Pijn tussen achterbenen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Horsepride
Berichten: 226
Geregistreerd: 16-12-22

Re: Pijn tussen achterbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 09:58

Wou al zeggen, als wilde vreemd mij aan binnen kant van mijn benen aan raakt dan reageer ik ook narrig . Of is dit bij jullie Anders?


Lisa_1303
Berichten: 22
Geregistreerd: 24-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-23 10:03

Degene op stal heeft vaker paarden geholpen daar en iedereen is er heel tevreden over, het is inderdaad een beetje zweeferig wat ze doet en daar zijn we beide niet zo van maar het helpt. Ze kan perfect aan een paard zien waar het pijn doet.

Ja en dat is het rare, eerst zat daar in de buurt zn favorite kriebel plekje.. Nu als je ook maar in de buurt komt word hij gek, en niet boos kijken en een mepje nee hij doet er alles aan om die hand daar weg te krijgen. Ook zijn rug en buik zijn gevoelig en vind hij het niet fijn als je eraan zit.

Ik ga morgen zeker even het een en ander bespreken want na al deze reacties ben ik er ook van dat er even een dierenarts komt.

Natuurlijk houden we afstand en passen we wat beter op met poetsen etc!

Ja, zijn buik is heel gevoelig en doet pijn hoe veder je naar achteren gaat. Hij krimt zich in als je wat druk geeft op sommige plekken van de rug dus dat vind hij ook niet fijn.

De eigenaar zal alles betalen wat er nodig is maar die weet eigenlijk ook geen raad meer. Ze heeft alles laten nakijken en niks gevonden, iedereen zegt dat ze het anders moet doen. Ze heeft dus besloten om eerst iemand van stal te laten komen met meer verstand die haar op weg kan helpen, zodat ze weet wie ze moet laten komen.

Hij is net nagekeken en zijn maag/darmen zijn niet helemaal in orde dus daar krijgt hij nu speciale kruiden voor! Zijn rug is ook wat strak en dit uilen we oplossen met oefeningen :D :D
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 25-01-23 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Kinke

Berichten: 20503
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Pijn tussen achterbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 13:00

'niet helemaal in orde'. Wat betekent dat dan?

Lisa_1303
Berichten: 22
Geregistreerd: 24-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-23 13:23

Dat weet ik niet zeker, de eigenaar weet het wel en ik weet dat het niet helemaal oke zat. Vgm moeite met verteren.

fleurtjeuh
Berichten: 10298
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 13:24

Lisa_1303 schreef:
Hij is net nagekeken en zijn maag/darmen zijn niet helemaal in orde dus daar krijgt hij nu speciale kruiden voor! Zijn rug is ook wat strak en dit uilen we oplossen met oefeningen :D :D

Wat voor kruiden gaat hij krijgen?

Love is Love

My current situation is not my final destination.

Sintara

Berichten: 7376
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Pijn tussen achterbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 13:25

Ik zie alleen de link niet helemaal met pijn bij de achterbenen ..

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Flubberboot

Berichten: 2830
Geregistreerd: 14-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 13:26

Sintara schreef:
Ik zie alleen de link niet helemaal met pijn bij de achterbenen ..

Pijn tussen de achterbenen, dus waarschijnlijk op de buik tussen de achterbenen? Dan is last van de darmen niet zon gekke.

Wat is het plan als de kruiden en de oefeningen niet helpen?

Pedro <3 B+13 || L1+12

Lisa_1303
Berichten: 22
Geregistreerd: 24-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-23 13:39

Tussen achterbenen* we wisten niet helemaal waar het vandaan kwam alleen dat hij daar pijn had, nu blijken bet zn darmen te zijn die daar zitten!

Dat zien we dan, eerst een weekje wachten wat het effect zal zijn

Dat weet zo even niet..
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 25-01-23 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 13:52

Als er zand in de darmen zit gaan kruiden niet helpen. Dan kun je beter ook kiezen voor een zandkuur (psyllium zaad).

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Elisa2

Berichten: 37000
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Pijn tussen achterbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 14:00

Ja dat verbaasd me niet dat hij last heeft van zijn maag en darmen..maar voordat jullie water naar de zee gaan dragen.

Wat krijgt hij voor een voer? krijgt hij voordroog?

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Popstra
Berichten: 13704
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 14:01

Arm beest :(

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Ayasha
Blogger

Berichten: 57904
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 14:04

Lisa_1303 schreef:
Nee er werkt iemand op stal die daar bij kan helpen, die kan precies zeggen waar hij pijn heeft en vaak ook hoe het komt.

Ik hoop zo dat dit een grap is... :\

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Lisa_1303
Berichten: 22
Geregistreerd: 24-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-23 14:14

Het heeft geholpen, hij is behandeld en we weten waar de pijn vandaan komt. Dus was toch nog niet zo'n slecht idee

Flubberboot

Berichten: 2830
Geregistreerd: 14-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 14:19

Lisa_1303 schreef:
Het heeft geholpen, hij is behandeld en we weten waar de pijn vandaan komt. Dus was toch nog niet zo'n slecht idee

Maar is de pijn nu dan weg? Ik kan namelijk ook "voelen" waar een paard pijn heeft en kruiden verkopen aan mensen die ik toevallig op voorraad heb. Voordat de pijn weg is, heeft het niet geholpen

Pedro <3 B+13 || L1+12

Ayasha
Blogger

Berichten: 57904
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 14:37

Lisa_1303 schreef:
Het heeft geholpen, hij is behandeld en we weten waar de pijn vandaan komt. Dus was toch nog niet zo'n slecht idee

Als je niet weet waar de darmen van een paard zich bevinden is het hele feit dat je een paard hebt een slecht ide in mijn mening maar oke... Als je dan ook nog eens het geld niet hebt om dat dier de zorg te geven die het nodig heeft en een wazig type DA laat spelen dan heb ik helemaal medelijden met het dier.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Gnome
Berichten: 8441
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Pijn tussen achterbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 14:40

Volgens mij kun je ook nog niet zeggen dat het geholpen heeft toch? Jullie moeten nu met de kruiden eerst nog een week afwachten of het inderdaad wat doet. Ik hoop het van harte voor het paard want de manier waarop dit gaat... Heel veel rode vlaggen als het gaat om het houden van wat voor dier dan ook.

Binoche
Berichten: 528
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 14:49

Ben je zeker dat hij geen maagzweer heeft? Daartegen zullen kruiden wsl meer slecht dan goed doen?

Marije112

Berichten: 3385
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 14:51

:wow:

SHELBY (EJ Shot Gun x Super Natural x Samaii) [05-11-2022]
[Volg] Baby Shelby's avonturen in Zuid-Afrika!

Lisa_1303
Berichten: 22
Geregistreerd: 24-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-23 14:55

Na een week zou het weer wat beter moeten gaan, nu vooral veel met hem wandelen etc.

LiannePuthzy

Berichten: 6940
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 15:14

Ts alsjeblieft, praat met de eigenaar van het paard, er moet een dierenarts bijkomen, en niet een of ander vaag kruiden vrouwtje/mannetje dat gaat niet helpen. Kruiden zijn geen medicijn en zo iemand mag ook geen diagnose stellen. Als een paard last heeft van zijn maag bijvoorbeeld moet er gewoon een maagscopie gedaan worden, en als het paard laat heeft van de darmen moet daar ook gewoon goed onderzoek naar gedaan worden op de kliniek

Puthzy 1996~07-07-2020
Pinokio 15-05-2015

Strooigoed

secricible

Berichten: 25692
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Pijn tussen achterbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 15:19

Dit moet wel een wondermiddel zijn. In iets meer dan een uur van diagnose naar genezen door deze wonderkruiden _/-\o_

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Lisa_1303
Berichten: 22
Geregistreerd: 24-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-23 15:48

Veel mensen geloven niet dat kruiden helpen maar dat doet het wel, ik heb veel verbeteringen gezien bij andere paarden en heb er veel vertrouwen in.!

Flubberboot

Berichten: 2830
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Pijn tussen achterbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 16:06

Mensen geloven wel dat kruiden kunnen helpen, alleen toont dit paard nogal heftig dat waarschijnlijk alleen kruiden niet genoeg zijn

Pedro <3 B+13 || L1+12

kiki1976

Berichten: 16845
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Pijn tussen achterbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 17:06

Zeker niet tegen het geven van kruiden, integendeel.
Maar niet omdat iemand met een wiggelroede meet wat je paard mankeert. Je een hoop aansmeert en je maar moet hopen dat het werkt.
Zie dat helaas wel vaker.... Maar dat soort paarden lijken altijd wel wat te mankeren, en dan moeten er weer andere kruiden of hele dure druppeltjes (lees € 100 een flesje) gegeven worden. Tot het volgende zich weer aandient

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

Lisa_1303
Berichten: 22
Geregistreerd: 24-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-23 17:25

Hij heeft nu brokken die helpen met alles verteren etc. Moet hij elke dag een beetje van hebben, dit zou t enige zijn en genoeg moeten helpen. Het is niet eens super duur, maar natuurlijk houden we in de gaten of het wel ecjt nodig is allemaal!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aisie, Balou_k, Dunkeedoo, FleurSandro, Fly_high, Hiraeth, kerstkransje, Nickolay, Saartjuh_b, Tango1979 en 79 bezoekers