Moderators: C_arola, Dyonne, balance, Nicole288, Neonlight, Coby, Sica
gerlindie schreef:Ik lees dat ze met monsteren op de harde volte beiderzijds kreupel liep?
Zou het dan kunnen zijn dat ze eigenlijk aan allebei de benen kreupel is? Heb dat wel een keer bij een paard gezien die inderdaad ook slechter werd bij uitverdoven.
Die had onverdoofd van allebei de voorbenen last, dus liep ze eigenlijk bijna helemaal zuiver omdat ze niet echt één been kon ontlasten.
Toen die verder werd uitverdoofd, toonde ze opeens hartstikke kreupel op het niet uitverdoofde been. Toen deed voor haar tenslotte nog maar één been pijn.
Ik wens het je uiteraard niet toe, maar dat zou wel een mogelijke verklaring kunnen zijn.
Wel gek dat er dan niets gezien wordt op echo en röntgen.
Dan klinkt de conclusie 'het zit hogerop' wel aannemelijk.
germie schreef:En kan het niet onderin de voet zitten? Dat klinkt stom, maar toen mijn paard 4 was, had ze zich verstapt en moest ik op het harde stappen. Na een week was de kreupelheid achter verdwenen en liep ze voor kreupel. Dus op advies van de dierenarts maar blijven stappen. Het achterbeen kon weer belast worden, maar dat ging niet wegens kreupelheid voor. Maar de kreupelheid nam toe en dus naar een kliniek. Ze was echt stokkreupel overigens, dus bij het uitladen uit de trailer was het al van oh, voorzichtig. Met uitverdoven van de hoef werd ze niet beter, dus werden er eerst foto's gemaakt. Pas bij het geheel uitverdoven van het been leek ze beter te worden.
En toch werd er niets gevonden en kwam het voorstel haar op ijzers te zetten omdat ze volgens de hoefsmid ook wel gevoelig was op de zool. BINNEN 48 uur liep ze geheel zuiver.
Het zat dus toch in de hoef, ook al leek het er eerst niet op. En was niets bijzonders eigenlijk.
loulou schreef:Mijn paard toonde tijdens het uitverdoven aan twee benen kreupel en thuis maar 1. Zat uiteindelijk in de schouder.
Ik zou het advies volgen en verder omhoog uit sluiten.
For_Que schreef:Nou idd de keuze is reuze haar hals en rug zijn al meerdere keren op de foto en echo geweest naar aanleiding van de eerdere blessure en bij aankoop en daar zijn eerder geen problemen ontdekt… (Equitom)
Wat bedoel je met compensatie van haar eerdere blessure?zou er dan niet op de scan iets zichtbaar moeten zijn van de pezen?
boedjang schreef:Ah wat vervelend zeg,en onzekerheid is echt stom.
Ik zou inladen en naar kliniek toe gaan. Aan huis kunnen de artsen toch net ff minder zien en doen.
Sterkte hoor.
Ir111 schreef:Klinkt alsof beide benen een probleem geven. Als je dan 1 been verdoofd worden ze kreupel. Hoe loopt ze verder? Mooi los en soepel of met de rem erop/kort/wat stijf?
Juut schreef:For_Que schreef:Nou idd de keuze is reuze haar hals en rug zijn al meerdere keren op de foto en echo geweest naar aanleiding van de eerdere blessure en bij aankoop en daar zijn eerder geen problemen ontdekt… (Equitom)
Wat bedoel je met compensatie van haar eerdere blessure?zou er dan niet op de scan iets zichtbaar moeten zijn van de pezen?
Wat ik bedoel is dat ze de eerste blessure heeft ontlast, maar mogelijk daarmee haar andere been heeft overbelast.
Anneloes___M schreef:Vervelende situatie zeg. Hopelijk kom je snel achter de oorzaak. Ik heb het afgelopen jaar met mijn paard ook lopen tobben. Steeds kreupel voor. Oude blessures gecheckt en dat bleef goed. Uiteidelijk bleek het toch uit haar rug te komen. Nooit verwacht, want haar rug was op de foto geweest. Bleek puur spiertechnisch. Nu dat helemaal behandeld is weer een paard wat goed loopt.
Maartxje schreef:Hoe lang geleden zijn die hals fotos gemaakt?
Ik herken veel van wat je omschrijft. Mijn paard bleek uiteindelijk artrose in een halswervel te hebben precies op de plek waar de zenuw naar de voorbenen loopt.
Gebruikers op dit forum: Steppe en 24 bezoekers