Mijn pony is kreupel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BenteR
Berichten: 9
Geregistreerd: 28-11-21

Mijn pony is kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-21 21:01

Mijn pony bleek de volgende dag na de les kreupel. Wel hebben we een hard bultje op het voorste pijpbeen gezien. Kan mijn pony hier kreupel door zijn of is het iets anders? Als we eraan komen merken we niet dat het pijnlijk is. We hebben op een andere pagina gezien dat het een schiefel heet.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Mijn pony is kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 21:02

Als het een schiefel is zou ik de dierenarts even bellen om uit te laten sluiten dat bijvoorbeeld het griffelbeentje een tik heeft gehad.

Hevonen

Berichten: 5613
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 21:17

BenteR schreef:
Mijn pony bleek de volgende dag na de les kreupel. Wel hebben we een hard bultje op het voorste pijpbeen gezien. Kan mijn pony hier kreupel door zijn of is het iets anders? Als we eraan komen merken we niet dat het pijnlijk is. We hebben op een andere pagina gezien dat het een schiefel heet.


Dat kan inderdaad. Een schiefel geeft eerst pijn en is later alleen nog een bult. Is heel vervelend en goed dat je erop let.

Ik hoop dat je een goede manege hebt, dan gaat dat wel goed hoor, met wat rust en beleid. Er zijn helaas ook maneges waar ze echt waardeloos slecht voor hun dieren zorgen, daar gaat het eigenlijk alleen om geld. Helaas veel te vaak meegemaakt.