Tweede koliekoperatie (darmverkleving), ervaringen gezocht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29417
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Tweede koliekoperatie (darmverkleving), ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 15:47

De beste foto ooit!
En nu op naar de 30. :j

Lui_

Berichten: 1176
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: Haringhuizen

Re: Tweede koliekoperatie (darmverkleving), ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 15:48

Ach wat een goed nieuws! Nu lekker aansterken en bijkomen. Fijn dat ze weer bij je is!

Koekie73

Berichten: 2655
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Tweede koliekoperatie (darmverkleving), ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:14

Zo blij voor je, TS! *\o/*

sanowa

Berichten: 899
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:19

Wat super fijn!

Flubberboot

Berichten: 2860
Geregistreerd: 14-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:19

Oh super TS!

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-22 08:24

Ik zal af en toe een update plaatsen voor wie het interessant vind :j
jullie zijn zo ontzettend meelevend <3 onwijs bedankt daarvoor! Ik waardeer het echt heel erg!

De hechtingen zitten er momenteel natuurlijk nog in, maar ondanks dat het een enorme ritssluiting is, ziet het er netjes uit (foto van onderaf)
Afbeelding


Uiteraard krijgen we wel weer vochtophopingen (foto vanaf zijkant)
Afbeelding

chanicha

Berichten: 12150
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 08:37

Ziet er netjes en rustig uit TS, houden zo!

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: Tweede koliekoperatie (darmverkleving), ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 08:44

Ziet er idd heel mooi rustig uit. Hebben ze netjes gedaan! Nu hopen op lekker snel en goed herstel voor de topper!

Flubberboot

Berichten: 2860
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Tweede koliekoperatie (darmverkleving), ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 10:15

Ziet er echt netjes uit TS!

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Tweede koliekoperatie (darmverkleving), ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 10:38

Dat is netjes gedaan door ze! En ziet er inderdaad mooi rustig uit.

Solleke_Noah

Berichten: 11077
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Re: Tweede koliekoperatie (darmverkleving), ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 10:40

Wat fijn dat ze thuis is, het is jullie zo gegund! Het ziet er netjes uit.

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Re: Tweede koliekoperatie (darmverkleving), ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:36

Ik blijf volgen. Ben benieuwd naar verder herstel ;)

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-22 10:06

Gister zijn de hechtingen er uit gehaald en de wond ziet er heel netjes uit *\o/*

Maar we hebben helaas ook een tegenslag want ze is sinds zondagmiddag gestopt met hooi eten... ;( ondanks dat de kliniek aangeeft dat zij het hooi eigenlijk niet kan linken aan de bypass (omdat er een paar uur tussen zit voordat het de bypass bereikt) betekend minder/geen hooi eten voor mij maar 1 ding; ze heeft buikpijn! De beide keren dat ze naar de kliniek is gegaan was dat namelijk ook haar enige "teken". Verder bleef ze gewoon mesten en gras eten e.d. dus ik maak mij er nu ook wel enorm zorgen over!

DA heeft gister aangegeven dat we opnieuw weer veel kunnen proberen, maar aangezien haar darmen wel functioneren is het advies om toch te kijken of ze het zelf kan oplossen... anders blijven we haar "kunstmatig op de been houden". Mijn pony is een veelvraat, dus tips dat ze het niet lekker zou vinden, daar geloof ik niet in. Vandaag komt DA opnieuw luisteren of de darmen nog wel functioneren en ga ik kijken of ik vochtiger ruwvoer kan krijgen. Wat ze wel goed eet (gras en slobber) is namelijk vochtiger dus wellicht is dat makkelijker te verteren :?

Afbeelding

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23423
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Tweede koliekoperatie (darmverkleving), ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:07

potverdikkie wat een zorg weer, fijn dat de wond er goed uit ziet en nu duimen dat ze zich snel weer goed genoeg voelt om te eten

Jessix

Berichten: 16432
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:09

Ik begrijp je zorgen... Hoop dat ze snel gewoon weer gaat eten en verder kan herstellen. Heb je grof hooi? Misschien inderdaad wat fijner en zachter aanbieden voor nu? Hopelijk kom je met de dierenarts hier weer doorheen. :(:)

MarjanB

Berichten: 16434
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:11

Ach jeetje zeg! En anders iets van bietenpulp bijvoeren? Hoop dat t idd gewoon is omdat ze het niet lekker genoeg vind.

Lui_

Berichten: 1176
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: Haringhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:11

Oh jeetje, wat een zorgen weer. En ik kan dat helemaal begrijpen. Hopelijk krijgen jullie haar weer aan het eten en kan de dierenarts wat doen. Sterkte! Mijn duimen draaien!

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-22 10:13

Jessix schreef:
Ik begrijp je zorgen... Hoop dat ze snel gewoon weer gaat eten en verder kan herstellen. Heb je grof hooi? Misschien inderdaad wat fijner en zachter aanbieden voor nu? Hopelijk kom je met de dierenarts hier weer doorheen. :(:)


nee juist al heel fijn hooi (was toen al het advies van de kliniek). Maar wel droog, onverpakt hooi. Dus ik ga nu toch maar een baal voordroog proberen...

MarjanB, ze krijgt slobber nu. Maar ze moet natuurlijk gewoon hooi gaan eten... Dat ze het niet eet, is voor mij vooral een teken van buikpijn en dat had ze inmiddels toch echt niet meer mogen hebben :n
Niet lekker genoeg dat is het écht niet. Wel het eerste wat ze laat staan als ze zich niet goed voelt.
Laatst bijgewerkt door linda2008 op 01-02-22 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Berichten: 16434
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Tweede koliekoperatie (darmverkleving), ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:15

Snap ik! Was meer als ruwvoer vervanging zodat ze in elk geval vezels binnen blijft krijgen.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-22 10:16

MarjanB schreef:
Snap ik! Was meer als ruwvoer vervanging zodat ze in elk geval vezels binnen blijft krijgen.


oh zo, ja ze krijgt gelukkig ook wel wat gras binnen :)

Jessix

Berichten: 16432
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:16

linda2008 schreef:
Jessix schreef:
Ik begrijp je zorgen... Hoop dat ze snel gewoon weer gaat eten en verder kan herstellen. Heb je grof hooi? Misschien inderdaad wat fijner en zachter aanbieden voor nu? Hopelijk kom je met de dierenarts hier weer doorheen. :(:)


nee juist al heel fijn hooi (was toen al het advies van de kliniek). Maar wel droog, onverpakt hooi. Dus ik ga nu toch maar een baal voordroog proberen...

MarjanB, ze krijgt slobber nu. Maar ze moet natuurlijk gewoon hooi gaan eten... Dat ze het niet eet, is voor mij vooral een teken van buikpijn en dat had ze inmiddels toch echt niet meer mogen hebben :n


Ah jammer... dat had inderdaad nog een mooie tussenoplossing kunnen zijn. Hopelijk werkt voordroog dan wel. Sterkte hoor.

ual_95

Berichten: 653
Geregistreerd: 08-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:31

Weet niet of je er iets aan hebt, maar wij hebben ook een fjord op stal staan die na een koliekoperatie geen hooi meer mag/kan 'verwerken' omdat het te grof is. Die krijgt een combinatie van seniores en lucerne (hele fijne) als ruwvoervervanging en mag ook gewoon het gras op (zolang het niet zo lang en droog is dat het praktisch hooi is). Ze doet het er fantastisch op.

MarliesV

Berichten: 15180
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:31

Hoe laat komt de DA luisteren? Hoop zo dat het allemaal nog functioneerd en dat het 'even' buikpijn is. Hopelijk start ze snel weer met eten, heb je nog gras staan? Want hier is het echt niet meer voldoende om ze van aan de gang te houden.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Tweede koliekoperatie (darmverkleving), ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-22 10:52

Ik denk niet dat mijn verhaal helemaal duidelijk is.... :=
Ze zou alles weer moeten en kunnen verwerken, daar is de hele operatie voor uitgevoerd...
Het is niet dat ze geen hooi kan verwerken of niet lekker vind (mijn pony eet ALLES :P ) maar als ze buikpijn heeft is het hooi wel het eerste wat ze laat staan. Het is dus gewoon een teken dat er toch nog iets niet goed zit in haar buik....

Voordroog, pulp, gras, slobber, of al het andere, gaan we nu wel tijdelijk voeren zodat ze wel blijft eten. Maar het teken dat er iets niet goed zit in haar buik, moet natuurlijk wel worden opgelost. Ze heeft genoeg pijn in haar buik gehad de afgelopen jaren. Deze operatie zou een definitieve oplossing moeten zijn...

kiki1976

Berichten: 16850
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Tweede koliekoperatie (darmverkleving), ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:57

Wat een zorgen weer.
Zat ze alweer o de normale dosering qua hooi of nog in het opbouwende schema?