Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight
dit toch niet zo raar?Citaat:ik heb er 3 weken en uren lang over gedaan om haar überhaupt te kunnen aaien. Zodra het vertrouwen er was, ging het heel snel.
Ik heb haar geborsteld,bekapt met veel moeite(voor het eerst in jaren),met haar gewandeld, gelongeerd, gefietst en ze heeft bij ons aan de eettafel gestaan. Dit allemaal in een paar maanden tijd.
Charaz schreef:Inslapen lijkt me helemaal niet zo'n verkeerde optie, bevangen is al een hele zorg en daarbij nog benauwdheid en wellicht nog een heup of knie probleem... kan je de zorg zelf geven zou ik zeggen doen, iemand anders vinden die er veel geld en tijd in steekt zou ik niet op vertrouwen eerlijk gezegd.
Citaat:Echter;
In zo’n kort tijdsbestek kun je geen wonderen verwachten.
Zeker niet met bevangenheid. Daar kan zo een jaar overheen gaan voor een paard weer helemaal in balans en op de rit is.
Daarnaast verbaast het mij dat een pony waar je zoveel om gaf en die je zo graag wilde kopen, nu krijgt en vervolgens wil je na 2 weken er al vanaf
Daar krijg ik wel lichtelijk kortsluiting van moet ik zeggen.
Want je wist volgens mij prima waar je aan begon.
Wat maakt dan dat je er ineens zsm vanaf wil?
StalNollie schreef:Ik vind dat je de buurvrouw wel heel slecht wegzet, dat zei alleen wilde dat de pony als weide pony bleef en niet meer mee werd gedaan en niet mocht zweten dat is haar recht en niks ongezonds aan voor een pony hoor. Maar goed dat terzijde
Heel eerlijk .. harde eerlijkheid.... Inslapen (slacht is ook optie maar krijg je niks voor want buut moet in het paspoort afgetekend staan en dan mogen ze niet meer voor consumptie)
Freddydeshet schreef:Citaat:Echter;
In zo’n kort tijdsbestek kun je geen wonderen verwachten.
Zeker niet met bevangenheid. Daar kan zo een jaar overheen gaan voor een paard weer helemaal in balans en op de rit is.
Daarnaast verbaast het mij dat een pony waar je zoveel om gaf en die je zo graag wilde kopen, nu krijgt en vervolgens wil je na 2 weken er al vanaf
Daar krijg ik wel lichtelijk kortsluiting van moet ik zeggen.
Want je wist volgens mij prima waar je aan begon.
Wat maakt dan dat je er ineens zsm vanaf wil?
Is het zo vreemd dat ik 2 jaar geleden een nog gezonde pony wou overkopen en nu ze ziek is en ik al een pony heb niet meer?
2 ponys (waarvan eentje ziek)kan ik niet betalen.
Popstra schreef:Ik heb het verhaal gelezen en heel eerlijk denk ik dat als het diertje gewoon bij de buuf op de wei was gebleven ze deze makke niet had gehad.
Ze is in ene bekapt, moest actief aan de fiets mee lopen, gelongeerd worden enz..
Dat is best een impact voor zo een kleintje dat niks gewend was.
2 weken daarna dus heel kort daar op is ze immers bevangen geraakt.
Vind het sneu voor dat beestje dat deze nu niet meer gewenst is omdat ze niet gezond is.
Lindsey_99 schreef:Heb je een filmpje van hoe ze nu loopt? Dat zwabberen met de achterhand komt omdat bevangenheid aan de voorhoeven altijd het ergste is. Ze kan toch 247 hoefschoenen aan, dan zal het een stuk beter gaan.
Ik zou Paard zoekt baas eens benaderen, die vangen dit soort verwaarloosde ponys vaker op. Want dat is toch wel het geval.
Lindsey_99 schreef:Heb je een filmpje van hoe ze nu loopt? Dat zwabberen met de achterhand komt omdat bevangenheid aan de voorhoeven altijd het ergste is. Ze kan toch 247 hoefschoenen aan, dan zal het een stuk beter gaan.
Ik zou Paard zoekt baas eens benaderen, die vangen dit soort verwaarloosde ponys vaker op. Want dat is toch wel het geval.
Gebruikers op dit forum: Bambelien, Britta31, CaroR, fetisje, Groetje, Punz, Rose94, Salamander, Shinedown, xVerax en 16 bezoekers