Paard heeft rattengif gegeten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KittyDylan

Berichten: 8884
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 16:20

Wij hebben ook wat ratten, niet per se een hele plaag. De bestrijder gaf aan dat ze voornamelijk op notenbomen af komen... en dat een levende val het beste werkt (met noten er in, geen pindakaas)

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 16:20

Heb je al op die Facebook pagina gekeken? Daar zitten volgens mij een paar hele goede en fanatieke rattenvangers. Laat zo iemand komen en je hebt er een heel stuk minder.

daphiena

Berichten: 472
Geregistreerd: 06-12-10

Re: Paard heeft rattengif gegeten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 16:33

https://www.bol.com/nl/nl/p/muizenval-e ... 071904359/

Laatst zag ik iemand zoiets opperen, om ze daarna naar een lokale reptielenopvang oid te bregen.
Zou alleen niet durven rijden met zo'n emmer in mijn auto :')
Weet ook niet in hoeverre dit werkt voor ratten lijkt me eerder voor muizen en bij een echte plaag zal het misschien niet genoeg zijn?

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Paard heeft rattengif gegeten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 20:34

Wij hadden voor ons huis last van ratten, bleek dat de rioolaansluiting lekte. Na reparatie was het rattenprobleem opgelost. Ik begreep van de rattenverdelger dat vaak kapotte riolering de aanleiding voor ratten is om zich ergens te vestigen. Dit gaat wel om stedelijk gebied, wel andere situatie, maar misschien wel de moeite waard om te controleren.

Kabayo

Berichten: 13972
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 20:38

Nina737 schreef:
De rattenplaag zelf is echt een heel groot probleem,! ik sta zelfs op het punt om het plekje waar m'n paardjes staan te verlaten. Maar mijn ene paard is 22 en zeer gevoelig voor maagzweren. Ik verhuis haar liever niet.
Iemand ervaring met een professionele rattenvanger??
Ik hoor het graag!
De methode maakt me niet uit , als deze smerige beesten maar verdwijnen.
Voor de eigen gezondheid lijkt me dit ook niet gezond.

Je mag 1 van onze 3 steenmarters wel lenen? :Y)
Hier hadden we ook een hele erge rattenplaag... mijn merrie was destijds drachtig en er zaten gewoon altijd een stuk of 3 in haar stal... heel goor. Zo leuk was camera kijken niet meer :+ Toen hadden we hier ineens steenmarters en alles is nu opgeruimd... muisjes en ratten. De marters zijn er trouwens nogsteeds (beschermde soort)

Pareltjes
Berichten: 2215
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 20:57

Tja.....van steenmarters wordt je zeker blij. :( wat een ellendelingen zijn dat. Hier mn hele zolder isolatie en bedrading kapot gevreten en je mag ze niet vangen.

Hier zijn mn kippen goede rattenjagers vreten ze levend op.

Kabayo

Berichten: 13972
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 22:02

Pareltjes schreef:
Tja.....van steenmarters wordt je zeker blij. :( wat een ellendelingen zijn dat. Hier mn hele zolder isolatie en bedrading kapot gevreten en je mag ze niet vangen.

Hier zijn mn kippen goede rattenjagers vreten ze levend op.

Was ook sarcastisch. Wel een natuurlijke oplossing :P