Vocht in peesblessure bij warm weer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

MadeliefNina
Berichten: 4
Geregistreerd: 09-06-21

Vocht in peesblessure bij warm weer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-23 01:30

Hoi bokkers!
De temperatuur loopt hoog op de laaste dagen, maar ik zit een beetje met wat. Mij verzorgpony Nina heeft een langdurige peesblessure waar we al 11 maanden mee bezig zijn ( we hadden een paar x groen licht gekregen maar toch had ze een terugval) nu is 5 weken geleden de veearts weer geweest, die was erg tevreden over haar vooruitgang maar wilde toch dat we wel 8 weken door blijven stappen om terugval te voorkomen. Toen was het nog niet zo warm en was haar pees mooi slank. Nu, 5 weken later en het is elke dag 25 graden, lekker warm dus. Maar het valt mij op dat haar pees zich dan een beetje opvult met vocht, ik had er even naar iemand naar laten kijken en die zij idd dat het door het warme weer kan komen. Nu is haar pees ook niet warm en ze loopt ook gewoon goed, en vaak na het stappen is de pees alweer wat slanker, ik koel het soms wel een beetje voor de zekerheid. Maar hebben andere mensen dit ook?
Groetjes Madelief


Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 07:32

Ja alles vult zich makkelijk met vocht bij warm weer. Bij paarden maar ook bij mensen (dikke voeten en enkels, ringen die strak zitten etc).

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

JudithGigi

Berichten: 4200
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Vocht in peesblessure bij warm weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 08:09

Goh hier tijdens het opbouwen sinds vorige week ook opeens weer wat vocht. Niet erbij stilgestaan dat dat de temperatuur kon zijn, was alweer in paniek :')

Elisa2

Berichten: 37040
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Vocht in peesblessure bij warm weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 08:32

Ja is inderdaad wat normaler bij hoge temperaturen. Je kan er groene leem opsmeren..dat trekt vocht er uit.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Brittneyx, DeGelukkige4, GrapeshotBot, Rijsa, Volte en 74 bezoekers