Centrale discussie over luchtzuigen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 12:44

In het najaar,als Kim weer naar stal komt en het veulen er af is,ga ik het ook proberen.
Ben benieuwd;ze zuigt al 11 jaar!!


droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 21:43

Anya schreef:
ik doe er een maand mee Kimmes. En het werkt zeker goed dus ik ga ermee door. Ik heb een gelukkig blij paard dat slechts af en toe een luchtzuigje doet uit oude gewoonte Lachen


Hoeveel geef je dan?? je moet er volgens de beschrijving op de site toch wel 3 maanden mee doen.

Hoe beter ik de mens leer kennen,
hoe meer ik m'n hond waardeer!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 21:46

oh oliebol... dat is de pronutrin... met de kruiden doe ik inderdaad drie maanden...sorry niet goed gelezen...

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 00:10

Oh hihi.
Dus je geeft nu alleen die kruiden en doet daar 3 maanden mee voor €30,-?
En je gaat straks proberen over te gaan naar 1x per dag?

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 07:36

Kimmes schreef:
Oh hihi.
Dus je geeft nu alleen die kruiden en doet daar 3 maanden mee voor €30,-?
En je gaat straks proberen over te gaan naar 1x per dag?



droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 13:53

Anya schreef:
oh oliebol... dat is de pronutrin... met de kruiden doe ik inderdaad drie maanden...sorry niet goed gelezen...


Dan heb je nog lang met je pronutrin gedaan. ik heb er precies 12 dagen mee gedaan. Boos! is zeker een dure bedoening. ik ga de dierenarts maar is bellen of ik met dat pronutrin door moet gaan of moet stoppen. ik denk dat ik ook maar over ga op dat maagcomposium. ik zie nu na die 11 dagen pronutrin niet echt verschil. z'n mest lijkt wat dikker maar voor de rest Verward dan lijkt het me slimmer om verder te testen met iets natuurlijks en goedkopers dan met die pronutrin a 75 euro per 11 dagen. Geld, geld!

Hoe beter ik de mens leer kennen,
hoe meer ik m'n hond waardeer!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 15:40

Droebel ik had de grote emmer van de pronutrin (in Duitsland gekocht). Dus ik heb er net zo lang mee gedaan als jij Lachen

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 17:55

Mijn paard was een enorm 'gedreven' luchtzuiger. Haha!

Niet alleen op stal, op haar voerbak ook in de wei, zelfs tussen haar eten door, luchtzuigen was het belangrijkste, altijd vond ze wel een plekje.

Zo'n band hielp niks en uiteindelijk kreeg ze hem zelfs stuk. Ze 'boerde' ook inderdaad lucht op en bij het rijden had ze echt last van haar maag.

En ze vermagerde er ook erg door + dat ze enorm slechte tanden kreeg waardoor ik pas na 8 veeartsen wist dat ze al 18 was ipv 8!

NU staat ze op een weiland met schokdraad en ze kan gewoon nergens meer luchtzuigen, ze ziet er beter uit en voelt zich ook beter. Is terug verdikt.

Dat is natuurlijk niet mogelijk voor iedereen, maar als je die mogelijkheid hebt...

trotse mama van 5 kindjes!!!
If you're talking behind my back, you're in a good position to kiss my ass !!

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 22:34

droebel schreef:
ik denk dat ik ook maar over ga op dat maagcomposium. dan lijkt het me slimmer om verder te testen met iets natuurlijks en goedkopers dan met die pronutrin a 75 euro per 11 dagen. Geld, geld!

Ik ben benieuwd of het aanslaat

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 23:49

vanity schreef:
NU staat ze op een weiland met schokdraad en ze kan gewoon nergens meer luchtzuigen, ze ziet er beter uit en voelt zich ook beter. Is terug verdikt.

Dat is natuurlijk niet mogelijk voor iedereen, maar als je die mogelijkheid hebt...


Ik zoek als ik echt van stal moet veranderen altijd net zolang tot ik een stal vind waar de paarden overdag de hele dag naar buiten kunnen. Lanna luchtzuigt nooit op de wei (ook niet op paaltjes) ze is te druk met eten dan Haha!

Veta25
Berichten: 26
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 11:41

Mijn vorige paard was ook een luchtzuiger en niet zo'n beetje ook. Hij stond letterlijk de hele dag door te zuigen. Ik heb op opereren na alles geprobeerd wat mij aangeraden werd. Veel het land op. Een maatje erbij op stal. Speeltjes, een muilkorf en natuurlijk een luchtzuig band. Dat laatste hielp nog het minst. De band zoog hij gewoon dwars doorheen. Ook door de zogenaamde miracle collar. Hielp even, maar hij verboog gewoon met zijn keel het stalen plaatje dat erin zat. Vervolgens heeft hij nog een maand met een muilkorf gestaan. Hij kon niet meer zuigen maar... Ik heb nog nooit zon getresst paard gezien. Het was gewoon zielig. Nadat hij een keer vastlag met zijn been in het halster waar de muilkorf aan vast zat heb ik dat ding in de vuilnisbak gegooid.

Toen heb ik besloten hem dan maar eens gewoon een tijdje te laten zuigen. Wel een rubbertje over de plekken gedaan waar hij aan zoog. In het land kon hij niet zuigen. Resultaat een prima gelukkig paard dat geen koliek of een slechte conditie kreeg. Hij werd niet mager en zat duidelijk gewoon lekker in zijn vel. Zelf het rijden ging doordat hij minder stress had veel beter.

Soms is het middel erger dan de kwaal. Kijk goed naar je paard en wat wel of niet goed voor hem is. Luchtzuigen leer je nu eenmaal in negen van de tien gevallen niet af.

Succes

janne

Berichten: 1729
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: hoevelaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 23:10

mijn paard is ook nluchtzuiger.
maar kreeg door die miracle collar wondjes bij de oren en bij dr keel.
ondanks het bondje wat er omheen zat.
toen heb ik maar besloten dat ie af moest omdat die wonden dr echt zeerr deeden.
nu staat ze in de wei van 8 tot 17:00 en dan op stal als ze dan geheten heeft wil ze wel eens aan dr bak gaan hangen.
maar daarna is het over.
ik denk dat ze dr zich lekkerder bij voelt dan met zon band om je hoofd heen.

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 20:38

Ik ben toch maar begonnen aan een 2e bak pronutrin Geld, geld! . ik twijfelde eerst of het spul wel nut had bij hem. het zuigen leek minder te worden (hij deed het af en toe op stal, niet tijdens het eten en ik zag hem de laatste tijd vaker aan een paal in de wei hangen.) toen ik het idee had dat we de goede kant op gingen, begon hij er weer mee . maar nu echt tijdens het eten. een paar happen brok en even een trek aan z'n voerbak. in de wei stond hij te eten, nam even een trek aan een paal en ging weer verder. in overleg met de dierenarts toch maar 2e bak erachteraan gedaan. deze bak is bijna leeg en ik heb hem tot nog toe niet in de wei zien zuigen. OK dan! op z'n voerbak zit cribbox en daaraan kan ik zien dat hij 's avonds af en toe die bak beet heeft. maar gelukkig niet extreem. alleen even kijken wat hij tijdens het eten doet. hij krijgt nu ook meer hooi, dat zal het ook wel doen. ga morgen met de dierenarts overleggen of ik onderhoudsdosis ga geven of bijv. maagcomposium.

Hoe beter ik de mens leer kennen,
hoe meer ik m'n hond waardeer!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 22:48

Droebel dat is goed nieuws!
Helemaal afgeleerd heeft Lanna het ook niet. Maar het blijft veel en veel minder dan vroeger. Op maagcompositum onderhoudsdosis overigens Lachen

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 20:16

hoi,

ik heb ook een luchtzuiger gekocht.
nu was mijn vraag of een operatie zou helpen,maar mijn vraag is al voldoende behandeld hier.
het schijnt dat hij het overal deed,maar met een band om niet.
nu heb ik hem op de wei,zonder band,nog niet zien zuigen.
op stal wel,zodra hij geen aandacht krijgt als er mensen zijn staat hij gelijk aan zn deur.
met een band om probeert hij het ook,maar zuigt niet...
nu heb ik hem gewisseld,en staat nu in een stal waar een luik boven zn deur zit,zo kan hij niet op de deur zuigen.
op stal hou ik de band om,op de wei mag tie af...
ik ga kijken wat het zuurremmer wil doen bij deze knul...

R.I.P Pebbles Timilon Vollie Spotty speccie Z2+7
Zwart Kentaur Artemis dressuurzadel te koop, voor info pb!

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 21:01

Heeft hij op stal verder wel wat te doen?? bijv. veel stro om op te knabbelen, veel hooi??

Hoe beter ik de mens leer kennen,
hoe meer ik m'n hond waardeer!

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 21:12

hij staat op stal in het stro,hij krijgt veel hooi(juist tegen verveling)en er ligt een pion om te spelen.
ik heb gemerkt dat ie veel aandacht nodig heeft.
hij kan ook naar buiten kijken.

R.I.P Pebbles Timilon Vollie Spotty speccie Z2+7
Zwart Kentaur Artemis dressuurzadel te koop, voor info pb!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 23:21

Een kennis van mij heeft een merrie die al tijden aan het luchtzuigen was. Niet heel erg, maar ze moest wel altijd de band om. Hij heeft haar dit jaar laten dekken, en ze is er nu spontaan mee opgehouden?! Ze staat nu dag en nacht in de wei zonder band en hij heeft haar nooit meer (ze is al zeker 2 maanden drachtig) zien luchtzuigen, voorheen dagelijks. Heeft iemand hier ook ervaring mee? Die man is er heilig van overtuigd dat het met de drachtigheid te maken heeft! Er is verder (voor zo ver ik weet) niets veranderd, qua stal, voer, ritme of iets dergelijks. Apart toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 23:28

Als het met de drachtigheid te maken heeft, bel ik vanavond de hengstenboer nog Haha!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 23:31

Pipo schreef:
Als het met de drachtigheid te maken heeft, bel ik vanavond de hengstenboer nog Haha!


Haha! Ja ik vond het ook heel opvallend, want ze zuigt volgens mij al jarenlang lucht. En nu, dit wordt het eerste veulen, is de merrie er spontaan compleet mee opgehouden. Ben dus ook benieuwd naar soortgelijke ervaringen? Die man weet vrijwel zeker dat het door de dracht komt, en het lijkt mij in dit geval ook zeer voor de hand liggend. Heb er alleen nog nooit eerder van gehoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 23:37

Hmmm zal Willie Brinkman nog wakker zijn Verward Even rietje Casco bestellen Haha!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 23:38

Pipo schreef:
Hmmm zal Willie Brinkman nog wakker zijn Verward Even rietje Casco bestellen Haha!


Haha! Nou wie niet waagt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 23:41

MissHIS schreef:
Haha! Nou wie niet waagt...


Hmm, volgend jaar maar Haha!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 00:03

zo'n merrie mooi standaard drachtig houden. Lachen

Maar ik heb er zelf nog nooit van gehoord. Lanna heeft drie veulens gehad en zoog gewoon door op stal. In de wei heeft ze nooit luchtgezogen.

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 09:38

Kim ging ook vrolijk verder met zuigen Scheve mond


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Andrea1978, Bielsje, ComscoreBot, Pova, YandexBot en 66 bezoekers