wat denken jullie dat het is?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

wat denken jullie dat het is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 13:19

Hee allemaal,
Sinds vorige week Maandag loopt mijn pony heel erg kreupel.. heb dus al een tijdje niet gereden en maak me hele erge zorge Verdrietig
Het zit namelijk zo:
Mijn pony is namelijk NOOIT kreupel, en als ze het is maar 1 dag, in de 2 jaar dat ik haar heb is ze niet langer dan 1 dag kreupel geweest.
Ik heb al een wedstrijd af moete bellen, ze is opnieuw bekapt (zaterdag al dus daar zou ze nu geen last meer van moeten hebben)
Nu hebben we vanmiddag de dierenarts gebeld en die komt vanmiddag...
Maar ik wou het ff kwijt, want het is erg schrikke voor me, ze heeft namelijk (bijna) nooit iets..
Ik wou ff wete wie hier een vermoede heeft wat het is.. Ik hooor het strax om 3 uur van de DA, maar ik ben wel benieuwd wat jullie denken...
Groetjes Jamie!!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-06-04 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt


Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 13:26

Wat wij vermoeden maakt niet uit, het heeft echt geen zin om te speculeren! Gewoon rustig de DA afwachten en horen wat die te melden heeft! Misschien valt het wel heel erg mee allemaal, maar het blijft altijd spannend natuurlijk.
Laat ons vanmiddag maar horen wat de dierenarts gevonden heeft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 13:29

zal ik doen, maar ik was benieuwd naar jullie mening omdat ik het zelf niet kan plaatsen en bloednerveus ben wil ik graag wat dingen horen... zucht..

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 13:35

ik vind heel erg voor je sjemie en natuurlijk ook voor rachel, niemand kan ff zeggen wat ze denken dat het is, succes als de dierenarts komt en ik hoor het nog wel van je he? sterkte!!

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Oregon
Berichten: 1007
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 13:38

Kan me voorstellen dat je erg graag duidelijkheid wilt maar het is erg moeilijk een kreupelheid te beoordelen zonder het te zien. Ik hoop voor je dat de dierenarts iets kan vinden. Ik heb trouwens weleens een paard meegemaakt dat wel een week gevoelig liep na de hoefsmid......... Dus wanneer je dierenarts niets kan vinden raad ik je aan er een (andere) hoefsmid nog eens naar te laten kijken. Ben benieuwd dus laat even weten hoe het is gegaan. Succes!!!!!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 13:41

als een paard van de een op andere dag stokkreupel is, zonder enige aanleiding, dan is het 9 van de 10 keer een hoefzweer
soms zit die zo diep dat een hoefsmid eroverheen ziet...
een peesklap kan ook, maar dan zou de pees eikker moeten zijn

is de voet ergens warm of dik?
verder kun je niet veel doen als afwachten wat de veearts zegt
een beetje stappen aan de hand kan nooit kwaad , evenals goed koelen 3x per dag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 13:45

nou ik zal het ff wat verduidelijk waarom ik zo bang ben:
1 paar weken geleden kwam de fries bij ons op stal kreupel terug van wedstrijd... die eigenaar heeft na 1,5 week tobbe de dierenarts gebeld.. hij had iets in zijn schouder en moest een week medicijnen (een soort drugs) om de pijn te verlichten. Daarna 1 week rustig stappen, en dan heel kalmpjes aan aan het werk gaan.. Aangezien mijn pony al veel kreupeler loopt dan die Fries in het begin..ben ik heel erg bang.. Ik ben pas 13 (haha) en ben heel snel bezorgt.. Ik weet echt niet wat het is..
Nu hoe ze kreupel loopt:
Het was eerst voor, ze viel heel heel heel erg naar binnen en trok met haar knappie koppie, nu (ongeveer 1 week later) zeggen mijn moeder en ik dat het voor is en 2 andere mensen zeggen achter... en dan is er nog iets raars, normaal gesproken heeft mijn pony helemaal geen last van als ze net beakpt is... ze stond wel heel lang op de oude ijzers (schaam schaam) en we zijn naar een andere hoefsmid gegaan.... de eerste dag na de bekapping ging goed, de dag daana was het weer helemaal mis.. ik zelf denk dat het niet aan de nieuwe smid ligt....... knabbel knabbel op mijn nagels... ik laat het jullie weten!! bedankt vooor de reacties!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 13:50

JOh dat is vermoedelijk een hoefzweer. Voel de hoef maar eens. Als die warm is, dan snijd die veearts die zweer er straks uit, en met een paar dagen lopen ze dan weer als een kievit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 13:51

nope niet warm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 13:55

Dus een dag na het beslaan was ze kreupel? Vernageling.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 14:02

nee ze was 1 week voor de hoefsmid kwam kreupel, 1 dag na de hoefsmid niet meer, en de da daarna was het helemaal mis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 15:54

Hee allemaal, ten eerste, bedankt voor jullie reacties!!
De dierenarts is net geweest, en hij denkt dat het de schouderspieren zijn!!
Hij heeft een paar testjes met haar gedaan, ik vodn hjet best moeilijk om te zien want het was duidelijk dat ze au had..
Maar ik heb nu druppels, ze moet 2 keer per dag 1 ml in haar mond gespoten krijgen!!
Dat wordt dikke fun!! Tong uitsteken haha
Ik ben er zelf niet helemaal zeker van of het echt dat been is, hij zal het wel beter weten maar hij heeft maar 1 been onderzocht..
Het zou toch ook een ander been kunnen zijn en het op een vreemde manier kunnen ontlasten!!
Ik ga gewoon kijken hoe het nu gaat met die druppels en dan maar hopen!!
Ik ben al dolblij dqt het niet ernstig is Haha! Haha! Haha! Haha!

Groetjes 1 Jamie die Verliefd is op haar Pony!!

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 17:25

gelukkig maar jamey!!!
ik hoop dat het gauw goed komt.

Teamspirit... Je bent een toppertje!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 124 bezoekers