Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight
Saaams schreef:Of naar de kliniek brengen en volledig laten onderzoeken of toch op de pijnstillers (bute?) zetten en evt rontgen vd voet voor de zweer.
ManonRijck schreef:Saaams schreef:Of naar de kliniek brengen en volledig laten onderzoeken of toch op de pijnstillers (bute?) zetten en evt rontgen vd voet voor de zweer.
Bedankt voor je reactie! Bute is zover ik kan vinden ook een pijnstiller en ontstekingsremmer in één.
Ik denk inderdaad toch naar de kliniek te gaan. Al weet ik niet of ik het hem kan aandoen om een uur op de trailer te staan op 3 benen.
N4N4 schreef:Wat een vreselijke situatie voor jullie beiden en snap je gedachten gang qua lijden absoluut.
Maar zelf zou toch absoluut eens bespreken om te starten met medicatie ppid omdat de symptomen toch wel die richting uitwijzen..
Heel veel sterkte
janderegelaa schreef:Als ik een paard heb zou hebben die er zo uit ziet als op de foto met de klachten die hij heeft liet ik hem inslapen.
janderegelaa schreef:Als ik een paard heb zou hebben die er zo uit ziet als op de foto met de klachten die hij heeft liet ik hem inslapen.
Saaams schreef:janderegelaa schreef:Als ik een paard heb zou hebben die er zo uit ziet als op de foto met de klachten die hij heeft liet ik hem inslapen.
Maar op basis van terugkerende zweren wil je toch niet al direct de stekker eruit trekken?
Op zn minst een oorzaak gaan zoeken vind ik. Dan kan je altijd nog beslissen of het acceptabel is of niet om in leven te houden.
@TS ik zou dan toch eerder gaan uitzoeken of er sprake is van een tumor. Echo?
Op basis van die diagnose maak je al andere keuzes
Hutcherson schreef:Jeetje die is echt heel erg teruggevallen qua lijf.
Kijk opgeven kan altijd nog. Zolang je niet echt weet wat de prognose is (en dus wat er aan de hand is) zou inslapen voor mij te voorbarig zijn.
Ik vind hem nu wel echt te mager. Wat voer je en hoe eet ie?
Paard heeft wel op de fotos een niet fijne oogopslag. Er is iets loos maar wat. Is er al iemand bij geweest die zijn lijf gevoelt heeft?
Cioccolato schreef:Ik vind hem er nergens goed uit zien
Morgen inladen en naar de kliniek brengen, grondig onderzoeken wat er aan de hand is.
Inslapen kan altijd nog, maar ik denk dat er meer mis is dan 'hoefzweren'
MyWishMax schreef:Naar de kliniek sowieso voor foto's. Kijken of er nog een diepere hoefzweer zit of dat er wat anders aan de hand is.
Wij hebben net dit hele traject gehad en echr net een topic over geopend ook. Bij dit beeld wordt meestal dus aan een diepe hoefzweer, bevangenheid of een scheur ergens in het been gedacht werd bij verteld.
Zo inslapen zonder echt onderzoek, want op stal kan een da toch niet veel behalve voelen met tang en bloedonderzoek, zou voor mij absoluut geen optie zijn.
Bij ons was het geen hoefzweer, maar beschadiging aan het bot, gelukkig net geen breuk/scheur. Dus wij mochten meteen zware pijnstilling gaan geven en paard is meteen een stuk comfortabeler. Maar door die beschadiging ennde compensatie heeft ze andere dingen ook overbelast zoals de teen van ene hoef van dat been omdat ze, als het been op de grond stond, daar continu op leunde opv de helenvoet. Wij hebben dus ook schoenen aan zodra ze niet meer in de box staat. Wij zijn in 1e instantie naar kliniek dichterbij gegaan, maar uiteindelijk toch naar eigen kliniek die verder weg is, omdat ik die volledig vertrouw en de andere te vaag bleef qua diagnose.
In jouw geval os het dus zo snel mogelijk naar de kliniek voor in ieder geval foto's. Als de oorzaak gevonden is kan je daarna opzoek naar de reden van de andere hoefzweren achter elkaar. Het laat iig zien dat de weerstand slecht is en paard dus sowieso niet goed in zijn vel zat hiervoor al.
Gebruikers op dit forum: Facebook, Groetje, Ilayla, Nirvana95, Odysseus, robbie88 en 26 bezoekers