Wat op de foto laten zetten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oskarrino
Berichten: 796
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Wat op de foto laten zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-21 11:48

Ik heb sinds eind maart mijn eerste paard gekocht. Met het proefrijden erg braaf, maar sinds thuiskomt begonnen de problemen. Hij staakt! Ik ben onbekend verder met klinieken, dus vandaar dat ik jullie ideeën/meningen wil horen.

Even wat uitleg over de situatie...
Ik heb hem net een maand, mocht de eerste 2 weken rustig wennen. Toen alleen gepakt om wat grondwerk te doen, poetsen, grazen en wandelen. Eerste keer onder het zadel ging hij bij het aandraven gelijk bokken. Ik heb toen in het weekend lesje gepland, voor wat hulp. Toen wel beter kunnen rijden, maar vaak opeens stilstaan, niet meer naar voren willen, bokken en zelfs daarbij gillen... Van hier ging het naar erger. Hij zwiept constant met zijn staart. Aan de longe doet hij dit trouwens niet. Rechtsom is zijn makkelijke kant, linksom lastiger en staakt dan ook vaker.

Basis info
- Ruin van 7 jaar
- Staat buiten van 8:00 tot 20:00 (dit moment op de paddock, eerst wormvrij zijn)
- Krijg 4x daags hooi
- 2x daags kwartje muesli van Pavo

Hij is hier naar de tandarts geweest en de zadelpasser was er vorige week (dus nu een goed gebit en een goed passend zadel).

Ik heb hem klinisch laten keuren en niet röntgen (eigen risico natuurlijk). Nu ben ik niet iemand die denkt 'hij is dwars, lopen moet hij, hij doet vervelend'. Ik heb het idee dat iets hem dwars zit. Zijn gebit en zadel heb ik uit kunnen sluiten.

Morgen heb ik een afspraak staan in de kliniek voor o.a. foto's. Ik begreep van een vriendin in ieder geval zijn sprongen en rug op de foto te laten zetten. Ik wil pijn uitsluiten. Ik vind het sneu als hij pijn heeft en daarom dit gedrag vertoont.

Wat denken jullie? Heeft dit paard 'pijn'? Zijn de sprongen en rug op de foto laten zetten voldoende om dingen uit te sluiten, of zouden jullie meer laten onderzoeken?

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Wat op de foto laten zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 11:58

Goed dat je meteen naar de kliniek gaat om pijn uit te sluiten.
Doet hij het alleen tijdens het draven of ook bij de overgang naar galop? En hoe loopt hij als je hem longeert met een zadel?

Antwoordt op jouw vraag, ik zou sowieso rug en hals op de foto zetten, maar ik denk dat de DA goed met jou mee kan denken.

Oskarrino
Berichten: 796
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-21 12:01

Zonnebloem92 schreef:
Goed dat je meteen naar de kliniek gaat om pijn uit te sluiten.
Doet hij het alleen tijdens het draven of ook bij de overgang naar galop? En hoe loopt hij als je hem longeert met een zadel?

Antwoordt op jouw vraag, ik zou sowieso rug en hals op de foto zetten, maar ik denk dat de DA goed met jou mee kan denken.


Bedankt voor je reactie! :)

Hij doet het ook naar galop in de overgang, maar ook als je al een stuk draaft/galoppeerd gaat hij regelmatig uit het niets op de rem en dan bokken. Als ik hem longeer met zadel is hij braaf, zwiept niet met zijn staart, staakt en bokt dan ook niet.

Hals in inderdaad ook een goede optie om op de foto te zetten!

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 12:04

Wat vervelend voor jou en je paard.
Weet je heel zeker dat het zadel echt optimaal past?
Zit je met ontspannen bovenbeen, knie en kuit?
Heeft ie misschien last van zand in de darmen?
Je schrijft dat hij wormen heeft, daar kan zijn buik ook heel gevoelig van worden.
Maagzweer uitgesloten?
Al eens lekker laten losmaken door fysio of vergelijkbaar?


Zomaar wat overpeinzingen waar het ook aan kan liggen.

Oskarrino
Berichten: 796
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-21 12:31

Nicky1963 schreef:
Wat vervelend voor jou en je paard.
Weet je heel zeker dat het zadel echt optimaal past?
Zit je met ontspannen bovenbeen, knie en kuit?
Heeft ie misschien last van zand in de darmen?
Je schrijft dat hij wormen heeft, daar kan zijn buik ook heel gevoelig van worden.
Maagzweer uitgesloten?
Al eens lekker laten losmaken door fysio of vergelijkbaar?


Zomaar wat overpeinzingen waar het ook aan kan liggen.


Vorige week is de zadelpasser geweest en mag hopen dat ze haar werk goed doet :+ . Haha nee naar mijn idee ligt het zadel ook goed. Vorige week met het mestonderzoek is er geen zand aangetroffen. Wel bloedwormen, daar is hij nu voor ontwormd :) Staken doet hij ook bij mijn instructrice (zij rijdt inter 1, ze heeft een goede onafhankelijke zit) en verder zit ik er ook ontspannen op.

Maagzweren etc. zijn nog niet uitgesloten, maar kan het morgen even vragen aan de DA. Osteopaat kan, maar wil liever eerst alles op de foto aangezien een osteopaat geen DA is. Osteopaat kan ik altijd nog een afspraak mee maken :)

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: Wat op de foto laten zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 12:37

Eerste waar ik qua beeldvorming aan denk is de hele bovenlijn op de foto, dus hals en rug.. En dan vanuit daar verder.

Fijn dat je er direct voor kiest om je paardje medisch te laten doorlichten voor je aan allerlei peuten begint! _/-\o_

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Wat op de foto laten zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 12:46

Heb je ook nog contact met de vorige eigenaar? Hebben doe er niets over te zeggen?

Verder zou ik ook beginnen met de bovenlijn, maar de DA zal ook wel met advies komen na onderzoek

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 12:53

Wat vervelend dat het net niet helemaal lekker gaat. Heel verstandig dat je naar de kliniek gaat om pijn uit te sluiten.

Ik zou er vooral open ingaan, laat de dierenarts onderzoek doen en bepaal samen met de dierenarts wat de benodigde vervolgstappen zijn. Dan begin je helemaal bij het begin en zie je niks over het hoofd doordat je je al op bepaalde gebieden richt. Tenzij je hele sterke aanwijzingen hebt dat het in dat gebied speelt.

GiGi_90

Berichten: 657
Geregistreerd: 14-12-05

Re: Wat op de foto laten zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:18

Let op dat 1 ontworming bij flinke bloedwormeninfectie niet afdoende kan zijn. Wat @Nicky1963 ook schrijft daar kan hij ook gevoelig op zijn. Ik weet niet hoe erg de wormeninfectie is. Maar kan me voorstellen dat als die last heeft van zijn buik en jij aandraafd (en dus been geeft) hij daarvan in verzet kan gaan.
Eventueel maagzweer kan natuurlijk een zelfde reactie veroorzaken met been geven.

neetoch
Berichten: 1031
Geregistreerd: 16-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:24

Luusje_Kviek schreef:
Nicky1963 schreef:
Wat vervelend voor jou en je paard.
Weet je heel zeker dat het zadel echt optimaal past?
Zit je met ontspannen bovenbeen, knie en kuit?
Heeft ie misschien last van zand in de darmen?
Je schrijft dat hij wormen heeft, daar kan zijn buik ook heel gevoelig van worden.
Maagzweer uitgesloten?
Al eens lekker laten losmaken door fysio of vergelijkbaar?


Zomaar wat overpeinzingen waar het ook aan kan liggen.


Vorige week is de zadelpasser geweest en mag hopen dat ze haar werk goed doet :+ . Haha nee naar mijn idee ligt het zadel ook goed. Vorige week met het mestonderzoek is er geen zand aangetroffen. Wel bloedwormen, daar is hij nu voor ontwormd :) Staken doet hij ook bij mijn instructrice (zij rijdt inter 1, ze heeft een goede onafhankelijke zit) en verder zit ik er ook ontspannen op.

Maagzweren etc. zijn nog niet uitgesloten, maar kan het morgen even vragen aan de DA. Osteopaat kan, maar wil liever eerst alles op de foto aangezien een osteopaat geen DA is. Osteopaat kan ik altijd nog een afspraak mee maken :)


Ik wil alleen even melden dat ik erg blij wordt van dit bericht TS.

Dat je gewoon met je eerste eigen paard al zo verstandig bent om eerst te willen zien wat er van binnen eventueel mis gaat, voor je er wat voor peut dan ook aan laat zitten. _/-\o_ _/-\o_ .

Ik zou zo wie zo eerst de rug op de foto laten zetten, die bekijken met da en vandaar uit verder gaan kijken als die schoon en goed zijn die foto's. Sterkte!

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:27

Je zou ook een filmpjes van het staken kunnen maken en laten zien bij de kliniek, of ter plekke daar gaan rijden tot hij het staakgedrag vertoont.
Dat geeft de kliniek ook een zoekrichting en kunnen ze je beter adviseren waar te gaan zoeken.

Verder, ik weet niet waar je je paard hebt gekocht, maar als die bij een professional vandaan komt dan heb je garantie. Mocht het paard echt iets mankeren dan kan je hem terugbrengen, ondanks dat je hem bij de keuring niet RX heb laten keuren. Zij moeten dan namelijk hard maken dat hij dit niet had ten tijde van verkoop.
Neem dus nu ook al contact op met de verkoper dat je tegen deze problemen aan loopt. Je hebt soms veel meer rechten dat je denkt. Geen RX keuring betekend namelijk niet dat je daarom een bewust risico hebt genomen en nu voor de gevolgen op moet draaien.

Goof

Berichten: 28782
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:29

Pistasche schreef:
Ik zou er vooral open ingaan, laat de dierenarts onderzoek doen en bepaal samen met de dierenarts wat de benodigde vervolgstappen zijn. Dan begin je helemaal bij het begin en zie je niks over het hoofd doordat je je al op bepaalde gebieden richt. Tenzij je hele sterke aanwijzingen hebt dat het in dat gebied speelt.


Precies. Ik zou helemaal geen gerichte vraag stellen, maar het probleem en gedrag voorleggen aan de deirenarts, dan kunnen die verder gaan kijken wat ze wel en niet willen onderzoeken en hoe.
Niet bij voorbaat al iets uitsluiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:35

neetoch schreef:
Luusje_Kviek schreef:

Vorige week is de zadelpasser geweest en mag hopen dat ze haar werk goed doet :+ . Haha nee naar mijn idee ligt het zadel ook goed. Vorige week met het mestonderzoek is er geen zand aangetroffen. Wel bloedwormen, daar is hij nu voor ontwormd :) Staken doet hij ook bij mijn instructrice (zij rijdt inter 1, ze heeft een goede onafhankelijke zit) en verder zit ik er ook ontspannen op.

Maagzweren etc. zijn nog niet uitgesloten, maar kan het morgen even vragen aan de DA. Osteopaat kan, maar wil liever eerst alles op de foto aangezien een osteopaat geen DA is. Osteopaat kan ik altijd nog een afspraak mee maken :)


Ik wil alleen even melden dat ik erg blij wordt van dit bericht TS.

Dat je gewoon met je eerste eigen paard al zo verstandig bent om eerst te willen zien wat er van binnen eventueel mis gaat, voor je er wat voor peut dan ook aan laat zitten. _/-\o_ _/-\o_ .

Ik zou zo wie zo eerst de rug op de foto laten zetten, die bekijken met da en vandaar uit verder gaan kijken als die schoon en goed zijn die foto's. Sterkte!


Nou, hier word ik inderdaad ook blij van!

Ik zou hals, rug en bekken meenemen. Hij gilt ook echt? Wanneer doet hij dat dan precies?

Oskarrino
Berichten: 796
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Re: Wat op de foto laten zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-21 13:52

@ingvdh Top bedankt voor je reactie, dit wist ik inderdaad niet. Ik dacht dat het je plicht was om te laten onderzoeken dat het paard niks heeft bij de koop(dus dacht dat röntgen daar ook onder viel). Ik zal haar even appen vandaag! Filmpjes heb ik inderdaad. Ik neem wel het zadel + hoofdstel mee naar de kliniek!

@Mindim Tja, hoe leg je dat uit? :+ Ik ga even een poging doen, hij heeft het denk 2x gedaan. Ik was aan het stappen en na een paar passen gingen de oren naar achteren en wou hij stilstaan. Ik gaf toen been, waardoor hij begon te bokken op zijn plaats en daarbij begon te gillen (wat ze vaak ook doen naar soortgenoten die ze niet kennen, maar dan even een zwaardere toon, dus niet het hele hoge gillen). Nou heb ik met mijn instructrice hem een beetje erdoorheen gereden (uiteindelijk wou hij niks meer) en toen deed hij zo nu en dan even een 'piepje' tijdens het bokken in draf of galop. Hopelijk is het zo een beetje duidelijk omschreven.

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:59

Luusje_Kviek schreef:
Nicky1963 schreef:
Wat vervelend voor jou en je paard.
Weet je heel zeker dat het zadel echt optimaal past?
Zit je met ontspannen bovenbeen, knie en kuit?
Heeft ie misschien last van zand in de darmen?
Je schrijft dat hij wormen heeft, daar kan zijn buik ook heel gevoelig van worden.
Maagzweer uitgesloten?
Al eens lekker laten losmaken door fysio of vergelijkbaar?


Zomaar wat overpeinzingen waar het ook aan kan liggen.


Vorige week is de zadelpasser geweest en mag hopen dat ze haar werk goed doet :+ . Haha nee naar mijn idee ligt het zadel ook goed. Vorige week met het mestonderzoek is er geen zand aangetroffen. Wel bloedwormen, daar is hij nu voor ontwormd :) Staken doet hij ook bij mijn instructrice (zij rijdt inter 1, ze heeft een goede onafhankelijke zit) en verder zit ik er ook ontspannen op.

Maagzweren etc. zijn nog niet uitgesloten, maar kan het morgen even vragen aan de DA. Osteopaat kan, maar wil liever eerst alles op de foto aangezien een osteopaat geen DA is. Osteopaat kan ik altijd nog een afspraak mee maken :)

Ik wil niet banketstaaf doen, maar ook een Inter I ruiter kan te 'straf' zitten.
En 1x zand testen en geen zand vinden wil niet zeggen dat er geen zand in de darmen zit. Zand wordt intermitterend uitgescheiden, dus om zeker te weten of de darmen schoon zijn, zal je gedurende enkele dagen over verschillende mesthoopjes de mest moeten testen.
En natuurlijk, een osteopaat is geen dierenarts, maar als een paard vast zit in zijn spieren/gewrichten of scheef is, kan juist een osteopaat/fysio heel goed werk verrichten.
Ben het met de andere posters wel eens hoor, dat je het heel goed aanpakt en je dier laat onderzoeken!

Hopelijk vindt je dierenarts na foto's niks ernstigs en kunnen ze je paard snel en goed helpen. Heel veel succes.

_Bianca

Berichten: 709
Geregistreerd: 03-01-12

Re: Wat op de foto laten zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 14:31

Wat goed dat je eerst pijn wilt uitsluiten!

Ik zou persoonlijk helemaal niet om specifieke foto's vragen bij je DA, maar het verhaal vertellen, aangeven waar je tegenaan loopt. Filmpjes laten zien en als het kan: even opstappen om het probleem te laten zien... Er zijn zoveel dingen die het zouden kunnen zijn en een dierenarts kan dat veel beter beoordelen dan wij vanaf een beeldscherm.

Heel veel succes TS, laat je ons weten wat eruit gekomen is?

nina82
Berichten: 203
Geregistreerd: 08-02-12

Re: Wat op de foto laten zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 00:12

Is er met de keuring bloed getrokken? Dan zou ik dat zeker na laten kijken. Misschien heeft het paard met proefrijden iets gehad tegen pijn of om rustiger te worden.

Super goed dat je het laat uitzoeken!

Oskarrino
Berichten: 796
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Re: Wat op de foto laten zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-21 10:27

@_Bianca Top! Ik ga het beleven vandaag. Ik geef wel even een update als ik meer weet :)

@nina82 Er is met de keuring geen bloed getrokken, wij zaten ook al te denken dat hij misschien iets heeft gehad. Dit gedrag liet hij daar totaal niet zien namelijk. Ik heb de afspraak staan om 14:00 dus daarna ergens geef ik een update :)

Oskarrino
Berichten: 796
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-21 18:08

Zoals beloofd een update! Meneer is van top tot teen letterlijk op de foto gegaan.

Bij de buigproef en op de zachte volte linksachter iets kreupel, wou zijn been er niet goed onder zetten. Vervolgens is zijn hals en hele rug op de foto gezet. Ook zijn gehele linker achterbeen en rechts alleen de sprong. Helaas bij de linkersprong een kleine afwijking met wat reactie.... Goede nieuws is dat zijn gehele rug/hals netjes is!!

Ook is er een echo gemaakt van het bekken (was ook netjes) en van de linkerknie, iets vocht, maar niks bijzonders.

Kortom: hij is ingespoten en moet 2 weken op rust! Na die 2 weken longeren met bijzet. Na totaal van 4 weken controle.... Vanuit daar verder kijken. Het is niet zeker of het staken vanuit dit been komt, maar we gaan het beleven. Ik ben blij dat zijn hals, rug en bekken helemaal in orde zijn. Zijn sprong is dus nog even afwachten! :)

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Wat op de foto laten zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 14:18

Fijn dat je zo snel al wat weet zonder eerst zelf weken te gaan zitten tobben.
Hopelijk is dat het probleem en kunnen jullie straks na 4 weken weer fijn aan de slag.

_Bianca

Berichten: 709
Geregistreerd: 03-01-12

Re: Wat op de foto laten zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 10:29

Succes TS! Ik hoop voor jullie dat het probleem straks is opgelost. Houd je ons op de hoogte?

Elisa2

Berichten: 37137
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 10:45

Luusje_Kviek schreef:
Zoals beloofd een update! Meneer is van top tot teen letterlijk op de foto gegaan.

Bij de buigproef en op de zachte volte linksachter iets kreupel, wou zijn been er niet goed onder zetten. Vervolgens is zijn hals en hele rug op de foto gezet. Ook zijn gehele linker achterbeen en rechts alleen de sprong. Helaas bij de linkersprong een kleine afwijking met wat reactie.... Goede nieuws is dat zijn gehele rug/hals netjes is!!

Ook is er een echo gemaakt van het bekken (was ook netjes) en van de linkerknie, iets vocht, maar niks bijzonders.

Kortom: hij is ingespoten en moet 2 weken op rust! Na die 2 weken longeren met bijzet. Na totaal van 4 weken controle.... Vanuit daar verder kijken. Het is niet zeker of het staken vanuit dit been komt, maar we gaan het beleven. Ik ben blij dat zijn hals, rug en bekken helemaal in orde zijn. Zijn sprong is dus nog even afwachten! :)


Super dat je hem na hebt laten kijken.

Het eerste wat er in mij opkwam toen ik je verhaal las is dat dit paard scheef gereden is, in dat geval heeft hij last van zijn spieren die vervelend kunnen voelen als je buiging van hem gaat vragen. Wat ik zou doen als aanvulling op wat je nu gedaan hebt is hem helemaal los laat maken en van daaruit opbouwen aan de dubbele longe om hem eerst te leren zijn lijf goed te gebruiken en hem rechter te maken/ te gymnastiseren dmv lengtebuiging. Voordat je weer gaat rijden.

Als je linksom gaat moet hij zijn spieren oprekken aan de rechterkant, zijn korte kant. Er zijn meer paarden die daar heftig op reageren als ze erg scheef zijn.

Oskarrino
Berichten: 796
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-21 12:33

Elisa2 schreef:
Luusje_Kviek schreef:
Zoals beloofd een update! Meneer is van top tot teen letterlijk op de foto gegaan.

Bij de buigproef en op de zachte volte linksachter iets kreupel, wou zijn been er niet goed onder zetten. Vervolgens is zijn hals en hele rug op de foto gezet. Ook zijn gehele linker achterbeen en rechts alleen de sprong. Helaas bij de linkersprong een kleine afwijking met wat reactie.... Goede nieuws is dat zijn gehele rug/hals netjes is!!

Ook is er een echo gemaakt van het bekken (was ook netjes) en van de linkerknie, iets vocht, maar niks bijzonders.

Kortom: hij is ingespoten en moet 2 weken op rust! Na die 2 weken longeren met bijzet. Na totaal van 4 weken controle.... Vanuit daar verder kijken. Het is niet zeker of het staken vanuit dit been komt, maar we gaan het beleven. Ik ben blij dat zijn hals, rug en bekken helemaal in orde zijn. Zijn sprong is dus nog even afwachten! :)


Super dat je hem na hebt laten kijken.

Het eerste wat er in mij opkwam toen ik je verhaal las is dat dit paard scheef gereden is, in dat geval heeft hij last van zijn spieren die vervelend kunnen voelen als je buiging van hem gaat vragen. Wat ik zou doen als aanvulling op wat je nu gedaan hebt is hem helemaal los laat maken en van daaruit opbouwen aan de dubbele longe om hem eerst te leren zijn lijf goed te gebruiken en hem rechter te maken/ te gymnastiseren dmv lengtebuiging. Voordat je weer gaat rijden.

Als je linksom gaat moet hij zijn spieren oprekken aan de rechterkant, zijn korte kant. Er zijn meer paarden die daar heftig op reageren als ze erg scheef zijn.


Bedankt voor je reactie! Hij is inderdaad erg scheef, hij is ook nog redelijk groen onder het zadel, mist ook nog balans. Als ik een go heb voor onder het zadel wil ik hem inderdaad eerst los laten maken, zodat we weer 100%, lekker los een nieuwe start kunnen maken.

Hij is wel heel druk de laatste tijd, je kan merken dat hij op rust staan :+

Elisa2

Berichten: 37137
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wat op de foto laten zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 15:32

Heel verstandig! misschien helpt het om hem wat terug te zetten in het krachtvoer.

Oskarrino
Berichten: 796
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-21 15:36

Elisa2 schreef:
Heel verstandig! misschien helpt het om hem wat terug te zetten in het krachtvoer.


Hij krijgt 2x daags een klein handje voor de smaak (muesli), verder is hij nu wormvrij en is rustig aan het wennen op het land! Hij heeft de neiging om wel dik te worden, dus krachtvoer kreeg hij hiervoor een kwartje 2x daags