Magneettherapie bij gescheurde pees?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 19:32

SuperPepeijn schreef:
nounou marieke, gedraag je eens. ik zeg nergens dat ik de wijsheid in pacht heb en ook niet dat magneettherapie onzin is (hoewel ik het soms wel denk).

ik wil de TS een andere balans geven dan alleen deze jubelverhalen. als je met een zware blessure als deze zit zou ik kiezen voor een geneeswijze waar ik redelijkerwijs iets van kan verwachten. dat is nl. het hele punt van alternatieve geneeswijze, afgezien van de zaligmakende verhalen van diegene die het verkopen. je kan er niets van verwachten omdat je het moet geloven. itt wetenschap zoals geneeskunde, waar het bewezen is.


Waar geneeskunde ophoud, en jij meer wilt voor je paard, zul je toch verder moeten gaan zoeken lijkt mij, ik wil hiermee niemand aanvallen, maar ik kan slecht tegen kortzichtige mensen die zich puur richten op wetenschap.

Bovendien zei ik niet dat jij had gesteld dat jij de wijsheid in pacht zou hebben, ik zei alleen: Wie heeft de wijsheid in pacht? Gedoeld op dat de wetenschap ook niet álles weet, beter lezen dus!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 19:36

goed misschien verkeerd begrepen maar het kwam erg heftig over. ik begrijp nooit waarom mensen zo hevig reageren alleen al omdat ik er niet in geloof. als je bedoelt dat als de geneeskunde je niet verder kan helpen dat je naar alternatieven gaat zoeken dat ben ik met je eens, maar ik geloof dat het nog niet aan de orde is bij de situatie van de TS.

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 19:41

Het was niet heftig bedoeld Tong uitsteken

Volgens mij was het wel aan de orde, maar *ehm* dat kan ook aan mij liggen...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 19:48

ik had begrepen dat de DA geadviseerd had rust te houden voor een tijd en ze dit evt. als supplement wilt gebruiken. correct me if i'm wrong.

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 19:54

Ja, daar houdt de geneeskunde dus op...

Als de DA verder niets meer kan doen adviseren ze rust. En pezen hebben ook rust nodig, maar kunt het proces mss versnellen dmv zoiets!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 20:19

Mariek87 schreef:
Als de DA verder niets meer kan doen adviseren ze rust.
sorry maar dat vind ik nogal kort door de bocht en ben ik niet mee eens. rust adviseren is bedoeld om het lichaam een kans te geven zichzelf te herstellen (dat kan zeker de snelste weg zijn), niet om onmacht aan te geven.

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 21:10

Je moet wel verder lezen dan je neusje lang is, er staat nog achter "En pezen hebben ook rust nodig, maar je kunt het proces mss versnellen dmv zoiets!"

Maw: Er is niets mis met rust, maar soms hoeft rust niet zolang te duren als de DA denkt!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 21:28

Mariek87 schreef:
Maw: Er is niets mis met rust, maar soms hoeft rust niet zolang te duren als de DA denkt!
wanneer dan en wie bepaalt dat?

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 21:38

Sorry, maar snap je nou echt niet wat ik bedoel??

Therapieen als magneettherapie kunnen soms een rusttijd verkorten omdat ze een pees oid sneller herstellen dan dat rust dat alleen doet!!!

paars

Berichten: 5559
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 22:02

Waarschijnlijk kan je er geen kwaad mee doen en het is erg menselijk om IETS Ach gut te willen doen voor je zieke paard naast de gewone behandeling. En ik wil best aannemen dat het wel een positieve werking heeft. Een pees is van zichzelf erg slecht doorbloed, vandaar dat het ook zo lang duurt voordat het geneest. Als je tenminste ook de adviezen van de reguliere dierenartsen opvolgt kan kan het volgens mij geen enkel kwaad om de minipulse erbij te doen. Wat magneet therapie doet kan ik niet zeggen, heb ik geen ervaring mee. Je geeft je paard in ieder geval nóg meer extra aandacht en daar zal ie ook wel blij mee zijn! Alles helpt mee aan een snel herstel, ook zijn mentale conditie . Er is inderdaad weinig og geen bewijs voor dit soort therapiën, daar ligt ook een financiele reden ten grondslag aan: voor de "reguliere" nieuwigheidjes komt snel geld beschikbaar door de grote firma's om hun product in de markt te zetten. De "alternatieven" moeten het meer hebben van mond op mond reclame denk ik.......Nu komt er uit die (alternatieve) hoek veel onzin op de markt, maar gebruik je gezond verstand (laat de gewone DA er in ieder geval altijd wel naar kijken) en leg je oor links en rechts (en zoals hier op bokt) te luisteren en je komt er vaak meer over te weten.
Anyway: veel succes met je paard, en ik hoop dat ie goed herstelt!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 22:46

Mariek87 schreef:
Therapieen als magneettherapie kunnen soms een rusttijd verkorten omdat ze een pees oid sneller herstellen dan dat rust dat alleen doet!!!
en dat is dus onbewezen en zo zijn we het cirkeltje weer rond.

paars heeft wel gelijk, je paard dan extra aandacht geven is dan heel logisch. maar het kan in veel vormen, bv. met een lekkere zak peen. het is maar de vraag waar hij meer aan heeft (of eigenlijk niet) Knipoog

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 12:38

Pascha schreef:
Er zit een testmagneet bij de minipulse,zodat je kan zien of hij werkt. Nou, als je die er tegen aan houdt, merk je echt de kracht wel!

Is er een internet site met info over die minipuls? Daar ben ik best benieuwd naar!

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 12:38

Nou moet je niet gaan praten over wel of niet bewezen, dan kom je weer terug bij die wetenschap die ook de wijsheid niet in pacht heeft.

Ik kan heel goed begrijpen dat jij het genezingsproces van je paard wilt versnellen, en of het dan helpt of niet, baadt het niet, schaadt het niet, het is te proberen toch!

Ik heb er zelf gewoon hele goede ervaringen mee!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 13:42

ik vind het wel schaden als ergens eigenschappen aan worden toegekend die er niet zijn (en je niet bewust bent van negatieve eigenschappen(!). en dat is dus precies waar je met zaken die door wetenschap tot stand gekomen zijn wel weet, omdat het meetbaar is en er bewijzen zijn.

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 14:21


Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 00:26

Hier is ook een naam van een ander die bewezen medische resultaten adhv gedocumenteerde medische onderzoeken kan voorlegen:
www.horsemagnetic.be

De chip in deze aparaat is gepatenteerd en dat kan geen een enkele andere magnetisch fabrikant zeggen ! Deze aparaat wordt door fysiotherapeuten (menselijk) gebruikt en het werkt ook wonderen bij dieren.
Er zijn verschillende internationale bekende ruiters die dit aparaat op stal hebben ! Als je de namen wilt, PB me !

Als je meer informatie wilt kan je mij emailen of PB'en. Ik gebruik het niet alleen voor mijn paarden maar ook voor mijzelf en de rest van mijn familie.

Jet

Berichten: 11994
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 01:02

Mijn paard heeft een peesblessure gehad, geen gescheurde pees, maar haar onderbeen was echt dik, met een beste bult op de achterkant. Bij mijn "huis"dierenarts is ze gescanned en bleek de diepe buigpees te zijn aangetast. 3 mnd. stappen en het bleef regelmatig dik worden. Ik ben doorverwezen naar Van Toor in Wassenaar ( voorheen van Schie) en daar is ze met betere apparatuur opnieuw gescanned. Toen bleek dat alle pezen beschadigd waren, behalve de diepe buigpees Scheve mond . Daar is shockwavetherapie op haar losgelaten, omdat dat de doorbloeding verbetert in pezen en ze er heel gericht mee op de blessure kunnen richten. Nog steeds stalrust en stappen, ik mocht er op als het vertrouwd was. Langzaam weer opgebouwd, aantal malen terug voor nieuwe shockwaves en nu rijdt ik weer volop met haar. November 2002 begon het, februari 2003 eerste bezoek Wassenaar, december 2003 laatste bezoek en toen mocht ik eigenlijk alles weer met haar doen. Ze is trouwens totaal niet kreupel geweest, de hele tijd niet.
Ik denk dat magneetveldtherapie wel wat kan doen, maar niet gericht op de aangetaste plaats, daarvoor lijkt me die shockwavetherapie een beter iets. Het is wel prijzig, maar ik was gelukkig goed verzekerd en die verzekering heeft een heel groot deel uitgekeerd.
Het is een heel verhaal geworden, maar als je echt wilt dat ze alle kansen krijgt, lijkt shockwavetherapie me misschien wel de beste optie. Van Schie is er trouwens laatst op gepromoveerd, hij is volgens mij verbonden aan Utrecht, dus je kan nog eens een balletje opgooien als je geld voldoende hebt ( of eigenlijk: haar echte baasje, jij bent de verzorgster als ik het zo hoor!) Succes in elk geval!!!

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 13:36

SuperPepeijn schreef:
ik vind het wel schaden als ergens eigenschappen aan worden toegekend die er niet zijn (en je niet bewust bent van negatieve eigenschappen(!). en dat is dus precies waar je met zaken die door wetenschap tot stand gekomen zijn wel weet, omdat het meetbaar is en er bewijzen zijn.


Ho, jij zegt dat die eigenschappen er niet zijn, maar dat hoeft niet helemaal waar te zijn.
Het is niet bewezen dát ze er zijn, maar als het veel mensen en dieren helpt, dan zal er toch wel íets zijn!

En noem eens wat negatieve eigenschappen die er zouden kunnen zijn volgens jou?

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 15:34

Citaat:
De Paarden drogist schreef:

Een goede bloedsomloop is essentieel voor het behoud van een gezond stelsel van spieren, pezen en gewrichten. Eén van de therapieën die is gericht op het stimuleren van de bloedsomloop is magneetveldtherapie.

Wat doen magneten?
Magneetveldtherapie beïnvloedt de elektrisch geladen deeltjes van de celwand en stimuleert zo de bloeddoorstroming. Met als resultaat dat afvalstoffen beter worden afgevoerd en er meer zuurstof wordt toegevoerd. Magneetveldtherapie versnelt hierdoor het lichamelijke herstelproces op natuurlijke, en vaak zeer effectieve wijze.

Magneetveldtherapie
Eén van de manieren waarop magneetveldtherapie kan worden ingezet is met behulp van elektrische pulsen. Met speciale apparatuur worden kleine stroomstootjes toegediend. Deze methode werkt snel en direct, maar kan uitsluitend onder begeleiding van een ervaren magneetveldtherapeut worden toegepast. Een andere manier om magneetveldtherapie te gebruiken is met behulp van magneetbandages. Dit noemt men statische magneetveldtherapie. Deze vorm werkt geleidelijk en langzaam en kunt u zelf lokaal toepassen met een magneetdeken, een magneetbandage of een magneetbeschermer.

Statische magneetveldtherapie
Door de geleidelijke werking kunt u magneetproducten langdurig en zonder risico gebruiken. De resultaten zijn over het algemeen heel goed, hoewel ook voor deze vorm van therapie geldt dat er paarden zijn die er niet voldoende op reageren. Net als bij andere alternatieve therapieën geldt ook voor magneetveldtherapie dat de diagnose juist moet zijn. Raadpleeg in geval van twijfel hierover uw dierenarts.

Toepassing
Bij sportpaarden wordt magneetveldtherapie regelmatig gebruikt ter preventie van aandoeningen aan het bewegingsapparaat. Magneetveldtherapie wordt ook veel gebruikt voor de behandeling van zwellingen aan de benen. Maar ook paarden en honden met chronische gewrichtsontstekingen, oudere dieren met artrose en dieren met peesproblemen kunnen veel baat hebben bij het plaatselijk gebruik van magneten. De magneetproducten zijn niet geschikt voor gebruik bij acute blessures en drachtige dieren.


In dit geval: baat het niet dan schaat het niet.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 22:27

*LOL* lekkere objectieve bron

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 22:30

Mariek87 schreef:
Ho, jij zegt dat die eigenschappen er niet zijn, maar dat hoeft niet helemaal waar te zijn.
Het is niet bewezen dát ze er zijn, maar als het veel mensen en dieren helpt, dan zal er toch wel íets zijn!

En noem eens wat negatieve eigenschappen die er zouden kunnen zijn volgens jou?
zolang ze niet meetbaar zijn (en dat zijn ze niet) zijn ze niet te bewijzen en kan je ze er niet aan toekennen.

een negatieve eigenschap voel je oa. in je portemonnee.

ik vind het op zijn minst gezegd nogal vreemd dat er wel positieve kenmerken aan toegeschreven worden die niet meetbaar zijn, maar geen negatieve, terwijl die net zo min meetbaar zijn Haha!

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 22:30

Was ook niet echt moeilijk te vinden, zoek je iets alternatiefs kijk bij de paarden drogist Knipoog

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 22:32

Magneettherapie helpt zeker wel bij de o-zo-belangrijke doorbloeding.

En probeer het anders eens, bevalt het niet kun je na een keer of 3 altijd nog stoppen, kwaad doet het niet.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 22:32

wat ik ook zo opmerkelijk vind, is dat als alternatieve geneeswijze niet werken dat eigenlijk niemand zo opkijkt, terwijl als reguliere geneeskunde niet helpt, iedereen zwaar teleurgesteld is.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 22:34

Locanda schreef:
Magneettherapie helpt zeker wel bij de o-zo-belangrijke doorbloeding.
kan je dan eens precies vertellen hoe dat in zijn werking gaat, daar ben ik wel benieuwd naar. voor goede doorbloeding kan je natuurlijk ook de kraan op het been zetten.