is een paar keer hoesten erg?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

is een paar keer hoesten erg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 19:31

Ok, Kathy heeft vanavond en gisteravond tijdens het eten gehoest. Ik voer o.a bietenpulp, kan ze dat misschien ingeademd hebben? Ze hoestte vorige week ook 2 keer op de wei. Nou ben ik laatst wel een paar keer met mijn vriend gaan buitenrijden. Die pony waar hij op rijdt hoestte! Misschien heeft ze kathy wel besmet? Dat paard hoest heel erg, maar die eigenaren doen er niks aan. Ze zeggen dat ze dat altijd heeft gedaan, maar afgelopen weekend is mijn vriend niet gaan rijden, alleen wandelen, omdat ze echt heel erg hoestte! Moet ik poeder halen of de DA erbij halen? Verward

Jeeeeuuujjjjjj! Kei druk bezig met de ontwerpen voor de nieuwe filmpremiere van www.pennyfanshowdag.nl


Spookie

Berichten: 935
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 20:26

Een paard wat blijft hoesten is nooit gezond! En bij twijfel zou ik zeker DA laten komen!

Marije_jiplover

Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 20:33

Een paard dat een keer hoest, is niet zo erg, ook paarden kunnen zich wel eens verslikken en daardoor hoesten, meestal proesten ze hierna ook nog. Maar als het vaker voorkomt dan eens heel af en toe, dan zou ik zeker de dierenarts laten komen, die kan kijken waar de hoest vandaan komt en daar eventueel medicijnen voor geven.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 20:44

Misschien moet je es Easy Breathing gebruiken..Of die andere pony van je vriend...Dat is een mengsel van kruiden wat heeeeel effectief werkt..Bij mijn pony iig..Zo worden zijn luchtwegen een stuk vrijer..
Je kan et bestelle op www.paardendrogist.nl en het kost ong €25
Succes

* Little Joy * : Ik mis je kleine meid :+:
* Anne Reseda * : B + 18 // L1 + 10 // L2 + 13 // M1 + 2 :list: *\o/* Kampioen B dressuur Haflingerdag Ermelo 2011 *\o/*

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 20:49

dat is dus waar ik over twijfel, want ze heeft nu z'on 4 of 5 keer gehoest in 2 weken tijd. Eerder deed ze dat nooit, ze heeft een hele goede conditie en weerstand. Als ze hoest (1keer) dan schokt ze met haar lijf, ze heeft geen last van snot of slijm wat ze ophoest Verward Ze is nog nooit ziek geweest, ik heb haar nu 8 jaar. Maar ja....als ze aangestoken is?

Jeeeeuuujjjjjj! Kei druk bezig met de ontwerpen voor de nieuwe filmpremiere van www.pennyfanshowdag.nl

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 20:52

[Misschien moet je es Easy Breathing gebruiken..Of die andere pony van je vriend...Dat is een mengsel van kruiden wat heeeeel effectief werkt..Bij mijn pony iig..Zo worden zijn luchtwegen een stuk vrijer..
Je kan et bestelle op www.paardendrogist.nl en het kost ong €25
Succes
quote]

Het is niet de pony van mijn vriend, maar zijn verzorgpony Haha! , we hebben er al een paar keer met de eigenaar over gehad. Maar hij heeft echt de ballen verstand hiervan [/quote]

Jeeeeuuujjjjjj! Kei druk bezig met de ontwerpen voor de nieuwe filmpremiere van www.pennyfanshowdag.nl

Marije_jiplover

Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 21:29

Dan is het nu een kwestie van haar heel goed in de gaten houden en rust(iger aandoen). Wordt het erger? Dan de dierearts bellen! Gaat het vanzelf weer over dan hoef je alsnog niks te doen. Wordt het niet erger, maar gaat het ook niet over met wat rust, dan zou ik na nog eens een week ofzo toch je dierenarts bellen om je pony te laten onderzoeken, want dan zit er waarschijnlijk toch iets niet helemaal lekker.

Ik zou trouwens niet zomaar kruiden gaan geven, zonder dat je weer waarvoor eigenlijk. Als er een diagnose is gesteld kun je altijd nog iets geven om het te vergemakkelijken.
Maar je moet nl nooit alleen de symptomen van het hoesten bestrijden, maar ook de oorzaak aanpakken (bijvoorbeeld slijm in de luchtwegen oid, wat je dierenarts dus moet diagnostiseren).

Succes!

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Artimes, DeGelukkige4, Diddykong, Exorcizamus, RuNi, Vinny12511 en 26 bezoekers