paard wil niet gaan liggen om te slapen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Fly_high

Berichten: 3269
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 11:38

Citaat:
Pensionstal is geen optie omdat ze daar met de pony heeft gestaan en echt niet binnen wil staan.


Er zijn trouwens zat pensionstallen met 24/7 buiten huisvesting. En zelfs 's nachts binnen en overdag buiten in de groep is nog steeds kleine 1000 keer beter dan 24/7 alleen moeten zijn als kuddedier...

Ik snap echt niet waarom dit paard per se verkocht moet worden om naar een paardwaardige locatie te mogen verhuizen, gaat het om de kosten?

...a w Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie


SafeHaven

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-19

Re: paard wil niet gaan liggen om te slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 11:52

Ik snap jullie reacties maar ik denk niet dat we hier iets mee bereiken. Ts heeft het paardje dus al elders gehad en dit 8 maanden de kans gegeven.

Nu vraagt ze hier om hulp, dus de wil is er wel heb ik het idee.

TS, kun je misschien wat foto's maken van de locatie? Dan kunnen we allemaal met je meedenken.

Er is vaak meer mogelijk dan je denkt! :)

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 14:49

SafeHaven schreef:
Ik snap jullie reacties maar ik denk niet dat we hier iets mee bereiken. Ts heeft het paardje dus al elders gehad en dit 8 maanden de kans gegeven.

Nu vraagt ze hier om hulp, dus de wil is er wel heb ik het idee.

TS, kun je misschien wat foto's maken van de locatie? Dan kunnen we allemaal met je meedenken.

Er is vaak meer mogelijk dan je denkt! :)

Dat dus.
Paard is al 8 maanden elders geweest. Misschien kan TS meer uitleg geven hoe die daar gehuisvest werd zodat we inzicht krijgen waarhet mis gaat.

Als die daar al in kudde stond of snachts op stal overdag kudde vrees ik dat het paard in een pension hetzelfde zal tonen. Of de groep moet echt een plek zijn waar het paard tot rust kan komen. (maar dat is altijd gokken)

Edit, blijkbaar kan het paard niet aarden als ze snachts op stal moet, althans als ik de berichten terug lees stond ze met haar vorige maatje die 8 maanden op een pensionstal waar ze snachts dus binnen gaan. En werd ze nerveus/gestresst als TS op bezoek geweest was.

Sommige paarden zijn wel heel eenkennig, die van mijn zus is ook zo ene hoor, daar kan ook niet zomaar iedereen aan komen.

Leef en laat leven.

santie

Berichten: 1386
Geregistreerd: 27-03-05
Woonplaats: Hippolytushoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 15:44

Heb je al eens iets van Bachdruppels geprobeerd?

Het kan heel goed zijn dat jou paard geen rust kan vinden omdat ze zich niet veilig genoeg voelt. Ernstige vermoeidheid kan voor allerlei problemen zorgen, soms ook geestelijk. Een kleine shetlander? erbij en onbeperkt hooi voeren op 800m2 moet best kunnen, al is het maar voor tijdelijk. Dan kun je kijken of ze misschien wat tot rust komt en van daaruit verder kijken. Dan word het misschien wat makkelijker, want een plekje zoeken voor een paard met verlatingsangst, die soms door de benen zakt/omvalt zal niet makkelijk zijn... Is ze altijd nerveus op stal, of alleen als jij bent langs geweest? Is misschien bruikleen een optie? Dan hou je wel zeggenschap, maar niet de volledige last. Daar is vast wel interesse naar.

santie

Berichten: 1386
Geregistreerd: 27-03-05
Woonplaats: Hippolytushoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:24

Hoe gaat het nu?

kaatje72

Berichten: 15
Geregistreerd: 16-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-22 12:40

Paard toch laten verhuizen. Staat nu op de wei met een andere 22 jarige merrie en een shetlander. Ik kan helaas niet controleren of ze daar wel gaat liggen maar ze heeft in ieder geval twee maatjes. Ze had gelukkig meteen een goede klik met beide maatjes. Blijft moeilijk

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 13:07

Wat een fijn bericht ! Meer kun je niet doen en het lijkt ook een perfecte oplossing als ze meteen goed overeen komen.
Ik zou hier als eigenaar heel blij mee zijn :)

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 13:12

kaatje72 schreef:
Mijn merrie van 21 wil niet gaan liggen om te slapen. Voorheen in ons vorige huis was dit geen probleem maar sinds ze hier staat heb ik ze niet meer zien liggen. Ze is tussendoor 8 maanden bij iemand anders geweest maar dat ging helemaal niet goed, ze wilde niet eten en was heel nerveus. Ze is nu anderhalf jaar terug maar ik zie haar nooit liggen slapen. Ze rolt wel elke dag. Ze zakt als ze staat ook echt door haar voorbenen en valt bijna om. Weet iemand iets waarvan ze heel rustig of slaperig wordt zodat ze gaat liggen?


Wij hebben, jaren geleden, een volbloed gehad die net hetzelfde deed. Hij is er oud mee geworden.
De dag dat ik hem liggend aantrof, is de laatste dag dat we hem in leven zagen.

Born to slide, forced to work

SafeHaven

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 21:10

Super goed van je Kaatje!! +:)+


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Evilou en 14 bezoekers