Nog niemand aan de Noltrex?

Moderators: Coby, Dyonne, Nicole288, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

nikysa90

Nog niemand aan de Noltrex?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-21 19:50

Hallo Bokkers!

Ik kan nog helemaal niks vinden aan ervaringen met Noltrex injecties.

Mijn paard is dit jaar 2x ingespoten met corticosteroïden/hyalonzuur in haar knie en binnenste kniegewricht achter en er blijft toch steeds vocht. De randen zijn gelukkig wel rustig. Geen synovitis of artrose.

Het is op zich acceptabel, maar omdat ze ook (goed) herstellende is van een peesblessure voor (diagonaal) en we misschien in het kip/ei verhaal belanden, hebben we toch gekozen voor nog een keer inspuiten maar dit keer wat anders; Noltrex.

Dit is een polyamide synthetische hydro-gel, die een verbinding maakt met het synovium (gewrichtsvloeistof) en zorgt voor minder wrijving. Zo proberen we de cirkel te doorbreken en krijgt de pees ook de ruimte om nog voller te herstellen. Er zijn geen bijwerkingen. Het is vrij nieuw. Toch hoop ik op ervaringen hier. Iemand?

nikysa90

Re: Nog niemand aan de Noltrex?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-21 23:25

Schopje.. *\%/*

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-21 22:24

Schopje :wave:

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-21 08:21

Schopje

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 08:44

Is de gel afbreekbaar of permanent?

Als het permanent is zou ik het niet aandurven, kijk maar naar alle permanente filler problematiek in de cosmetische chirurgie. Uiteindelijk wil het lichaam er toch vanaf en gaat het inkapselen, zwerven, verplaatsen met grotere gevolgen van dien.

Zeker als het nieuw is en er dus nog geen lange termijn effecten bekend zijn. Zou het alleen aandurven als laatste redmiddel.

Is het wel oplosbaar dan zou ik me minder zorgen maken en het gewoon eens een kans geven.

Op zoek naar een leuke, lieve hond? Kijk ook eens bij AnimalinNeed. Tientallen honden hebben nog geen fijn huis! Bij vragen staat mijn PB-box altijd open!

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-21 08:58

Ja het is afbreekbaar. Omdat ik hier geen ervaringen vond, ben ik op internet verder gaan zoeken en ondertussen meer info gevonden, vooral in Amerika. Ben er blij mee en hoop vooral ook dat mijn paard er blij mee is. Ze reageert er in ieder geval goed op.

Tientjeblij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 19:14

Hi, mijn paard is er vandaag mee ingespoten. Ik ben benieuwd of het effect heeft.

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-21 20:19

Ik ben nu 3 weken verder en erg tevreden. Hoop dat het voor jou ook zo gaat!

Tientjeblij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 20:36

Bij mijn paard is het in een artrose gewricht gespoten. Hoe snel merkte jij resultaat?

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-21 20:52

Ik had nog geen artrose, dus dat is heel wat anders. Die van mij was alleen nog in stadium van vocht in de knie, door irritatie/overbelasting

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 15:06

Dames hoe gaat het nu met jullie paarden?

Ik overweeg mijn paard met artrose klasse 3 een Noltrex injectie te geven na overleg met Dr. ter Braake van Emmeloord.

Jouke 't Hoff (drachtig van Waander 512) / Ybert Ylien

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-22 09:13

Barb schreef:
Dames hoe gaat het nu met jullie paarden?

Ik overweeg mijn paard met artrose klasse 3 een Noltrex injectie te geven na overleg met Dr. ter Braake van Emmeloord.

Hoi! Ik ben er heel tevreden over maar ik had dus alleen vocht en wat irritatie in de knie. Ik heb toen bewust voor Noltrex gekozen omdat ik niet gek ben van NSAID's ivm maagzweergeschiedenis bij mijn paard. En ik meen ook dat je dat maar een paar keer kunt geven, zonder schade te doen aan kraakbeen. Terwijl Noltrex vaker kan. Ik hoop dat je er uit komt.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 09:41

Hoi, dank je wel voor je bericht! Loopt je paard nu weer helemaal goed en is het vocht weg getrokken?

Bij mij gaat het om mijn drachtige merrie, die moet nog 6 maanden dragen en dan nog 5 maanden het veulen groot brengen. Dat zou de reden zijn om haar op de Noltrex te zetten, om haar verdrietig genoeg al die tijd een soort van op de been te houden. Stamceltherapie zou de enige optie zijn volgens alle klinieken alleen ter Braake kwam aan met Noltrex, hij is bang dat de stamcel maar een maand gaat werken.

Helaas is er op google zeer weinig te vinden over deze injectie.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 10:23

arthramid schijnt gelijk te zijn aan noltrex.

Ik ben ook aan het rondkijken maar nog niet iets kunnen beslissen .

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-22 11:32

Jeetje, wat verdrietig Barb! Mijn paard liep daarna weer goed maar ik heb er maar een paar maanden van kunnen genieten, toen brak ze haar voet |o
Daar zijn we nu van aan het herstellen, half jaar verder, dus de aandacht is niet meer zo bij de knie. Maar ze loopt er goed op. Dus ik ben blij dat ik voor Noltrex heb gekozen. Wie het al jaren gebruikt is paardenarts Joost Hezemans. Ik heb het ook door hem laten doen. Hij komt op locatie.

Gelbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 12:51

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 11:37

Daan13 wat mankeert jouw paard?

Oei Nikysa90 dat is ook een flinke blessure zeg! Wel fijn dat ze er goed op loopt en dat voorlopig blijft doen.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 19:19

Even een "oud topic" omhoog halen.

Ons Junior heeft een foute start mee gekregen van moeder natuur.

We zijn gelijk naar de kliniek gegaan en nog vele keren erna.

Uiteindelijk is afgelopen jaar duidelijk geworden dat ze beter af is als fokmerrie dan als rijpaard en dat terwijl ze 5 jaar is. |(

Een hele flinke domper en wat zuur is is dat ze van het zomer zuiver liep en na een
- door de kliniek aanbevolen behandeling - ontzettend kreupel is gaan lopen.
Dit keer kregen we geen verbetering en onlangs is Joost Hezemans geweest en hebben ze haar bekeken en ingespoten.

Omdat ik geen mri heb laten doen weten we niet precies waar het fout zit dus Joost gaf aan dat het middel niet zou kunnen helpen.

We zijn een paar week verder en ze loopt zuiver *\%/*

Voor hoelang weet ik niet maar ze mag voor altijd hier grasmaaier zijn.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 07:35

Wat fijn dat ze weer zuiver loopt Daan!

Joost Hezemans heeft mijn merrie bijna 4 weken geleden ingespoten. Tot op heden is er nog geen verandering in haar kreupelheid en eigenlijk kan ik wel janken...

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-22 12:48

Jeetje meiden, wat een tegenovergestelde berichten. Eentje 'goed' en eentje niet. Bij mij merk ik dat het erg diagonaal doorwerkt. De blessure dan. Compensatiegedrag, waardoor je geneigd bent naar het verkeerde deel van het lichaam te kijken.

Ik hoop dat je toch nog iets ontdekt waarmee je haar comfortabeler kunt maken Barb.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 17:54

Barb schreef:
Joost Hezemans heeft mijn merrie bijna 4 weken geleden ingespoten. Tot op heden is er nog geen verandering in haar kreupelheid en eigenlijk kan ik wel janken...

Oh ik begrijp je helemaal |(
Ook jij had hele andere dromen met je paard.

Joost en zijn vrouw (??) stonden ook ff goed te kijken naar de mijne...1 van de eerste dingen die hij zei was ook dat hij bij haar geen garanties durfde te geven.

( Vooral ook vanwege haar voorgeschiedenis)

Kortom,hij twijfelde of dit zou helpen en dat was voor mij ook ff weer een stomp maar wonderbaarlijk gaat het nu veel beter.

nikysa90 schreef:
Compensatiegedrag, waardoor je geneigd bent naar het verkeerde deel van het lichaam te kijken.

Van het zomer liep Junior zuiver maar omdat we haar rijtechnisch tegen een probleem aan liepen volgenden we het advies van de kliniek en daardoor is haar compensatie "los" gekomen en liep ze echt bagger slecht :oo |(

De compensatie en haar been houden elkaar in stand. Zolang ik maar geen bepaalde bewegingen aan haar vraag kan ze weer "goed" komen.

Ik hoop daar echt op,en met dit resultaat durf ik haar ook nog wel een 2e keer in te spuiten mocht dat nodig zijn.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 21:26

nikysa90 schreef:
Ik had nog geen artrose, dus dat is heel wat anders. Die van mij was alleen nog in stadium van vocht in de knie, door irritatie/overbelasting

Waarom werd er in dit geval niet als optie ACP/PRP als keuze gezien?

Niet banketstaaf maar poetsen.

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-22 06:13

Hannanas schreef:
nikysa90 schreef:

Waarom werd er in dit geval niet als optie ACP/PRP als keuze gezien?

Omdat mijn paard een tussenpeesblessure aan RV had. De knie LA was geïrriteerd doordiagonale compensatie vermoeden we. Er was alleen vocht te zien op de echo, nog geen ontsteking of artrose gelukkig. Dus we hebben de knie ingespoten met Noltrex om rust te geven voor de rest van de blessure.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 19:48

nikysa90 schreef:
Ik hoop dat je toch nog iets ontdekt waarmee je haar comfortabeler kunt maken Barb.

Er blijft niks meer over voor haar.....het is nu een kwestie van afwachten. Eind februari komt haar veulentje op de wereld als het goed is. Ik hoop echt dat ze de laatste periode van de dracht goed door komt. Ik ben al blij dat ze in stap niet kreupel loopt. Ze staat nu sinds kort samen met mijn ruin (die is aug. gecastreerd) en daar lijkt ze wel happy mee.

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-22 20:28

Barb schreef:
nikysa90 schreef:

Er blijft niks meer over voor haar.....het is nu een kwestie van afwachten. Eind februari komt haar veulentje op de wereld als het goed is. Ik hoop echt dat ze de laatste periode van de dracht goed door komt. Ik ben al blij dat ze in stap niet kreupel loopt. Ze staat nu sinds kort samen met mijn ruin (die is aug. gecastreerd) en daar lijkt ze wel happy mee.

Wat verdrietig. Fijn dat ze het leuk heeft met jouw ruin. En dan inderdaad hopen dat ze de dracht goed doorkomt verder en ook daarna liever nog een tijdje.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie