Flexineb ervaringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 16:01

Doe damp aan de bovenkant van de cup is normaal. Komt door die rubbertjes heen

Galeo

Berichten: 860
Geregistreerd: 30-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 08:48

Weer iemand hoe je merkt aan een cup dat je een nieuwe moet gaan gebruiken als je niet hebt bijgehouden hoevaak je hem gebruikt hebt? :+ :oo

En er is 10% korting bij flexineb tot donderdag 23 december. {:)

Fangio

Berichten: 2558
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 17:20

Het gaat heel lang duren of hij werkt helemaal niet meer

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 18:49

Galeo schreef:
Weer iemand hoe je merkt aan een cup dat je een nieuwe moet gaan gebruiken als je niet hebt bijgehouden hoevaak je hem gebruikt hebt? :+ :oo

En er is 10% korting bij flexineb tot donderdag 23 december. {:)

Waar zie jij die korting dan? Zowe; op hun website als op facebook vind ik dit niet terug.

Mi_Amore

Berichten: 14838
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 18:54

Afbeelding

Ik had het per mail gezien.

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 19:13

Aha...die stond in mn spam :=
Ga er dan toch maar vast een medicatiecub bij bestellen. Heb nu nog een reserve, maar d eander is ook al weer een half jaar in gebruik.

judithM
Berichten: 1493
Geregistreerd: 17-02-01

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 15:17

Ik zat niet op te letten....ponylief doet klabats hoofd omhoog met flexineb om....tand door mijn lip 8)7

darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 16:12

Ow lekker. Heb ik ook al een keer gehad ja! Wij zijn na 6 weken flexineb vernevelen met zout water op de trage stand gestopt en vooralsnog gaat het erg goed qua klachten. Afgelopen weekend rit van 4u, wel nog veel stap, en er komt nog snot/slijm los maar totaal niet meer zwaar ademen. Ook niet na een sprintje. Dus ik ben blij! Ga wel sparen voor een eigen, voor het geval de klachten tzt toch weer terug komen.

Mi_Amore

Berichten: 14838
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 19:59

@judithM: auw %)

Ooh dat moet pijn doen! Ik heb hier nu een mousse rond de voorkant gehangen zodat het iets zachter aankomt als paardlief even geen voeling heeft met de afstand van zijn verlengde neus…

@darkadia: dat is superfijn nieuws! Een eigen flexi hebben is echt heerlijk. Bij minste twijfel gebruik ik hem.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 22:09

De mijne is tegenwoordig ook vrij onrustig met dat ding op. Lijkt wel alsof ze jeuk aan dr neus krijgt ofzo. Ze probeert regelmatig te schuren met dat ding op en moet ook opletten dat ze niet eens dr hoofd omhoog gooit tegen de muur of voerbak aan haha

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 22:22

Ik heb flexineb weer gesponsord met een nieuwe cup, 2x frosh, halsterbevestiging en silvaplex. Ben benieuwd of ik verschil merk met silvaplex.

D

Mi_Amore

Berichten: 14838
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 22:36

Ik ga een cup bestellen, 2x frosh en een strap.
Maar eerst hopen dat het loon snel komt :’)

hagelslag
Berichten: 8998
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 22:50

Laura_ schreef:
De mijne is tegenwoordig ook vrij onrustig met dat ding op. Lijkt wel alsof ze jeuk aan dr neus krijgt ofzo. Ze probeert regelmatig te schuren met dat ding op en moet ook opletten dat ze niet eens dr hoofd omhoog gooit tegen de muur of voerbak aan haha



Mijn ezel word onrustig net voordat ze moet hoesten.

Of als de buren hun ruin bij ons op t land hebben staan...
Ze wil absoluut niet dat layka vriendjes Met de ruin word, dus als hij overdag bij ons staat
Haalt bonnie elke x layka weer op en brengt haar naar de stal _/-\o_

Beweging krijgen ze dus wel beide _O-
De buren hebben te veel paard te weinig land.. En wij hebben genoeg land dus tsja...

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 09:37

Mi_Amore schreef:
Ik ga een cup bestellen, 2x frosh en een strap.
Maar eerst hopen dat het loon snel komt :’)

Laura_ schreef:
Ik heb flexineb weer gesponsord met een nieuwe cup, 2x frosh, halsterbevestiging en silvaplex. Ben benieuwd of ik verschil merk met silvaplex.

D


Wat is frosh?

Ik heb ook een nieuwe cup besteld, gister gebruikt maar het was echt heel raar. Kreeg een storing en pas na 3x aanzetten deed hij het. En daarna duurde het een half uur om 1 cupje te vernevelen. Dus ben bang dat het cupje misschien kapot is?

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 09:45

Frosh is een reinigingsspray, getest voor de flexineb. Eerst frosh in de cup sprayen, even laten staan en daarna het gedestilleerd water uitspoelen.

Fangio

Berichten: 2558
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 12:39

Ik maak de mijne gewoon nog steeds schoon met groene dreft, zo stond het vroeger in het voorschrift. Mn cups gaan lang genoeg mee, dus ga daar geen andere spullen voor kopen.

Mijne heeft ook vaak jeuk aan zn neus tijdens het vernevelen als z'n snot los komt. Dan wil hij ook graag schuren, vaak begint hij daarna ook een paar keer hard te briesen. Ik herken het dus ook wel als iets dat wel kan voorkomen.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 14:36

Ja die van mij staat ook vaak af te kauwen tijdens een sessie. Komt denk ook door het slijm dat los komt, dat ze het dan doorslikt

hagelslag
Berichten: 8998
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 14:41

Het is natuurlijk ook zoutoplossing.
Dus ze zullen ook wel een zoutsmaak in hund mond krijgen neem ik aan

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 15:25

Die van mij staat vaak erg zijn best te doen om de zoute condens op te likken :+

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 05:55

Mij werd ook aangeraden minimaal 1x per week met heet water en een druppeltje dreft te reinigen. Ik heb daarvoor het demiwater verhit, doen jullie het ook zo?

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 08:27

Nee, ik verhit nooit iets, in elk geval niet v.w.b. de cup. ik reinig na elk gebruik volgens het advies wat ik destijds kreeg: 3 druppeltjes dreft, aanvullen met demi water, ca 15 seconden goed schudden, dan een paar keer met je duim op de onderkant duwen om het membraam ook "mee te nemen". Dan uitspoelen met demiwater, dan weer vullen met demiwater en een minuut of 5 laten staan.

Fangio

Berichten: 2558
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 13:10

Sandra_H schreef:
Nee, ik verhit nooit iets, in elk geval niet v.w.b. de cup. ik reinig na elk gebruik volgens het advies wat ik destijds kreeg: 3 druppeltjes dreft, aanvullen met demi water, ca 15 seconden goed schudden, dan een paar keer met je duim op de onderkant duwen om het membraam ook "mee te nemen". Dan uitspoelen met demiwater, dan weer vullen met demiwater en een minuut of 5 laten staan.


Ik doe het ook zo indd, behalve dat ik de dreft gewoon met kraanwater meng en schud. En met het demiwater erin zet ik hem weer 15 seconden aan om zo het demiwater te vernevelen (zonder paard uiteraard)

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 13:53

Kraanwater zou ik niet doen ivm kalk.

Ik doe 2/3x sprayen met frosh, daarna uitspoelen met demiwater en daarna even 10 seconden vernevelen met demi water.

judithM
Berichten: 1493
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 15:11

Laura_ schreef:
Kraanwater zou ik niet doen ivm kalk.

Ik doe 2/3x sprayen met frosh, daarna uitspoelen met demiwater en daarna even 10 seconden vernevelen met demi water.


Hier ook zo

Connie76
Berichten: 194
Geregistreerd: 13-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 16:20

Dat er vloeistof in de buis achterblijft klopt inderdaad.

Met je cup kun je zo 3 maanden doen maar hangt wel af hoe lang je vernevelt. Ze kunnen zoveel uur mee. Vernevel je 10 min per dag of een uur, maakt veel verschil hoe lang je er dan mee doet.

Met zout vernevel je op stand 2 (is de normale stand=grijs).

De cup mag je echt niet met gewoon water spoelen Ivm kalk. Ik koop gewoon gedemineraliseerd water (mocht ook van Bianca) bij de AH.