Door zijn uniek karakter ( zo'n een lief, speels en expressief paard ben ik nog nooit tegengekomen).
Als 2 jarige hengst kan ik met hem alles doen, overal komen niets is een probleem en niets is te eng voor hem.
Hij is nu al bombproof en heeft zo'n meewerkend karakter en loopt mij in de weide overal achterna als een hondje...
Ik vond het gewoon zo'n zonde dat hij door zo'n slechte start zo'n beroerd lijf had.
En na overleg met onze dierenarts die ook osteopaat is hebben we hem toch opgehaald.
Onze dierenarts was positief dat met wat extra liefde en vooral een vrije uitloop en wat gerichte training op zijn zwakke rug en beenwerk hij een ideaal recreatie paard zou worden.
Sportpaard hoeft hij van mij niet te worden, dit zou ook geen goed idee zijn. Zeker springen heeft de dierenarts afgeraden (maar ik ben een recreatieve dressuur ruiter) dus springen gaan we niet doen.
Nu zijn we erg opzoek naar een goede hoefsmid (hij heeft linksachter een nogal rechte hoef) die iets meer aandacht nodig heeft als de rest. Nu hadden we in overleg met de dierenarts een nieuwe hoefsmid geprobeerd. Toen deze langskwam, had zij het over weke achterkoten bij hem, wat ik ook wel zie. Maar vertelde ons dat meeste paarden hiervoor op relatief jonge leeftijd voor worden ingeslapen en dat ze niet oud worden. Nu had onze dierenarts hier zelf niets van gezegd. De hoefsmid had ergens nog wel hoop dat het wat zou wegtrekken omdat hij nog zoveel zou groeien.
Ik wou hier naar de meningen vragen?
Rijden zal voor ons nooit een hoofdzaak zijn, maar ik wil Denver wel een lang en goed leven kunnen heven. Als dit zonder ooit op met te rijden is, is dat goed voor ons maar ik wil hem wel oud zien worden...
Het is zo'n bijzonder dier.

Van hem volledig in stand heb ik geen goede foto's