Wie ervaring met groene os rugspray en rug compositum?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sonova

Berichten: 423
Geregistreerd: 17-11-05

Wie ervaring met groene os rugspray en rug compositum?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 17:30

Mijn paard heeft stijve rugspieren en daarvoor heb ik Groene Os rugspray besteld en Rug compositum. Nu heb ik het binnen gekregen maar nu vraag ik me af hoe het beste te gebruiken? Er staat op de verpakking: gebruiken naar behoefte.Wie heeft ervaring met de rugspray en het gebruik?
Graag geen commentaar over dat er een da/osteophaat o.i.d. bij moet komen, dat is allemaal al gebeurd, rugfoto's zijn ook gemaakt, dat is oke.

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: Wie ervaring met groene os rugspray en rug compositum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 17:32

Ik deed het er op voor het rijden,erg fijn spul.

sonova

Berichten: 423
Geregistreerd: 17-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 17:41

ja ik wou het ook doen voor het rijden/longeren maar hoe deed je dat er zit n.l. geen "sprayding" bij, en hoeveel deed je erop? ik had bergrepen dat je het niet in moet masseren?

Noon
Berichten: 2018
Geregistreerd: 25-03-05
Woonplaats: Overijssel, Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 18:16

Ik heb het ook gebruikt voor voor het rijden, was er ook tevreden over. Ik had er wel een spuitding bij

SuperSuup

Berichten: 1951
Geregistreerd: 29-12-04
Woonplaats: oud-beijerland

Re: Wie ervaring met groene os rugspray en rug compositum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 21:33

Ik heb de rugspray, werkt goed, hij is echt minder gevoeiig op de rug.

sonova

Berichten: 423
Geregistreerd: 17-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 21:40

@ supersuup, Oke dank voor je reactie, hoe heb jij het gebruikt? gewoon dun sprayen over de gevoelig plek?

SuperSuup

Berichten: 1951
Geregistreerd: 29-12-04
Woonplaats: oud-beijerland

Re: Wie ervaring met groene os rugspray en rug compositum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 21:47

Nou ik gebruik het geloof ik zoals het niet moet, ik doe het nl na het rijden en dan masseer ik het lekker in. Dan heeft het bij mijn paard het meeste effect.

sonova

Berichten: 423
Geregistreerd: 17-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 22:07

oh is idd. anders als op de beschrijving staat :D , maar als het zo helpt +:)+

jameyskatje

Berichten: 4242
Geregistreerd: 19-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 22:45

het beste zou eigenlijk zijn om een masseur langs te laten komen en bv 3x in 10 dagen te laten masseren en uitleg te vragen over hoe je bv zelf de spieren kan behandelen zowel voor als na het rijden. (mijn pony was niet meer te berijden door haar rug en is er nu weer helemaal bovenop) volgens mij heb je dan niet perse van dat spul nodig. ik gebruik wel eens massagevloeistof na het hardere werk, maar dan neem ik uitgebreid de tijd om het in te masseren. sommigen smeren het er enkel op en doen er daarna niets meer mee, ik vraag me dan ook vaak af of het wel nut heeft..
volgens mij heb je op youtube ook filmpjes waarin men laat zien hoe je bv je paard kan masseren. iig een hele nuttige bezigheid!
ik had de rugspray van groene os ook eens in mijn handen. ik ben wel benieuwd hoe het je bevalt :) ik gebruik zelf sectolin

unamie

Berichten: 7383
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: BOLLENSTREEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 22:51

En strakke rug krijg je echt niet los met een spray
Wat het maar zo simpel..
Het kan hooguit wat verlichtend zijn
Een Osteopaat en Dierenarts weet ook vanuit hun opleiding niet wat een losse rug is
Masseren is het enige waarmee je een rug los kan krijgen http://www.happy-athlete.nl

jameyskatje

Berichten: 4242
Geregistreerd: 19-03-04

Re: Wie ervaring met groene os rugspray en rug compositum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 19:13


unamie

Berichten: 7383
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: BOLLENSTREEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 19:46

jameyskatje schreef:
ik heb een hele goede ervaring met horse souplesse
http://horsesouplesse.nl/


Is massage hipique en gaat dus niet erg diep..
Deze massages zijn meer voor ontspanning niet voor het losmaken van de rug

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 19:59

Ik heb van de chiropractor een tijd geleden de tip gekregen om de de rug te masseren met Rug Compositum; met de haarrichting mee stevig invrijven aan weerszijden van de ruggegraat. Ik deed het met latex handschoentjes aan, anders stonk ik de rest van de dag naar dat spul. :D

Ik heb trouwens nog een hele fles staan die ik niet heb gebruikt. Dus als iemand interesse heeft...

jameyskatje

Berichten: 4242
Geregistreerd: 19-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 20:01

maar het werkte. mijn pony was niet meer te berijden, ze had ontzettend veel rugpijn en dankzij de massages toont ze geen enkele vorm van rugpijn meer en zit ze super soepel in haar vel. mijn ervaring is dus wel heel goed, de masseur is ook zeer bekwaam en geeft buiten goede massages ook echt hulp bij bv training etc. opleiding zegt wel wat maar niet alles. en misschien is voor het probleem van de TS deze massage wel voldoende, net zoals bij mijn pony het geval was.
Het is zeker niet enkel voor ontspanning! er worden echt spierproblemen aangepakt en verholpen, ik heb het al met meerdere paarden bij ons op stal zien gebeuren, ze zijn na de massages niet meer te herkennen (bij wijze van spreken), in positieve zin.

unamie

Berichten: 7383
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: BOLLENSTREEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 20:12

@jameyskatje
Ik ken de methode maar vergeleken bij Happy-athlete is het aaien..

jameyskatje

Berichten: 4242
Geregistreerd: 19-03-04

Re: Wie ervaring met groene os rugspray en rug compositum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 20:20

haha ok, ik heb dan ook geen ervaring met happy atlete. Maar toch super enthousiast over horse souplesse, puur om het feit dat ik de pijn heb zien vertrekken en mijn pony echt veel beter beweegt nu. het rijden is weer leuk, ze is aan pinkjes te rijden. ik denk dat ik die problemen rijtechnisch niet had kunnen oplossen.
maar ik denk, voor iedere combinatie is er een passende oplossing! vooral tegenwoordig

Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Re: Wie ervaring met groene os rugspray en rug compositum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 20:23

Ik heb me eigen ook een ongeluk gesmeerd met dat spul, masseur is langsgeweest etc. Bleef stijf.

Nu heeft Nero 3x een acupressuur behandeling gehad en is zijn rug nooit zo soepel geweest

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 20:40

LindyH schreef:
Ik heb van de chiropractor een tijd geleden de tip gekregen om de de rug te masseren met Rug Compositum; met de haarrichting mee stevig invrijven aan weerszijden van de ruggegraat. Ik deed het met latex handschoentjes aan, anders stonk ik de rest van de dag naar dat spul. :D

Ik heb trouwens nog een hele fles staan die ik niet heb gebruikt. Dus als iemand interesse heeft...

Oeps, het was Spierliniment.

sonova

Berichten: 423
Geregistreerd: 17-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 21:47

Ha,ha ik dacht ook al, rug compositum is om in te geven :D . Iedereen bedankt voor de tips en opmerkingen, misschien moet ik toch maar eens aan massage denken gezien de positieve ervaringen. Weet iemand toevallig een goeie in de buurt van Oldenzaal?

unamie

Berichten: 7383
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: BOLLENSTREEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:15

sonova schreef:
Ha,ha ik dacht ook al, rug compositum is om in te geven :D . Iedereen bedankt voor de tips en opmerkingen, misschien moet ik toch maar eens aan massage denken gezien de positieve ervaringen. Weet iemand toevallig een goeie in de buurt van Oldenzaal?

Op de happy-athlete site kun je kijken welke het dichtst in de buurt zit