Neuropsychologische en psychologische aandoeningen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anna79

Berichten: 3376
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Neuropsychologische en psychologische aandoeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 18:15

@Dartel: waarom wordt het een hond teveel als deze te lang naar dode mensen zoekt? Is volgens mij voor de hond niet anders dan naar drugs zoeken. Uiteraard kunnen ze beide niet onafgebroken doen omdat speuren heel vermoeiend is. Ik vraag me af waarom je dat zo specifiek noemt?


Dartel
Berichten: 161
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 00:07

Anna79 schreef:
@Dartel: waarom wordt het een hond teveel als deze te lang naar dode mensen zoekt? Is volgens mij voor de hond niet anders dan naar drugs zoeken. Uiteraard kunnen ze beide niet onafgebroken doen omdat speuren heel vermoeiend is. Ik vraag me af waarom je dat zo specifiek noemt?


Het is niet bekend waarom maar het is de ervaring. Misschien heeft het te maken met de emoties van de omstanders. Of de hond herkent de geur van de dood en voelen ze toch de dreiging die daar van uitgaat. De mensen die met de honden werken herkennen de signalen. Dan merken ze dat de honden liever niet meer mee gaan zoeken. Terwijl ze dus normaal enthousiast aan het werk gaan voor hun beloning tonen ze dan meer vermijdingsgedrag. Ook dat is dan weer een kwestie van tijdelijk ander werk en de hond laten herstellen.

Dartel

Anna79

Berichten: 3376
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Neuropsychologische en psychologische aandoeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 09:55

Ok, interessant Dartel


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Furst, gonniee, Kimberley_, mabellean, Mo_Noah, Witje2 en 134 bezoekers