Paard blijft mager.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 20:22

Kreeg in begin dat die zo mager was slobber (all in soup van aveve) met maisvlokken maar ben daarna over gegaan op Bodybuilder en zag daar toch sneller resultaat van. De hoge gehalte aan eiwitten doet het vermoed ik.
Staat ook 24/7 op de wei.

Dit jaar is hij de winter veel beter doorgekomen.
Vorig jaar vooral stress beleefd door al die stormen en daardoor dus afgevallen.

Zo staat hij er nu bij

Afbeelding

beegee
Berichten: 949
Geregistreerd: 12-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 20:33

Ik zou niet stoppen met de Zupa eerlijk gezegd.

Mijn graatmagere heb ik er weer bovenop gekregen met Zupa, Seniores Priores en fibrebeet. En niet te zuinig ook, 4 droog gewogen scheppen van dat geweekte spul en daarnaast nog 4 beurten krachtvoer met een hoog ewpa gehalte. Onbeperkt hooi. Mijne komt beter aan van voordroog en vindt dat ook lekkerder dus ben daar een mengeling van gaan geven.

Volle weide werkt het best. Mijn paard is binnen 2 wk de pan uitgegroeid. Ik geef die enorme hoeveelheden voer allanf niet meer want paard was op een OK gewicht. Vers gras is het laatste zetje. Nu onbeperkt hooi/voordroog mix met 3 beurten krachtvoer. Als je paard echt mager is dan ga je met die kleine hoeveelheden niks uithalen. Is enkel een manier om je portemonnee sneller te legen. Zonde!

Ik geloof zelf niet zo in spieropbouw-supplementen. Verhoogd eiwitten aanbieden doet hetzelfde. Kijk eens naar sojaschroot of luzerne. Coolstance copra zit ook zeer hoog in eiwitgehalte. Vult de bovenlijn mooi op.

ellepel

Berichten: 47337
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 20:41


beegee
Berichten: 949
Geregistreerd: 12-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 20:59

Ja mijne vindt het ook vreselijk maar ken zat paarden die het er goed op doen. Prijzig is het wel ja. Maar als het werkt. De een stopt er voor 100 eur aan supplementen in, dan is 30 euro voor een zak niet zo veel. Je doet er lang mee.

Doef

Berichten: 1736
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-21 21:01

Probleem met veel geven is dat het gewoon niet haalbaar is om meerdere keren per dag naar stal te gaan... Hoe graag ik het ook wil, zou met liefde zelfs nog bij hem in de paddock liggen slapen om hem meerdere keren te voeren... Maar dat lukt niet. Ik heb nu hulp van stalgenootjes om hem in ieder geval die tweede voerbeurt erbij te geven.

beegee
Berichten: 949
Geregistreerd: 12-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 21:08

Maar hoeveel geef je nu per voerbeurt? Een kwart of half schepje gewerkt voer gaat geen zoden aan de dijk zetten. Geef minimaal een schep ruwvoervervanger per keer.

SP moet vier uur weken, minimaal. Zupa is zó klaar. Is het dan geen idee om het zo in te richten dat jij en je stalgenootjes Zupa maken om direct (na het weken uiteraard) te geven, en dat jij nog een bak SP klaar zet? Dat kunnen je stalgenootjes hem zo voorschotelen en in de tussentijd kan de Zupa weken. Als zij dat geven net voor ze weggaan (of jij zelf natuurlijk, niet alles is zo vanzelfsprekend met stalgenootjes), dan zit daar ook een uur of 2-3 tussen. Heb je toch weer mooi een beurt extra.

Het is even creatief worden. Mijn paard kreeg 8 voerbeurten op een dag (en nee, geen 8x schep ruwvoervervanger) en toch was ik zelf maar 1x per dag op stal en had ik 1 stalgenootje die bereid was te helpen. Vereist even wat omdenken.

irisskib
Berichten: 477
Geregistreerd: 13-01-10
Woonplaats: Makkum / Buinen

Re: Paard blijft mager.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 21:53

Hier hebben we echt hele goede ervaring met fibre beet, maar geef het wel de tijd want eraf gaat vaak sneller dan erop

Doef

Berichten: 1736
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-21 20:39

beegee schreef:
Maar hoeveel geef je nu per voerbeurt? Een kwart of half schepje gewerkt voer gaat geen zoden aan de dijk zetten. Geef minimaal een schep ruwvoervervanger per keer.

SP moet vier uur weken, minimaal. Zupa is zó klaar. Is het dan geen idee om het zo in te richten dat jij en je stalgenootjes Zupa maken om direct (na het weken uiteraard) te geven, en dat jij nog een bak SP klaar zet? Dat kunnen je stalgenootjes hem zo voorschotelen en in de tussentijd kan de Zupa weken. Als zij dat geven net voor ze weggaan (of jij zelf natuurlijk, niet alles is zo vanzelfsprekend met stalgenootjes), dan zit daar ook een uur of 2-3 tussen. Heb je toch weer mooi een beurt extra.

Het is even creatief worden. Mijn paard kreeg 8 voerbeurten op een dag (en nee, geen 8x schep ruwvoervervanger) en toch was ik zelf maar 1x per dag op stal en had ik 1 stalgenootje die bereid was te helpen. Vereist even wat omdenken.


1 volle schep ruwvoervervanger, in dit geval Zupa, moet met 5 scheppen water geweekt worden. Dat is echt een volle voer emmer en dan nog muesli erbij etc. Is dat dan niet te veel/zwaar mbt zijn maag.

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Paard blijft mager.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 20:52

Is grotendeels water he :)
De oude pony hier krijgt als nachtportie 2,5 kg droog gewogen slobber waarvan de helft zupa. Zelfs meer als een schep zupa zit daarin dus. Wordt allemaal netjes opgegeten en is maar een grote C pony :)

Mizora

Berichten: 18094
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Paard blijft mager.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 21:21

In principe is het handig om niet meer dan 0.5kg per 100kg lichaamsgewicht aan droog gewogen product te voeren indien het als maaltijd gegeten wordt (dus min of meer achter elkaar door). De hoeveelheid water tel je niet mee, als een paard na een schep brok 10L water tankt tel je deze ook niet mee.

Bij een opvanger (ideaalgewicht 500kg) die s ochtends niet wilde eten voordat ze naar buiten ging zijn we wel naar 5kg droog gewogen gegaan in 1 maaltijd s avonds, maar zij deed daar de hele nacht over, s ochtends zat er vaak nog een klein restje in dat door een ander paard opgegeten mocht worden (zij had daarnaast onbeperkt hooi. Overdag zeer arm, s nachts behoorlijk rijk). Dat gaf geen problemen. Bij een ander extreem geval was het echt alleen maar mogelijk om eens per dag bij te voeren, dit ging om een trekpaardje van 3 dat voor de derde winter op rij zo slecht ging, dat de dierenarts nu had aangegeven hij hem de volgende keer dat hij zou instorten maar beter kon inslapen. Met een ideaalgewicht van 800kg kreeg hij 7kg bijvoer, waaronder een halve liter olie, in 1x en dat at hij achter elkaar op (daarnaast at hij zo'n 30kg hooi per dag). Aan het eind van die winter kwam hij voor het eerst op gewicht de winter uit. Ook de winter erop wist ze hem met veel bijvoeren goed op gewicht te houden. Helaas is hij s zomers aan koliek overleden.

Voor nog een ander paard, ideaalgewicht 750-800kg, met een heftig tandprobleem waar de vorige eigenaar onvoldoende naar had gehandeld (paard stond op een trainingsstal, wij verhuurden het stalcomplex. De trainer vroeg om zakken sp, zij kwam aan met een zak luxe krentenbollen). Na overname en tandarts flink opgebouwd qua sp. Hij kreeg een periode een halve zak, 10kg, sp + 3 scheppen, 3.5kg, basisbrok per dag, verdeeld over 3 porties. Daarnaast onbeperkt rijk, voor hem redelijk te eten, hooi. Hiermee kwam hij gelukkig in behoorlijk tempo aan en konden we na 1.5 maand gaan afbouwen.

Later is hij overgegaan op pavo natures best, 4kg/dag, en dat is uiteindelijk afgebouwd met 400g/dag per stap waarbij steeds aangehouden werd dat als hij iets aankwam er weer wat af mocht. Bij 2kg is er een mineralenbrok bij gekomen.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 12:18

Ik haak toch even aan.
Heb een 19 jarige hier die al een paar jaar met pensioen is agv ks. Inmiddels heeft hij wat neurologische problemen door de ks. Dat is niet te verbeteren. Zolang hij nog goed door de dag komt, mag hij gewoon doorscharrelen.

Paard veroudert snel. Hij heeft weinig spiermassa en sinds dit voorjaar vermagert hij ook. Als je hem ziet dan weet je meteen "daar staat een oud paard". De tandarts stelde bij de behandeling vorige maand beginnende EORTH vast, maar dat zou nu nog geen grote problemen mogen opleveren. Paard heeft geen cushing oid, geen worm-besmettingen... hij zou een gezond paard moeten zijn.

Tja, dan ga je ook over het voer nadenken. Meneer stond lange tijd op 2x een half schep krachtvoer met verhoogd magnesium (Action Recupe), met 1x daags een teiltje luzerne. En voor het slapen gaan 1 schep Seniores Priores.
Verder onbeperkt hooi (droog voordroog) vanwege zijn astma. Ik verwacht niet dat het ruwvoer veel energie bevat, mijn hooiboer maait jaarlijks pas in juni dus het meeste gras is dan al aardig uitgebloeid. Op de drogere zomerdagen staat hij in de wei, ik heb deze weide niet bemest dus ook daar zal niet het meeste aan voeding op staan. Voor mijn andere paarden is deze ruwvoerkwaliteit op maat, ik verander daar dus liever niets aan.

Sinds een paar weken is de brok vervangen door 3x daags een schep Seniores Priores, waarvan 1x vermengd met wat luzerne. Maar het slaat niet aan... en dan ga je zoeken.
En hier ben ik dus: wat is het moeilijk!
Gelukkig eet mijn paard wel makkelijk, hij lust eigenlijk alles wel.
Ik heb van de week Pavo FibreBeet gekocht, maar ik lees nu op de site van Pavo dat dit slechts een ruwvoervervanger is en daarnaast ook krachtvoer moet worden gegeven.

Ik lees hier over Mijten Hildago Bodybuilder. Ik zie een mooi resultaat bij een zwarte en... dat wil ik ook!
Maar ik ken het voer helemaal niet en vraag me af hoe ik het moet voeren. Op de site lees ik niets over 'geschikt voor oudere paarden', dus ik kan niet zo goed opmaken of het voor ons geschikt is.
Ik zou graag mijn paard naar een beter gewicht willen toevoeren, zodat hij zo lang mogelijk 'goed' blijft. Waarbij verkrijgbaarheid van meer exotische merken wel een ding is - in mijn regio is lang niet alles verkrijgbaar en dat valt dan dus af. 3x daags voeren is geen enkel probleem, ik houd het wel graag zo simpel mogelijk.
Hoe zouden jullie mijn paard voeren?

beegee
Berichten: 949
Geregistreerd: 12-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 12:28

Ik heb mijn paard dikker gekregen door meer energie te gaan voeren. Wat niet gebruikt wordt, wordt opgeslagen als vet. Maar dan moet je wel een paard hebben dat daar tegen kan en niet gaat stuiteren of gefrustreerd wordt. Zelf voer ik sinds een tijdje Subli omega 3 mix bij. Dat is olie in vaste vorm, heel hoog in vetten en zeer geconcentreerd. Zit dus ook veel energie in. Met 1 maatbekertje (ik gebruik die van de pavo vital dus echt heel klein) vervang ik 1 schep van zijn normale krachtvoer. Hij vindt het erg lekker en doet het er goed op. Het is dus wel een topping die hij krijgt als aanvulling op zijn andere voer. Verder heb ik ook equifyt Zupa gevoerd: ging er echt onwijs goed in en zit verder ook geen troep of iets in. Fibrebeet heb ik gevoerd om hem dikker te krijgen en geef ik nog als slobber. Maar daar zat dus wel altijd krachtvoer naast, alleen zal dat niet aansluiten op wat jij zoekt. Body builder heb ik zelf geen ervaring mee. Succes!

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 12:30

Ik heb de allerbeste ervaringen met CushCare Condition van Dodson&Horrell.
Een te mager oudje krijg je er in no time weer een stuk voller mee. Het is veilig voor (ex) hb paarden en uiterst geschikt voor cushing paarden uiteraard. Maar dus ook voor niet-cushing paarden :D

Ik zag dat René Wielens in NL het weer in stock heeft. Was wat moeilijk de afgelopen maanden door de Brexit, maar het geraakt opgelost lijkt het.

ellepel

Berichten: 47337
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 12:40

ik geef die twee van mij ook bodybuilder :j
zijn 28 en 29.
maar die staan wel op de wei,al is die niet supervol.
ik geef per paard een 200 gram per dag.

wat je eventueel nog kunt proberen en wat hier wel enorm goed werkt.
de losse luzerne weg doen en vervangen door een korrel.
die van mij vinden dat losse spul niet lekker,en mijn merrie reageert er altijd op met buikpijn.
zal wel teveel prik in zitten denk ik.

dan zou je 1 schep seniores priores in een emmer.
een halve schep luzernekorrel mee laten weken.
en als je het gaat voeren de bodybuilder er bij doen, 1x per dag dan.
voor de vitamines kun je er een supplement bij doen.

monsera
Berichten: 3074
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: friesland

Re: Paard blijft mager.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 07:41

@Dees

Ik zou die 3 keer een schep senior als basis houden.
Daardoorheen kun je inderdaad een halve schep lucernebrok of de fibrebeet die je al hebt gekocht ook prima voer doen en nog een halve schep fibrenuggets.
Alles door elkaar en geweekt geven.
Door de 3 scheppen senior zou je paard wel voldoende vitamines krijgen. En door de extra ruwvoer en eiwit zou je paard wel aan moeten komen.

Ik geef mijn c pony per emmer 1 schep senior, 1/2 schep fibrenuggets, 1/2 schep bietenpulp en een kwart schep subli omnia. Dus mss moet je met jou paard nog wel naar een volle schep fibrebeet en fibrenuggets gaan door de volle schep senior.

xxx88
Berichten: 328
Geregistreerd: 16-04-07

Re: Paard blijft mager.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 08:47

@dees: hier ook goede resultaten met bodybuilder bij sportpaarden zonder dat het hen heet maakt.
In jouw geval zou ik toch ook wat 18+ of merriebrokken bijgeven voor extra eiwitten voor de spieropbouw. Dit in combi met de fibrebeet en/of SP. De bodybuilder zo ik zeker ook toevoegen, ik zou het opbouwen naar 500gr (maximale dosis) en eventueel wat afbouwen als het gewenste gewicht bereikt is.
Mijn sportpaard krijgt standaard 375gr.
Het grote “probleem” om een paard te laten aankomen is dat dit per paard verschillend is om uit te zoeken wat werkt en wat niet.
Gewoon proberen zou ik zeggen.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 10:15

Lastig he, paarden op gewicht houden! Hier een haflinger die vroeger van de lucht dik werd, maar inmiddels is ze 31 en is het een stuk lastiger.
Op advies van mijn hoefsmid ben ik rijstolie gaan voeren, toen een tijd rijstzemelen gegeven. Deed allemaal wel wat, maar zette niet echt zoden aan de dijk. Ik heb ook de Bodybuilder geprobeerd, deed ook wel wat maar ook niet top.

Uiteindelijk bleek dit de gouden combi voor mijn oudje:

- Onbeperkt mooi hooi, voorkeur tweede snede (= het minst proppen)
- Linamix van Equifirst (dit is echt TOPspul gebleken!)
- Vitaminebrok Marstall Force
- Halve voerschep Pavo Natures best
- Scheut rijstolie
- En dan 2x daags 1 voerschep Seniores mengen met 1 voerschep hooicobs (Hoveler, maar je hebt ook Stephansmuhle bijv.)

Naast bovenstaand loopt ze de hele dag op de wei.

Nadat de tandarts laatst weer 2 kiezen heeft getrokken gaat het hooi eten weer heel goed, inmiddels krijgt ze alleen nog 1x daags halve schep Seniores gemengd met een halve schep hooicobs, halve schep Pavo en handje vitaminebrok. Plus uiteraard dus gewoon gras en onbeperkt hooi.

Heb zo geen recente standfoto maar als je haar nu ziet zou je haar een jaar of 15 geven, mooi in de spieren, glanzend, appeltjes op de buik, en misschien nét ietsje te dik (maar dat mag op deze leeftijd :Y) ).

marionblo
Berichten: 884
Geregistreerd: 21-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 10:52

Dees schreef:
Ik haak toch even aan.
Heb een 19 jarige hier die al een paar jaar met pensioen is agv ks. Inmiddels heeft hij wat neurologische problemen door de ks. Dat is niet te verbeteren. Zolang hij nog goed door de dag komt, mag hij gewoon doorscharrelen.

Paard veroudert snel. Hij heeft weinig spiermassa en sinds dit voorjaar vermagert hij ook. Als je hem ziet dan weet je meteen "daar staat een oud paard". De tandarts stelde bij de behandeling vorige maand beginnende EORTH vast, maar dat zou nu nog geen grote problemen mogen opleveren. ....


Ik val hier even binnen, omdat mijn pony ook EOTRH heeft, en het aan de buitenkant best mee leek te vallen. Ze at haar hooi ook nog goed. Op de foto's was het wel te zien, en moesten ze eruit, maar we waren er op tijd bij dacht ik. Alle snijtanden zijn eruit gehaald, en ik schrok ervan hoe ze eruit zagen. Veel cementvorming.
Mijn tip is dus: laat foto's maken van het gebit, en wacht niet te lang met ze eruit te halen.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 16:19

Even een update, ter informatie:

Mijn paard begon na een dikke week Pavo Fibrebeet 3kg droge stof daags op te knappen. Voor de vitamines ed heb ik in het begin nog 1kg brok ernaast gegeven. Plus dus zoveel hooi als meneer maar op kan. En zoveel mogelijk op sappig, groen gras.
Heeft even geduurd maar hij is weer wat 'uitgevuld". De bilplaten zijn niet langer zo schraal en ook de ribben zijn niet meer snel te tellen. De glans is nog steeds matig, dat wel. Meest belangrijke: hij is kwa karakter weer terug!

Van zoveel Fibrebeet werd hij wel wat gevoelig op de voorvoeten dus we voeren nu per dag 1,5 kg Fibrebeet en 1 kg Master Seniorenslobber. Het grote aankomen in gewicht is nu wat afgenomen, maar met een beetje geluk blijft hij zo mooi fit de komende tijd.

Nu hij weer beter gaat, stel ik het maken van foto's van zijn voortanden nog even uit. Hij kan nog met gemak een dikke wortel kapotbijten met zijn voortanden. Volgens de DA was dat een lakmoesproef. Cushing kwam niet uit het bloedonderzoek. Er kwam eigenlijk niets uit het bloedonderzoek.

Doef

Berichten: 1736
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-22 20:45

Even een update,

Zijn inmiddels verhuisd naar een stal met betere kwaliteit hooi. Bloed is getest en was perfect, ook eiwitten waren in orde. Hij word eind mei 22 maar vind ik zeker geen reden om mager te zijn... Hij staat 24/7 in een paddock paradise, onbeperkt ruwvoer (ruwvoer is wat eiwitarm maar in de bloedtest zag je dat niet terug). Hij krijgt nu 1,5 schep Vitalbix Active plus, sinds deze week nog een halve schep erbij, die staleigenaar bij geeft zodat het niet allemaal in een keer gegeven word. Daarnaast nog lijnzaad korrels. Paard is actief, helder en verder relaxed en happy in de kudde. Tóch blijft hij maar mager, veel spieren heeft hij nooit gehad maar was wel altijd te dik... Heb hem altijd overdag buiten en snachts binnen gehouden met behoorlijk wat ruwvoer. Sinds 3 jaar op een Paradise en sindsdien dus ook mager, wellicht dat het ligt aan manier van huisvesting? Ik vind het lastig want hij vind het echt heerlijk zo. Ook getest op cushing maar kwam niet eens in de buurt, er komt binnenkort weer (paar maand geleden ook al) een andere tandarts kijken voor de zekerheid, maar is verder altijd netjes op tijd geweest... Ik loop echt ontzettend vast nu, wat zeggen jullie?

Ik lees veel terug over Bodybuilder, dat is wat anders dan lijnzaad toch?

tamary

Berichten: 29176
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Paard blijft mager.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 21:17

Bodybuilder is kijkende naar de naam meer een eiwit supplement. Als je niet aan die kan komen, is subli atleet ook een optie, is suppelement, 50-100 gram/100kg gewenst gewicht voeren.

ellepel

Berichten: 47337
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 21:36

je kunt kijken of luzernebrok wat doet?
ik geef dat samen met bodybuilder van Mijten(er is ook nog een ander supplement met de naam bodybuilder geloof ik?)
die van mijten heeft ook extra vitamine E en gamma oryzanol en als ik ga googlen op dat ingrediënt dan schijnt het wel goed te zijn voor spieropbouw en andere zaken.
hier staat info over bodybuilder,wat het is.

https://www.mijten.be/nl-nl/hippalgo-bo ... 20295%2015

je kunt bij mijten zelf bestellen,zij hebben ook luzernebrok?

ik merk toch dat luzernebrok bij mijn merrie goed aan zet.
losse luzerne kan ze absoluut niet hebben,dat geeft ongemak.
maar brok week ik met wat seniorenslobber en dat gaat prima.
wij hebben ook erg arm hooi op stal,en met die combi gaat mijn merrie van 29 echt heel goed.
en die staat ook op een paddock paradise, wel snachts nog binnen.

Solistar

Berichten: 768
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 22:16

Doef schreef:
Sinds 3 jaar op een Paradise en sindsdien dus ook mager, wellicht dat het ligt aan manier van huisvesting? Ik vind het lastig want hij vind het echt heerlijk zo.


Vind dit wel een puntje, mijn paard heeft op een stal gestaan waar hij vel over been stond, kon voeren wat ik wilde.. Na verhuizing naar een andere stal was hij vinden een maand weer rond. Waar het aan lag, geen idee, maar zou een andere oorzaak als voer wel in m'n achterhoofd houden.

Hannanas
Berichten: 13012
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Paard blijft mager.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 22:44

Gaat hij wel genoeg liggend slapen? En mag hij wel eten?

Is er geen optie hem per dag een tijd op stal te zetten en te kijken of dat gaat helpen?

Crealief
Berichten: 180
Geregistreerd: 14-04-10

Re: Paard blijft mager.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 22:45

Heb je al probiotica geprobeerd? Soms als ze een tijd slecht voer hebben gehad is de darmflora gestoord en die kun je herstellen met probiotica.
Werkte bij mijn paard echt heel goed!