Kreupel: Vernageld? Hoefzweer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hevonen

Berichten: 5615
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Kreupel: Vernageld? Hoefzweer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 23:37

Vind het beeld in de filmpjes niet typisch voor hoefbevangenheid. Ze is gewoon heel erg kreupel. Is er geen schiefel aan het ontwikkelen? Daar kunnen ze heel kreupel van zijn, maar dat gaat vanzelf over.

Kimsel94
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-21 16:08

Nieuwe update:

Eergister heeft ze twee nieuwe voorijzers gekregen van mijn eigen smid. Diezelfde avond toonde ze al vele malen beter.
Gelukkig ook geen teken meer van warmte of pulsaties
Ditzelfde filmpje naar de kliniek gestuurd, ben ook erg benieuwd naar hun reactie.



Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 16:50

Op basis van dit filmpje zou ik zeggen linksachter kreupel..

Overigens loopt ze wel een stuk florissanter dan in je OP inderdaad! Dikke knuffel jouw kant op, wat een zorgen paardje zo :(:).

Kimsel94
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-21 17:25

Sintara schreef:
Op basis van dit filmpje zou ik zeggen linksachter kreupel..

Overigens loopt ze wel een stuk florissanter dan in je OP inderdaad! Dikke knuffel jouw kant op, wat een zorgen paardje zo :(:).



Zou kunnen dat ze links achter inderdaad wat kort is in de pas. In die kootholte heeft ze nog 2 nare mok plekken die met de huidige blubber niet goed schoon te houden zijn :(
Daar is ze eerder ook al kreupel op geweest, dus het is echt een mega gevoelig dier...

Ik zelf zie het niet heel duidelijk, maar mijn oog is helaas ook nog niet zo goed getraind.

Ik hoop inderdaad wel dat we straks weer lekker fijn aan de slag kunnen gaan! :)

Sempre

Berichten: 5152
Geregistreerd: 30-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 22:43

Kimsel94 schreef:
Sintara schreef:
Op basis van dit filmpje zou ik zeggen linksachter kreupel..

Overigens loopt ze wel een stuk florissanter dan in je OP inderdaad! Dikke knuffel jouw kant op, wat een zorgen paardje zo :(:).



Zou kunnen dat ze links achter inderdaad wat kort is in de pas. In die kootholte heeft ze nog 2 nare mok plekken die met de huidige blubber niet goed schoon te houden zijn :(
Daar is ze eerder ook al kreupel op geweest, dus het is echt een mega gevoelig dier...

Ik zelf zie het niet heel duidelijk, maar mijn oog is helaas ook nog niet zo goed getraind.

Ik hoop inderdaad wel dat we straks weer lekker fijn aan de slag kunnen gaan! :)


Hoe gaat het inmiddels met je paard? Is er nog iets uitgekomen?

Kimsel94
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-21 21:12

Ze is begin november beslagen door mijn eigen smid en daarna liet ze meteen veel verbetering zien! Hebben nog even rustig aan gedaan maar het ging echt super en de arts op de kliniek zag er ook niets meer aan!
Dus mochten we weer lekker het werk weer wat oppakken.
Het is dus echt een combinatie geweest van zoolkneuzing/vernageling/zweer..

Helaas is vlak daarna de mok enorm uit de hand gelopen waardoor ze met een mega dik been stond(LA) en na een weekend dexamethason en zalf met antibiotica, ontstekingsremmers en cortisonen is dat uiteindelijk weer onder controle gekomen.

Vanmiddag is ze weer voor het eerst mee geweest naar de vereniging om weer wat longewerk op te pakken en daar was ze erg blij mee, en ik ook: ze liep fantastisch! Hopelijk zet dit allemaal nu goed door en kunnen we weer naar een fijne toekomst kijken

Sempre

Berichten: 5152
Geregistreerd: 30-05-05

Re: Kreupel: Vernageld? Hoefzweer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 12:25

Goed om te lezen dat het beter gaat! Hopelijk trekt de mok ook snel weg.