Bloedende hoef/ kroonrand aan achterkant hoeven...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Bloedende hoef/ kroonrand aan achterkant hoeven...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-04 22:18

Vanmiddag nam ik mijn paard haar voeten op om de hoeven uit te krabben, en toen zag ik meteen dat bij alle vier haar hoeven, aan de achterkant, de hoef en kroonrand bloedde
Als ik niet beter wist zou ik denken dat ze met die knokkels (ik weet niet hoe het heet, hoefballen????) de grond raakt tijdens het lopen, zo zag het er uit, afgeschaafd.
Toch weet ik zeker dat ze de grond niet raken (zou niet best zijn), maar hoe kan dit?
Het enige wat ik mij kan bedenken is dat ik haar vorige woensdag heb gewassen, de onderkant van haar buik en haar hele benen, en dat het daardoor week is geworden Verward
Maar dat lijkt me toch erg onwaarschijnlijk, want ik heb dit nooit eerder meegemaakt.
Ze staat in een droge stal, op houtkrullen, die 1 keer per week helemaal leeg wordt gehaald.
Ik heb het maar afgewassen met Betadine shampoo, afgedroogt, laten drogen en vanavond ingesmeerd met Betadine lotion.
Morgen komt de smid, mischien dat hij het herkent, anders toch de dierenarts erbij halen.

Weet iemand hoe dit komt?


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 11:42

allergie op een of andere giftige plant in de wei?

scherpe delen op de wei?

zaagsel kan wel schimmels in de hoev veroorzaken , dus ik zou iig even afwachten wat de smid ervan zegt...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Charaz, Jokonootje, MallyBelly, Mediatoolkitbot, tengeltje11, vierhoef, WendyKtH en 25 bezoekers