paarden met hoefkatrol.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 01:48

Hoi, die middeltjes helpen voor een betere smering en de aanmaak van kraakbeen. Het kan zijn dat je paard daar niet op reageert of dat het niet voldoende helpt om je paard kreupelvrij te laten lopen.

Je schrijft niet welke ijzers je eronder hebt. Meestal kan stijl bekappen en een egg bar eronder goed helpen. Mijn paard heeft ook hoefkatrol 4 en equiflex etc. hielp bij haar ook niets. Maar met de egg bars loopt ze alweer ruim een jaar kreupelvrij! Zorg wel dat je een hele goeie smid vind en dat je regelmatig gaat (elke 8 weken).

Succes ermee.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 11:49

Volgens de kliniek zijn eggbars helemaal niet zo goed als zooltjes met speciale siliconen. Die heb ik nu dus en het kost 300 gulden per keer... Misschien dat ik ooit wel eens eggbars wil proberen, maar ik hou me voorlopig toch maar aan het advies van de kliniek.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 17:46

egbars helpen heel erg god en homopatische middelen ook en acapunctuur

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 18:23

berichtje voor Jura:

Mijn paard heeft afgelopen jaar egg bars onder gehad met leren zooltjes en siliconen. Dat zal dus niet zoveel verschillen van wat jouw paard eronder heeft. Alleen mijn smid is gelukkig niet zo duur. Eén keer per halfjaar kreeg ze nieuwe ijzers (f 160,- met nieuwe leren zooltjes en siliconen). De twee keren ertussen werden dezelfde ijzers en zooltjes hergebruikt en dan betaalden we f 100,-.

Egg bars zijn ronde ijzers. Mijn smid smeedt tussen gewone ijzers een extra stukje om het rond te maken. Heeft jouw paard dan een gewoon ijzer eronder?

Je hebt gelijk dat je het advies van de kliniek aanhoudt. Als je paard er goed op loopt, dan moet je dat gewoon zo houden. Wat wel kan gebeuren met zooltjes en siliconen is een zachte of rotstraal. Mijn paard had daar ook last van, vandaar dat de zooltjes/siliconen er nu onder uit gehaald zijn. Tot nu toe loopt ze er gelukkig heel goed op!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 08:58

Ja mijn paard heeft gewone ijzers eronder! Maar die siliconen zijn heel duur omdat ze zo goed zijn! Het kost een hoop geld, maar als het beter is voor mijn paard...

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, Iccc, Xhiske en 78 bezoekers