extreme muggenbulten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jazzebel
Berichten: 106
Geregistreerd: 16-03-04

extreme muggenbulten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-04 22:09

Mijn paard is gisteren echt verschrikkelijk te grazen genomen door een horde muggen!!! Ik had een vliegen deken opgedaan en helemaal ingesmeerde met antie muggen spul tevergeefs achteraf.
Dit heb ik echt nog nooit bij een paard gezien ze is gewoon een grote krentebol vooral op haar hoofd en buik! Sommige bulten zijn bijna een vuist groot. Weet iemand iets hiervoor?


Depny

Berichten: 768
Geregistreerd: 27-04-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 12:17

Ik denk dat het een allergische reactie is op een beet van een of andere insect... Scheve mond

Je kan er miss muggenspray van kruidvat eigen merk opdoen. Bij Eri werkt dat super tegen de vliegen, maar ook tegen zomereczeem OK dan!

Het is een sprayflesje en kost 1.79 euro.. Bij Eri werkt het super.. Elk jaar heeft ze afgeschuurde manen en staart en dit jaar nog niet!!!! Ook de vliegen blijven uit haar buurt, dus miss blijven die insecten ook weg bij je pony!

Succes OK dan!

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 12:42

die van mij had dat ook altijd. ze ging ook vreselijk veel scuren aan die bulten. ik doe er altijd talkpoeder op. verkoelt het lekker.

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 13:00

Toevoeging: het kan ook zijn dat het een allergische reactie is op je muggenspul. Niet toevallig net iets nieuws geprobeerd?

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 19:34

Klinkt zeker als een allergische reactie. Kan van beet zijn maar ook van muggenspul wat Kendra zegt. Zo was mijn paard extreem gevoelig: maar pas na 4 of 5 x. Dan zag hij er dus ook uit zoals jij omschrijft. Zo'n reacties had hij bijv. ook op homeopatische spray (zou volgens fabrikant niet mogen kunnen). Als ik het niet meer gebruikte was het met een paar dagen weg. Atex Daasspray daar kon hij wel goed tegen.

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:36

Dit is vrijwel zeker een flinke allegische reactie op de spray. Eerst nu je paard onder de douche en flink wassen met betadine shampo, dit zal het ergste probleem waarschijnlijk wel oplossen, zoniet, je DA vragen om een antie allergie injectie. Maar....... ook de deken, borstels kortom alles wat met die spray in aanraking is geweest goed schoonmaken en die spray in de chemobak.
Jongens, pas op met al die anti-vliegen/muggen etc. middeltjes de kuur is vaak erger als de kwaal. ( Dat geldt helaas ook voor de homeopatische middeltjes op dit gebied). En nog wat, allergie is zelden te genezen, maw als een paard (of mens) eenmaal allergisch is op een bepaalde stof, dan is hier zelden iets aan te doen, integendeel, bij herhaaldelijk contact met die stof wordt de overgevoeligheid alleen groter. In veel van dit soort anti vliegen/muggen middelen zit bv. citronella olie. Wat niet bekend is dat veel paarden overgevoelig zijn hiervoor en dat je paard ook niet in de zon mag met dit spul op, iedere vorm van (vluchtige) olie in een bepaald product kan lelijke en zeer pijnlijke brandblaren geven in de zon.

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:41

Halve fles azijn in een emmer water gooien en je paard goed afsponzen, daarna aan de hand een eind gaan lopen (wandelen). Heeft bij mijn paard goed geholpen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Balou_k, Dido2316, GGFJ, GrapeshotBot, savieralover, Ubermetrics en 122 bezoekers