Oudje hoest af en toe 2x achterelkaar..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Oudje hoest af en toe 2x achterelkaar..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 12:29

sinds een week kan dit kwaad? Met poetsen voor de stal of als ik hem in de paddock zet hoest hij 2x. Verder op stal en met lopen (werkt niet meer is met pensioen)hoor ik hem niet. Geef hem een schepje foene griek en denk dat ik het even aankijk. Hij is levendig en verder niet anders als anders ook geen snot ofzo. In april gaan ze pas weer op het land.

Wat zal ik doen wil ook niet voor ieder 'wissewasje' de da laten komen (wat ik normaal wel doe).

Blijenata
Berichten: 371
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 21:19

Ik denk ook wel dat je dit even moet aankijken, want bij ons op stal hoesten er met dit weer (het weer is wisselvallig) ook meerdere paarden.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-04 09:31

ja bij ons geloof ik ook ik hou het nog even in de gaten

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 15:06

wat je ook kan doen is wat kamille thee geven,, alleen het aftreksel door de bix heen (1 keer per week, anders diarree)... dit verzacht de luchwegen een beetje..
het kan inderdaat aan het weer liggen, maar ik denk dat als je de dierenarts erbij haalt dat hij dan iets van ventipulmin voorschrijft..
succes

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 18:41

ik zou het nog even aankijken(een week) en geen onderdrukkers als foenegriek e.d geven.dan geeft dat misschien een ander beeld.

daarna zou ik de va bellen voor info of afspraak.
ik heb geleerd om met hoesten echt niet te lang aan te kijken .

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-04 09:24

paarden...gister hoestte hij in ene niet! Heb hem geen een keer gehoord en ook even een flink stuk met hem aan de hand gedraafd (hij heeft geen conditie word alleen met hem gewandeld normaal) hoop dat dat vandaag ook het geval is. Ook even aan mensen op stal gevraagd of ze hem overdags horen, ook niet .Hoest hij vandaag wel dan bel ik gauw voor het weekend even de da.