Magneettherapie bij gescheurde pees?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 21:37

Nogmaals:
Citaat:
paarden drogist:
Wat doen magneten?
Magneetveldtherapie beïnvloedt de elektrisch geladen deeltjes van de celwand en stimuleert zo de bloeddoorstroming. Met als resultaat dat afvalstoffen beter worden afgevoerd en er meer zuurstof wordt toegevoerd. Magneetveldtherapie versnelt hierdoor het lichamelijke herstelproces op natuurlijke, en vaak zeer effectieve wijze.


SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 21:43

ja dat zegt de verkoper ja. het is een erg vaag en onsamenhangend verhaal. we springen van magnetisme naar elektrisch geladen celwanddeeltjes (whatever the hell that is?) door naar bloeddoorstroming.

hoe werkt dat magnetisch veld? op welke manier worden die elektrisch geladen deeltjes beinvloed? en hoe kan betere bloeddoorstroming tot stand komen door deze deeltjes te beinvloeden?

Amor Vincit Omnia

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 21:46

Ik zou het echt niet weten, ik quote alleen maar Knipoog
maar als je het echt wilt weten, dan zal ik het aan een kennis van mij vragen zij is (dieren)fysio en werkt ook met Magneetveldtherapie, ik neem aan dat zij precies weet hoe het werkt.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 21:50

maar goed het uiteindelijke doel is duidelijk: doorbloeding verbeteren om zo afvoeren van afvalstoffen te bevorderen. het is toch al tientallen jaren bekend (en aangetoond) dat dat ook kan met simpel koeling?

Amor Vincit Omnia

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 21:56

Regelmatig een beetje bewegen en masseren is heel goed.
Ik weet niet hoe magneettherapie precies in zijn werk gaat (ik weet ook niet alles Tong uitsteken ) maar er zijn veel gevallen waarbij het baat schijnt te hebben. Dus je kan het proberen, kwaad kan het niet. Het zal ook wel ergens op internet te vinden zijn, de werking enzo.
En nogmaals, merk je na een aantal keren geen verbetering op (soepeler bewegen enz.) kun je nog altijd stoppen.

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 21:58

misschien kan het ook geen kwaad, en merk je idd verbetering, maar hoe kan je dan zeggen dat het door de magneettherapie komt of door gewoon natuurlijk proces?

Amor Vincit Omnia

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 22:03

Dan zul je toch na een behandeling wel verschil merken.

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 19:29

SuperPepeijn schreef:
zolang ze niet meetbaar zijn (en dat zijn ze niet) zijn ze niet te bewijzen en kan je ze er niet aan toekennen.

een negatieve eigenschap voel je oa. in je portemonnee.

ik vind het op zijn minst gezegd nogal vreemd dat er wel positieve kenmerken aan toegeschreven worden die niet meetbaar zijn, maar geen negatieve, terwijl die net zo min meetbaar zijn Haha!


Wat helpt mag wat geld kosten.

Ik kan er gewoon niet bij dat mensen er zo negatief tegenover staan, ik heb er nog helemaal níets negatiefs over gehoord van mensen die er ervaring mee hebben!!!

Het heeft voor o.a. mijn paard en verschillende familieleden van mij gewoon heel veel hulp geboden...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 19:12

idd wat aantoonbaar werkt mag wat mij betreft ook geld kosten en dat lijkt me een prima afsluiting van de discussie Lachen

Amor Vincit Omnia

kimmie261

Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 07:49

ik wil nog 1x reageren,zoals ik al eerder vermeldde heb ik laatst een artsenblad onder mijn neus gekregen waarin de magneettherapie nu ook bij mensen toegepast gaat worden,omdat het bij paarden zulke goede resultaten gaf.

de test is simpel,er worden een paarden met een peesblessure behandeld MET magneettherapie, en het andere deel niet,daarna evalueren zij de genezing van de pees(let wel het gaat hier om test paarden, dus paarden waarbij peesletsels zijn toegebracht,en deze werden ook regelmatig geopereerd om te kijken wat er met de pees gebeurde,ook na hun dood werd de peesstruktuur bekeken).Het resultaat van het onderzoek was,dat de strukturen van de pezen die behandeld waren met magneettherapie,mooier en beter waren als die zonder behandeling.Vandaar dat ze weten wat er wel en niet aantoonbaar is.

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 10:03

kimmie261 schreef:
let wel het gaat hier om test paarden, dus paarden waarbij peesletsels zijn toegebracht,en deze werden ook regelmatig geopereerd om te kijken wat er met de pees gebeurde,ook na hun dood werd de peesstruktuur bekeken


www.proefdiervrij.nl

Triest hoor, testpaarden.. Verdrietig

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 13:36

Ivm kimmie 261 " nu ook bij mensen toegepast gaat worden, omdat het bij paarden zulke goede resultaten gaf ..."

Bij Horse Magnetic is het precies andersom gegaan ! De eerste apparaat van 17 jaar geleden ! waren gemaakt voor mensen gebruik.

Nav verschillende gebruik van het apparaat door mensen en klinieken werden ook resultaten geboekt bij dieren en zo is de huidige apparaat aangepast in sterkte zodat het ook kan dienen voor dieren mn paarden.

Magnet therapy is een oorspronkelijk humaan behandeling en vele bedrijven hebben hier een mode ingezien en verschillende toepassingen uitgebracht voor dieren. Let wel op: de meeste van deze worden geproduceerd zonder enige medische affiliatie en vaak met statisch frequenties ipv modulerende frequenties. Dit is nog een punt dat de Horse Magnetic uniek maakt ... modulerende frequentie zodat er geen gewenning kan gebeuren.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cathalijne, assebassie, Eapy, Fayyah19, Muronia, Sjafrane, Trendiction en 33 bezoekers