Zaadstreng ontsteking, wie heeft hier ervaring mee

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anouska

Berichten: 749
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Wassenaar

Zaadstreng ontsteking, wie heeft hier ervaring mee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 16:14

Royal is begin april gecastreerd en afgelopen woensdag is geconstateerd dat hij zaadstrengontsteking aan beide kanten heeft. Vanaf woensdag staat hij op de antibiotica-spuiten, en gister heeft hij de laatste gehad. Vanaf vandaag staat hij dus op antibiotica-poeder. De antibiotica lijkt aan te slaan, volgens de DA ziet het er al een stuk beter en schoner uit, alleen de ontstekingen zijn nog duidelijk te voelen in zijn lies.
Hij is er verder helemaal niet ziek van.

Wie heeft hier ervaring mee en wat is de behandeling van jullie paardjes geweest? Zijn ze geopereerd of is het goedgekomen met alleen de antibiotica? Ik hoor het graag.

kimmie261

Berichten: 19213
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 18:48

hoi, ik heb hier eens een ruintje gehad die in spanje was gecastreerd, en hier dus daarna een zaadstrengontsteking heeft gekregen, hij heeft toen antibiotica gehad, spuiten en een kuur,en hij is gespoeld.

maar na die kuur had ie het nog en heeft toen nog een keer een kuur van 3 weken poeder gekregen, het is nu over.

Bij mijn eigen paard kwam het pas na jaren tevoorschijn, hij kreeg een hele dikke koker en dat ging maar niet weg,veearts er bijna elke dag bij,die besloot dat ie na een week toch maar naar de kliniek moest gaan,
daar is hij meteen gehouden en dezelfde avond geopereerd, het bleek dat het naar binnen geslagen was,en hij had een mega groot abces in zijn buik.....ternauwernood heeft hij het overleefd.Hij heeft nu nog steeds(5 jaar na de operatie)een hele dikke koker die heel hard is,maar ja, daar heeft ie geen last van,gelukkig heeft hij het overleeft.