Hoefbevangen, gekanteld bot?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 00:17

Ir111 schreef:

PS overigens wel knap van je DA dat hij zonder foto's kan zien dat je paard zijn hoefbeen gekanteld is. Heeft hij X-ray eyes ofzo??? Haha!


Dat was dus ook mijn eerste reactie toen ik het hoorde. Haha!
Maar volgens de dierenarts was het al te voelen aan de zool, daar zat een bobbel in waar volgens haar het hoefbeen zat ( wat ik gehoort heb)
Maar mij eerste reactie was ook gelijk een dierenarts kan NOOIT aan de buitenkant zien hoever het gekanteld is, daar moeten echt foto's voor gemaakt worden.
Over positieve reacties gesproken: Ik heb een pony van 30 jaar die ook zwaar bevangen is geweest = helemaal goed gekomen: Thanks to de hoefsmid OK dan! die elke week trouw kwam om de boel een beetje bij te werken.
Verder heb ik een shet die de afgelopen winter hoefbevangen is geworden, volgens de smid is ze nu nog steeds bevangen maar ze loopt weer prima.
Dus hoefbevangenheid betekend niet altijd het einde!
Alleen komt het nooit meer goed, het wordt wel beter maar nooit meer wat het ooit was. En ze blijven er altijd gevoelig voor.
Viv heeft inmiddels haar stal gevuld met nat zand zodat Balou haar pootjes lekker kan koelen als ze op stal staat.
( en dat heeft wat zweetdruppeltjes gekost he Viv Schijnheilig )

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij Lovers


Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 11:04

Haha ja inderdaad, na 5x scheppen was ik al moe Schijnheilig
Gelukkig wou Charmaine me helpen, en aangezien dat zo'n rauwdauwer is waren we best snel klaar. Haha!

Van 15:00 tot 20:00 blijft ze lekker op stal om af te koelen, daarna schop onder der kont en dan weer naar buiten toe.

Mevrouw begint trouwens wel weer haar streken terug te krijgen,
ze sleurde me half de stal door. Haha!

And he said:
"If all is grounded you should go make a mountain out of it"

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bonnielau, Eefjahh, kiki1976, manonnevot, MyWishMax, Renkle, Trendiction en 58 bezoekers