Riviera87 schreef:Licht astmatisch maar longen oké schrijf je. zal wellicht hier wat verder op onderzoeken. Problemen met de luchtwegen kunnen moe en futloos zeker verklaren. Ook geen ontstekingswaardes in het bloed?
Sizzle schreef:Heeft de DA niet EHV-2 aangesproken?
Longproblemen en oogproblemen doen bij mij een belletje rinkelen. Volgens mij kan EHV-2 naast oogproblemen ook voor longfibrose zorgen.
Edit: Duits-talige link gevonden waar dat inderdaad benoemd, misschien kun je hem even door deepl gooien
https://www.equinella.ch/viren/equines- ... irus-14-1/
Wellicht just in case L-Lysine bijvoeren?
elineAbby123 schreef:Dank voor de reacties!
Allicht nog handig om te vermelden dat deze dame 11 jaar is. Cushing vond de arts haar wel heeel jong voor
Art_Ificious schreef:Testen op Lyme.
Paardje van iemand die ik ken was ook futloos, echt niet meer zichzelf. Zag er ook slecht uit.
Alleen dat van de ogen herken ik niet.
Zij hadden ook alles laten nakijken en na 2 weken kregen ze uitslag lyme.
Blijkbaar duurt het 2 weken voor je daar de uitslag van hebt. Of het duurt bij hun arts gewoon zo lang
elineAbby123 schreef:Met licht astmatisch duidde de arts op een klein fluitgeluidje in de longen, maar dat was gister bij de check up juist minder aanwezig, vandaar dat longen als goed werden bestempeld in dit geval
Odysseus schreef:elineAbby123 schreef:Met licht astmatisch duidde de arts op een klein fluitgeluidje in de longen, maar dat was gister bij de check up juist minder aanwezig, vandaar dat longen als goed werden bestempeld in dit geval
Slechts 50% van de paarden met ernstige astma hebben een afwijkend longgeluid. Het feit dat er dus al iets te horen is icm duidelijke klachten maakt dat het echt belangrijk is om een scopie te laten uitvoeren met eventueel een BAL spoeling. Alleen op die manier is de ernst te bepalen en kan behandeling gestart worden. Van astma kunnen ze ook erg futloos worden.
elineAbby123 schreef:Odysseus schreef:
Slechts 50% van de paarden met ernstige astma hebben een afwijkend longgeluid. Het feit dat er dus al iets te horen is icm duidelijke klachten maakt dat het echt belangrijk is om een scopie te laten uitvoeren met eventueel een BAL spoeling. Alleen op die manier is de ernst te bepalen en kan behandeling gestart worden. Van astma kunnen ze ook erg futloos worden.
Oh dankjewel! Enig idee waarom mijn dierenarts hier dan niet uit zichzelf meer van wil weten en het mee vind vallen? Jij kent mijn dierenarts natuurlijk nietmaar ik vind het moeilijk om te pushen als een "expert" zegt dat het meevalt
Wildgirl schreef:De combinatie benauwd, lusteloos en tot 2x toe dikke ogen doet mij denken aan een allergie. Heb je al eens aan histaminica gedacht?
Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 0 bezoekers