speciale brok voor paarden met artrose?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 17:59

hmm...dat zemelen verhaal...mijn paarden krijgen al heel hun leven bijna elke dag zemelen (in winter iig altijd) ik ben hiermee begonnen toen mijn paard (tig jaar geleden) een keer een verstopping had, ik heb toen voor mezelf een soort vuistregel gemaakt, staan ze niet op gras (want gras laxeert) dan voer ik zemelen, maar over de jaren is het erin geslopen dat ze het nu altijd krijgen, omdat ze het zo lekker vinden, en er bijna niets inzit (die van mij groeien van de lucht Haha! ) De laatste tijd ben ik juist gaan twijfelen ivm met de fosfor verhouding in zemelen (zie andere topics) Persoonlijk heb ik nooit het advies gekregen om dit voor arthrose te doen....

Nano, injecties in gewrichten is ook weer zoiets, de een zweert erbij, maar ik ken persoonlijk geen sucess verhalen. Ik heb het ook nooit laten doen, het is ook zeker niet zonder risico. Cortisonen kennen natuurlijk ook de bijverschijnselen: hoefbevangenheid, het ene paard is gevoeliger als het andere. Waar ik wel goede verhalen over gehoord heb is injecties met halyronzuur (spelling ?) dat is eigenlijk een oude beproefde methode, die tegenwoordig weer toegepast wordt. maar wat ik begrepen heb is dat injecties in het stadium dat het nog arthritis is (arthrit"is"= ontsteking) injecties wel kunnen helpen om erger te voorkomen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Esther_r20, Lolala73, Unleash en 33 bezoekers