Hoe slecht is suiker voor paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 19:31

Daar heb ik namelijk geen idee van. Ik ben daar eigenlijk altijd heel streng in geweest. Geen suikerklontjes, maar heel af en toe een pepermuntje. Maar Pablo is echt gek op TicTac en daar zit zuiker in en ook in Anta-Flu keelbonbons die ik hem nu wel eens geef. Hij krijgt niet dagelijks snoep met suiker en ook niet meer dan 4 tictac en twee keelsnoepjes. Kan dat kwaad?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 22:33

Haha, vier tictac en twee keelsnoepjes? En dan dacht ik dat ik een mafkees was omdat ik boterhammetjes met appelstroop smeer voor onze knollies *LOL* *LOL* *LOL* Hahahahaha!

PS Suiker is volgens mij alleen slecht voor de tanden, maar ik vind dat paarden er vaak een beetje happerig en klierig van worden....

Groetjes Sonja

Trouwens wel verstandig, die TicTac, zit maar 1 calorietje in, blijft je paard lekker slank..... Brrrrrrrruuuuuulllllllll!!!!!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 09:34

het is slecht voor de tanden.

Zoals jullie misschieb wel weten zijn paardentanden hol. De tanden slijten af waardoor ze gevuld worden. "Hoor je nooit zeggen? "Die tand is gevuld!" Een paard is dan aftands.Afbeelding

Maar goed. Omdat de tanden hol zijn kan er vanalles in gaan zitten. Bijv suiker die net als bij mensen gaatjes veroorzaken.Daarom is zoet niet zo gezond...

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 10:41

Ik ben dus toch niet overdreven dat ik het suiker voeren een beetje binnen de perken wil houden. Hij wordt er trouwens niet happerig van want hij weet donders goed dat hij dat niet mag.
Gisteren had hij wel mijn vinger beet maar dat wist hij niet. Hij was weer een beetje hoesterig en snotterg, klein beetje maar maar toch. en omdat Offereins toch kwam voor zijn hoef heb ik maar gevraag wat en hoe. En nu moet ik hem stomen, dat had ik nog nooit gedaan bij een paard. Ik heb heet water in een emmer en daar flink wat Thoco-Tolin in en dan Pablo's neus in de emmer en dan heb ik een handdoek over zijn neus en de emmer. Pablo maakt er rare geluiden bij maar hij laat het wel toen. Alleen dacht hij gisteren eens lekker in de rand van de emmer te happen, zat daar net mijn vinger,AU.
Pablo is ook dol op sinasappels trouwens, die krijgt hij vaak van min vriend en dan staat hij helemaal te watertanden als hij zite hoe die sinasappel geschilt wordt.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 10:41

Op de manege bij ons krijgt een paard altijd brood met stroop. Hij loopt heel vaak te kuchen en dat gaat daarvan over. Lachen
Enne...de wees niet bang de dierenarts is er al een aantal keer bij geweest voor dat kuchje, schijnt niets te zijn. Paard is verder ook niet anders dan normaal.

:evaw:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dries1990, Fly_high, fro, Saartjuh_b, Sababber en 102 bezoekers