Warme, rode stralen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
GAB
Berichten: 105
Geregistreerd: 11-06-01
Woonplaats: in Peru

Warme, rode stralen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-02 19:43

Hai,

toen ik vandaag na het rijden Jasons hoeven checkte, waren ze dus warm (vooral van boven) en rood. Ik had net in een bak gereden waarbij de onderlaag van het zand nog bevroren was, maar het kon geen kwaad. Zijn z'n stralen nou warm van die bak geworden, of is het iets anders? Hij is net een week bekapt en beslagen en bij andere paarden waren de stralen ook rood. Is dit normaal???????? Kheb t anders nog nooit gezien bij hem (=opgemerkt).

Greotjes Gabrielle


GAB
Berichten: 105
Geregistreerd: 11-06-01
Woonplaats: in Peru

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-02 20:35

Weet echt niemand wat dit kan betekenen??? Ik heb dit echt nog nooit gezien, of ben ik echt blind geweest. Vertel mij t mij maar!

De geest is geen vat die gevuld moet worden, maar een vuur dat je moet ontsteken.
-Plutarchus-

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 15:02

euhm, misshcien loopt hij teveel op z'n straal.
Dat het hoef naast de straal zeg maar (de rand van de hoef naast de straal) te kort bekapt is en dat hij dus wat meer op z'n straal loopt.
Dat kun je wel voelen als je z'n hoef optilt en dan je hand op de straal legt, dat moet hij meer op de hoef liggen dan op de straal.
Of je ziet het even van de zijkant dan zie je dus de straal uitsteken.

Ik wete enit of dit het kan zijn maar dat kwam in me op, heb zelf nl. met me ex-verzorgpony daar last van gehad. Die liep echt kreupel omdat ze pijn had en een hele gevoelige straal, bij sommige paarden is dat wat minder gevoelig.

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, hwn, Peanut21, PeanutGuapa en 108 bezoekers