meganvr schreef:Ik doe niet zo snel aan mestonderzoek. Gewoon standaard ontwormen volgens schema. Verhuizen = altijd ontwormen. Het liefst nog op de oude locatie.
Waarom wil je 3x mestonderzoek laten doen?
TurdusMerula schreef:meganvr schreef:Ik doe niet zo snel aan mestonderzoek. Gewoon standaard ontwormen volgens schema. Verhuizen = altijd ontwormen. Het liefst nog op de oude locatie.
Waarom wil je 3x mestonderzoek laten doen?
Waarom zou je bij verhuizen je paard standaard ontwormen?
@ ts, waar zit je twijfel?
Het mestonderzoek zegt altijd juist iets over je eigen paard, dus hier ook. De infectiedruk is misschien lager, dat is alleen maar gunstig.
meganvr schreef:Omdat je ze graag schoon naar een nieuwe plek wilt doen. Maar misschien ben ik op dat gebied nog wat ouderwets.
koend schreef:Mestonderzoek is inderdaad niet alles, maar het is beter dan klakkeloos ontwormen. Er zijn geen alternatieve middelen op de markt noch in ontwikkeling, dus als de wormen van je paard resistentie hebben opgebouwd, heb je best wel een probleem zeg maar.Ik ga hierin mee. Als je 1 paard hebt op 1 nieuwe weide, en dat voor langere tijd, is direct ontwormen de meest economische en gezonde werkwijze. (Waarschijnlijk hoeft het dan niet meer voor langere tijd, tenzij je horzeleitjes aan de huid ziet hangen. Of je paard plots achteruit gaat in conditie.)
Mestonderzoek vindt ook niet alles.
Als je het zelf kan doen, is het een ander verhaal. Maar niet iedereen heeft de microscoop en de kennis.
Cayenne schreef:meganvr schreef:Omdat je ze graag schoon naar een nieuwe plek wilt doen. Maar misschien ben ik op dat gebied nog wat ouderwets.
Op die manier werk je resistentie in de hand en waarom zou je die troep geven wanneer het misschien helemaal niet nodig is?
kiki1976 schreef:Klopt Sizzle, die blijven de resistentie in de hand werken.
Gebruikers op dit forum: devv_nn, dioni, PeanutGuapa, Thrive en 11 bezoekers