Wie geeft er glucosamine en hoeveel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Wie geeft er glucosamine en hoeveel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-04 08:34

Wie geeft er glucosamine en waar het mij vooral omgaat hoeveel mg geef je, welke merk geef je, echt iets speciaal voor paarden of gewoon tabletten van bv. de kruidvat of de rode pilaren?


proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:05

Ik geef een combinatie preparaat,kijk op de site www.cortaflex.nl daar staan ook de doseringen op en eventueel kan je een mail sturen voor advies.


Mijn lijfspreuk:
Als ik iets doe, dan doe ik het goed, anders begin ik er niet aan !

Antheman

Berichten: 11829
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:21

Ik geef per dag een schepje, ong. een eetlepel. Ik geef het vd Groene Os. Te verkrijgen bij de paardendrogist.
Heet Glucosamine complex speciaal. Is duur, erg duur! Als je een goedkoop merk neemt, zitten er minder bestanddelen in die juist essentieel zijn. Ik voer het omdat mijn haf licht artrose heeft.
Sinds ik dit gebruik, loopt hij zoveel beter!

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:22

Ik heb altijd pure glucosamine en chondroitine gevoerd, sinds een maand of 3 overgestapt naar Arthri Matrix van Cavalor, wat ook Halyuronzuur bevat.

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 13:02

waarom? geef het alleen als je paard het nodig heb? is ie stijf, artrose enbz....

Behandel je paard alsof het een mens is en negen van de tien keer komt het dan echt wel goed!! Knipoog

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 16:07

Mijn paard loopt met een peesblessure, de DA adviseerde mij glucosamine te geven omdat (door de plaats van de blessure) het evt. artrose kan worden, verder ondersteund glucosamine ook het genezings proces bij peesblessures.
Ik zag bij de paardendrogist de Equiflexion in de aanbieding, dus heb deze besteld, iemand hier ervaring mee?

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 17:09

shaneen schreef:
waarom? geef het alleen als je paard het nodig heb? is ie stijf, artrose enbz....


Het hele verhaal staat in dit topic Knipoog [MD] artrose voorbeen

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 20:58

oke dan snap ik het, probeer prime val eens, werkte bij mijne super is alleen wel heel duur en duurt ff voor je effect heb... Jointsupplement schijnt ook super te zijn

Behandel je paard alsof het een mens is en negen van de tien keer komt het dan echt wel goed!! Knipoog

zynoeska

Berichten: 388
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: Hauwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 21:04

Ja ik geef Joint Supplement. Heb ik nu bij Dierenkliniek emmeloord vandaan maar volgens mij kan het ook gewoon via je eigen dierenarts.
Ik heb de eerste paar dagen 2 schepjes gegeven en nu 1 schepje per dag. Schepje is ongeveer een eetlepel.
Maar ik kan me voorsellen dat het per merk verschilt, het hoort erop te staan. Of overleg met de dierenarts, ik neem aan dat je het niet zomaar geeft.
Of het werkt kan ik helaas nog niet zeggen, hij krijgt het nu een week of drie en de inwerktijd schijnt toch wel 4 tot 6 weken te zijn. Bovendien heeft mijn paard nog steeds een ontsteking in zijn hoefgewricht Huilen dus is het ook niet mogelijk om te zeggen of hij hier nu baat bij heeft.

Noeska is de liefste


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Appel_33, CarolinePro2, Facebook, IASCrawler, rocky_1995, tengeltje11 en 31 bezoekers