Drukplekken van singel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Drukplekken van singel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 19:01

Gisteren ontdekte ik bulten onder aan Amrad zijn buik, daar waar de singel zit. Waarschijnlijk drukplekken.
Heb al met m'n instructrice overlegd, en zij stelde voor dat ik een tijdje een andere singel zou gebruiken met een bontje er omheen. Ook moet ik voor het rijden even beide voorbenen naar voren trekken zodat de huid wat gladder ligt, en niet strakker aansingelen dan echt noodzakelijk is.

Ik rijd nu even een paar daagjes niet of zonder zadel zodat de drukkingen hopelijk verdwijnen.

Maar nu nog een paar vraagjes;

Hoe kan het dat de drukkingen nu ineens ontstaan terwijl Amrad er nooit eerder last van heeft gehad?
Waarschijnlijk komt het doordat hij bij de singel eigenlijk te ruim in zijn vel zit, want wanneer je na het naar voren trekken van zijn been weer kijkt zitten er weer 'rimpeltjes' bij de singel.
Dit is dus waarschijnlijk de oorzaak, maar waarom hebben we hier nooit eerder last van gehad?

En moet ik nog iets op de plekjes smeren zodat het sneller geneest?

Rieta

Berichten: 2231
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: nieuw-roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 19:10

je kan ook een neopreensingel kopen. Mijn pony had er ook last van en nu ik een neopreen singel heb heeft hij nergens last van.

je kan een beetje uierzalf opsmeren zodat het zacht blijft

R0MY

Berichten: 91
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 19:12

Het kan zijn dat er vuil tussen je singel en het paard heeft gezeten waardoor dit is gaan irriteren.
Als de drukplekken blijven zou het goed kunnen zijn om een neoprene singel te kopen, bij deze singel is de kans op drukkingen nl nihiel (tenzij er veel zand tussenzit dan krijg je bij elke singel problemen.
Als de wondjes open zij zou je er Calendulan op smeren dat is een homeopatisch zalfje voor mensen maar ook prima te gebruiken voor dieren. Als de drukkingen dicht zijn zou ik er nix aan doen.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 19:32

Net wat Romy zegt, kan best komen omdat je singel vuil is. Neoprene singel helpt vaak prima tegen drukkingen. Wel goed schoonhouden, zodat er geen vuil aankoekt (bijv. met een natte spons het zweet erafhalen). Calendulazalf helpt goed voor genezen. Tja, soms hebben paarden er opeens last van - dat kan gewoon. Misschien wat langer gereden bijv. of het was iets gevoelig, geïrriteerd en daardoor kwetsbaar.

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 22:38

De plekken zijn niet open.
Misschien is er toch wat vuil tussen de singel en de pony gekomen of heeft er net wat vel dubbel gezeten.

Bedankt voor de reacties! Ik zal eens gaan kijken voor een andere singel, en nog beter op gaan letten of er geen vuil tussen komt en er geen velletjes dubbel zitten.