Spierenzymen ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Spierenzymen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 18:16

Mijn sport paard van 9 jaar oud is de laatste tijd nogal aan het staken. Nu heeft de dierenarts bloed afgenomen en hebben ze gezien dat er iets mis is met zijn spierenzymen. Nu heb ik geen idee wat dit inhoud ik was net pas thuis en de dierenarts stond op mijn antwoord apparaat dus kan morgen pas bellen. Maar weet iemand wat dit inhoud ?

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 18:48

Ik vermoed dat de afvoer van melkzuur in zijn spieren niet helemaal in orde is. Daar krijg je spierpijn van zeg maar. Er zijn enzymen die dit zouden moeten doen, kennelijk is daar wat mee. Of de omzetting van voedingstoffen naar energie verloopt niet goed, waardoor er te weinig energie vrijkomt voor de spieren.
Maar vraag voor de zekerheid iemand die meer van biochemie/medische chemie afweet, ik ben maar analytisch chemicus.

Nieke

Berichten: 641
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 13:30

Mijn paard bleek dat ook te hebben, ondertussen reeds anderhalfjaar aan de gang. Wanneer dat gehalte te hoog is, gaat het paard meer spieren afbreken in plaats van opbouwen. Ze lopen heel stijf,korte pasjes, snel vermoeid. Remedie:rust... en dan langzaamaan terug beginnen opbouwen. Mogelijk is ook om Muscle Build van Cavalor bij te geven. Nu is er bij mijn paardje ook nog wel wat anders aan de hand, met zijn rug dus....daar ontstaan bij hem de problemen door.

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 18:33

Vreemd mijn paard loopt helemaal niet stijf of moeilijk alleen dus tijdens zijn werk wil hij nog wel eens staken en omhoog komen. Dit was eigenlijk de reden dat we zijn bloed lieten testen.