Zeer ernstige diastases?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 18:27

Paard was goed gekeurd bij koop toch? En als je nu opnieuw keurt, wat dan? Is ze klinisch goed zonder dat je erop zit?

Heeft ze al eens pijnstilling gehad?

Earth

Berichten: 7912
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Zeer ernstige diastases?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 18:46

Ik zou haar eens twee weken op pijnstilling zetten om te kijken hoe ze dan verbeterd. Dan weet je iig of het pijn is of mentaal. Normaal zou ik zeggen gooi de rug op de foto, maar aangezien je er al zoveel geld aan uit hebt gegeven zou ik eerst hiermee beginnen.

DuoPenotti

Berichten: 29469
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Zeer ernstige diastases?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 18:57

Met bit of zonder?
Kijk ook eens naar de neusriem. Dat kan toch ook drukken.

En wat doet ze zonder zadel? Of een Bare pad?
Om toch uit te sluiten dat het zadel toch niet fijn ligt.

Maar ik kan me je wanhoop voorstellen hoor :knuffel:

Myrkvi

Berichten: 1064
Geregistreerd: 15-08-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-21 20:02

Hannanas schreef:
Paard was goed gekeurd bij koop toch? En als je nu opnieuw keurt, wat dan? Is ze klinisch goed zonder dat je erop zit?

Heeft ze al eens pijnstilling gehad?

Paard is idd klinisch goed gekeurd.
Dat staken deed ze ook de laatste keer dat ik gereden heb ( bijna 2 maanden geleden ) en ben nu dus al 2 maanden aan het onderzoeken, behandelen , uitsluiten

Myrkvi

Berichten: 1064
Geregistreerd: 15-08-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-21 20:03

DuoPenotti schreef:
Met bit of zonder?
Kijk ook eens naar de neusriem. Dat kan toch ook drukken.

En wat doet ze zonder zadel? Of een Bare pad?
Om toch uit te sluiten dat het zadel toch niet fijn ligt.

Maar ik kan me je wanhoop voorstellen hoor :knuffel:

Zadel is tot 2x toe nagekeken,heb het zadel helemaal nieuw gekocht, is bij de koop aangemeten en daarna nog een keer gecontroleerd.

DuoPenotti

Berichten: 29469
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Zeer ernstige diastases?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:07

Ja maar toch. Je zou helaas niet de eerste zijn waar een passend zadel toch niet past.
En soms kan dat niet passen iets erg kleins zijn en voor hem na een paar rondjes groot voelen.

Zou gewoon proberen dingetjes uit te sluiten.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:07

Aiii.. Was het een professionele verkoper? Dus een handelaar?

Heel snel juridische hulp inschakelen..

Myrkvi

Berichten: 1064
Geregistreerd: 15-08-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-21 20:26

upendo schreef:
Aiii.. Was het een professionele verkoper? Dus een handelaar?

Heel snel juridische hulp inschakelen..

Hoi, nee geen officiele handelaar,maar wel een particulier die paarden koopt voor de verkoop.
Jurist hebben we contact mee gehad, Wij moeten dan bewijzen aanleveren dat er een eerder bestaand probleem is geconstateerd.
Maar we weten nu dus niet precies het probleem van het niet willen lopen,
Wat we weten is dat de tanden in een veel slechter stadium zijn dan dat door de eerste tandarts (tandarts van verkoper ) gezegd is, dat ze een fikse bloedworminfectie had en hierdoor verhoogde leverwaarden.
Ze mist een aantal kiezen, waarvan er 1 recent is uitgevallen.
Dit moeten we allemaal zwart op wit hebben.. jurist geeft aan dat het een jarenlange procedure kan worden, mocht je de zaak verliezen kunnen alle kosten op mij verhaald, en dat geld heb ik nu niet meer.
Wel hebben we een koopcontract waarin staat dat het paard gekocht is voor recreatief gebruik en dat het paard gezond is.
2 maanden geleden ben ik afgestapt nadat ze begon te staken, vervolgens dus de dierenarts, tandarts etc meerdere keren laten komen waarbij bovenstaand geconstateerd is.
De rekening van 3 weken kliniek moet ik nog krijgen.. :7

Myrkvi

Berichten: 1064
Geregistreerd: 15-08-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-21 20:29

Heb mijn paard dus ook verhuisd van pensionstal all inclusief naar een weilandje met stal waarbij ik ook nog eens alles zelf moet doen, zoals 2x voeren, binnen en buiten zetten, stal en wei uitmesten en dit alles naast mijn gezin,baan,studie en huishouden etc dus het levert mij nu voornamelijk alleen maar problemen en stress op ipv plezier.
Heb haar verhuisd zodat ze meer op de wei kon om te kijken of dat beter zou gaan.
Mocht het positief uitpakken heb ik het er natuurlijk zeker voor over, alleen zit er nu wel een beetje door heen

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Zeer ernstige diastases?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:36

En je hebt de verkoper al gesproken over de mogelijkheden of die houdt alles af?

Hard gezegd, zonder emotie erbij, het paard kan niet voldoen aan wat jij ervan vraagt. Als je aan kan tonen dat het een kleinschalige handelaar is, maar dat zou je met je jurist kunnen overleggen, dan is de korte klap om dan te beroepen op je "garantie" en het dier terug te doen.

Ik verwacht hier wel wat reacties op te krijgen, want ja, mogelijk verkoopt ze het dier dan weer door, maar uiteindelijk heb jij in het slechtste geval een paard die je binnenkort in kan laten slapen omdat het niet kan eten zonder elke hap pijn te hebben.

Dan kan je het dier in laten slapen, maar dan ben je al je geld kwijt. Het kan, maar ik zou eerst kijken wat je nog kan richting de verkoper.

Myrkvi

Berichten: 1064
Geregistreerd: 15-08-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-21 21:03

upendo schreef:
En je hebt de verkoper al gesproken over de mogelijkheden of die houdt alles af?

Hard gezegd, zonder emotie erbij, het paard kan niet voldoen aan wat jij ervan vraagt. Als je aan kan tonen dat het een kleinschalige handelaar is, maar dat zou je met je jurist kunnen overleggen, dan is de korte klap om dan te beroepen op je "garantie" en het dier terug te doen.

Ik verwacht hier wel wat reacties op te krijgen, want ja, mogelijk verkoopt ze het dier dan weer door, maar uiteindelijk heb jij in het slechtste geval een paard die je binnenkort in kan laten slapen omdat het niet kan eten zonder elke hap pijn te hebben.

Dan kan je het dier in laten slapen, maar dan ben je al je geld kwijt. Het kan, maar ik zou eerst kijken wat je nog kan richting de verkoper.

Klopt wat je zegt hoor, hebben contact met de verkoper en ze is bereid om een gedeelte van de kosten ( paar honderd euro ) op zich te nemen gezien het nu een heeel duur geintje gaat worden, en ik niks aan het paard heb om het even zo te zeggen..
In de koopovereenkomst staat ook duidelijk dat het paard gebruikt word voor recreatieve doeleinden, het enige wat ik wil is af en toe een rondje in de bak kunnen rijden en lekker het bos in, tot nu toe is dat dus nog niet goed gelukt.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Zeer ernstige diastases?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 21:09

Maar in die zin kun je je dus beroepen op het contract, het paard volstaat niet dus het paard zou terug moeten kunnen..

De vraag is of je dat zou willen maar als dat zo is zou ik zo snel mogelijk contact opnemen met bijvoorbeeld je rechtsbijstand.

Myrkvi

Berichten: 1064
Geregistreerd: 15-08-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-21 21:19

upendo schreef:
Maar in die zin kun je je dus beroepen op het contract, het paard volstaat niet dus het paard zou terug moeten kunnen..

De vraag is of je dat zou willen maar als dat zo is zou ik zo snel mogelijk contact opnemen met bijvoorbeeld je rechtsbijstand.

Verkoper zegt ; op moment van verkoop functioneerde paard wel naar behoren.
Problemen begonnen eigenlijk na ongeveer 1 week

tamary

Berichten: 29183
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Zeer ernstige diastases?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 21:29

Is er bij de aankoopkeuring bloed getrokken?
Dan zou ik dat laten testen op pijnstillers, want die zouden in een weekje wel weg moeten zijn incl. besef bij paard dat de pijn echt weer terug is.

Myrkvi

Berichten: 1064
Geregistreerd: 15-08-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-21 21:32

tamary schreef:
Is er bij de aankoopkeuring bloed getrokken?
Dan zou ik dat laten testen op pijnstillers, want die zouden in een weekje wel weg moeten zijn incl. besef bij paard dat de pijn echt weer terug is.

Nee helaas geen bloed afgenomen

Earth

Berichten: 7912
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Zeer ernstige diastases?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 23:18

Ik denk dat je sowieso mazzel hebt met een eerlijke verkoper die je tegemoet komt. Dat zie je bijna nooit, dus dat is wel fijn. :j

Myrkvi

Berichten: 1064
Geregistreerd: 15-08-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-21 15:01

Earth schreef:
Ik denk dat je sowieso mazzel hebt met een eerlijke verkoper die je tegemoet komt. Dat zie je bijna nooit, dus dat is wel fijn. :j

Zeker waar!

Myrkvi

Berichten: 1064
Geregistreerd: 15-08-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-21 12:19

Afbeelding
31 oktober links en 15 november rechts
Toch al een duidelijk verschil !

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Zeer ernstige diastases?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 01:08

Ik schrik een beetje van de ruglijn. Weet je zeker, dat dit paard niet ouder is dan 14 jaar?

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Zeer ernstige diastases?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 03:56

Ik heb het idee dat het een paint of pinto is? Als ik zo naar het paard kijk en denk aan de klachten die je beschrijft zou ik pssm niet uitsluiten. Wellicht kijken hoe het paard op de supplementen reageert, of testen..

imaudy
Berichten: 5040
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Zeer ernstige diastases?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 06:27

Het paardje op de foto's lijkt een ruin?

Myrkvi

Berichten: 1064
Geregistreerd: 15-08-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-21 08:30

imaudy schreef:
Het paardje op de foto's lijkt een ruin?

Dat lijkt idd, maar dat zijn haar uiers :o

different1
Berichten: 3634
Geregistreerd: 12-10-10

Re: Zeer ernstige diastases?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 08:40

Hoe lang is ze behandeld voor maagzweren?

Myrkvi

Berichten: 1064
Geregistreerd: 15-08-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-21 12:33

different1 schreef:
Hoe lang is ze behandeld voor maagzweren?

Ze heeft een kuur gekregen van totaal 3 weken dacht ik.
Ze loopt onder het zadel wel weer goed, onze bak is heel slecht met veel grote stenen/grind.
Ben buiten gaan rijden en dat ging prima.
Zoals op de foto te zien is ze ook weer aardig aangekomen en haar gebit is ook gecheckt en behandeld.
Ze krijgt nu in de ochtend 1.5 schep prioris, savonds ook 1.5 schep.
Overdag weidegang en snachts hooi.
Ook het zadel is passend dit is allemaal gecontroleerd.
Wat er nu nog speelt is dat ze soms probeert te bijten met aansingelen.

different1
Berichten: 3634
Geregistreerd: 12-10-10

Re: Zeer ernstige diastases?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 13:55

Naar mijn weten is 3 weken te kort om maagzweren te behandelen, tevens moet er ook nog afgebouwd worden qua medicatie, dan zit je al snel aan de 6 weken minimaal.
De maag is een complex iets, en er vanuit gaan dat het nu in orde is omdat ze is aangekomen is niet correct.
Als ik je verhaal zo lees, denk ik aan maag of rug.