Laserpad Lts 2.0 Iemand hier ervaring mee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nikysa90

Berichten: 784
Geregistreerd: 08-09-13

Laserpad Lts 2.0 Iemand hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-20 11:35

Hallo allemaal!

De titel zegt het al. Ik heb van de zomer mijn paard 3 maanden lang gelaserd ivm diverse blessures. Ik huurde die laser en ben nu op zoek naar een betaalbaar alternatief om artrose en een zwakkere pees bij te houden. Ik voel het meest voor deze pad. Is op veel plaatsen te gebruiken dmv klitteband of losse singel, maar je kunt hem ook gewoon los tegen een lichaamsdeel aanhouden natuurlijk. Werktijd is 3-5 minuten en het is fijn dat hij een groot gebied bestrijkt. (De lichtwaardes zijn ook ok, zo goed mogelijk als je voor deze prijs mag verwachten) Ik kan hem eerst huren, maar ben ook benieuwd of iemand hem al heeft en wat de ervaringen zijn. Ik weet niet of het mag, maar hier de link naar de site en anders hieronder een foto

https://nl.equinics.eu/products/equine-lts-2-0


Afbeelding

nikysa90

Berichten: 784
Geregistreerd: 08-09-13

Re: Laserpad Lts 2.0 Iemand hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-20 11:57

Niemand ervaring? :)) :):)

nikysa90

Berichten: 784
Geregistreerd: 08-09-13

Re: Laserpad Lts 2.0 Iemand hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 01:36

Tikkie omhoog *-:)

xmarliez

Berichten: 4094
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 06:40

Ik heb hem zondag besteld dus krijg hem binnenkort vast een keer binnen! Heb hem niet gekocht voor een blessure oid maar meer omdat ik gewoon altijd nieuwsgierig ben naar dit soort dingen :')
En ben echt benieuwd of ik iets aan mijn paarden ga merken vooral voor het rijden dan kun je hem op de rug en lendenen gebruiken en gebruikers zeggen natuurlijk een mega verschil te ervaren, ik ben benieuwd.
Ik laat het weten zodra ik de pad in gebruik heb :)

nikysa90

Berichten: 784
Geregistreerd: 08-09-13

Re: Laserpad Lts 2.0 Iemand hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 18:40

Super! Benieuwd naar je ervaringen!

Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Laserpad Lts 2.0 Iemand hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 23:30

En leg de pad ook vooral op jezelf, ben benieuwd wat je er van vindt

xmarliez

Berichten: 4094
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 20:03

Ik heb de pad vandaag ontvangen! Super snelle verzending, zondag avond verzonden vanuit Denemarken!
Gelijk gebruikt bij een paard die hier sinds gister op stal staat en gister voor het eerst heb gereden. Paard zit muur vast in de bovenlijn en kwam ook vaak in protest gister.
Vandaag op de rug, lendenen en billen de pad gelegd voor het rijden en ondanks dat het paard (logisch) nog lang niet los is heb ik geen een keer protest gekregen. Na het rijden weer opgelegd en toen werd ze even heel onrustig terwijl ze voor het rijden wel rustig was.

Vrijdag ga ik haar weer rijden en morgen gebruik ik het weer bij haar en vrijdag uiteraard weer. Weet niet of het aan de pad lag maar gister voelde ze als een blok beton in de bovenlijn en vandaag was het 20/30% minder ‘hard’.

Daarna op mijn eigen rug gebruikt aangezien ik echt chronisch rugpijn heb. Het voelde heel bijzonder, niet echt heel warm maar wel een warme ‘waas’. Ik voelde het tot in mijn tenen. Kon daarna wel niesen zonder steek in mijn rug :')
Doe het straks nog een keer 5 minuten. Als ik over een paar dagen/weken in de ochtend op kan staan zonder het idee dat mijn rug breekt dan werkt dit ding wel :')

Ben reuze benieuwd. Ga het vanaf nu voor het rijden bij alle paarden gebruiken op de rug. De benen neem ik ook mee maar daar zal ik denk ik niet veel van merken. Maar nu ik hem toch heb ga ik hem gewoon voor alles gebruiken. Die 5 minuten zijn zo voorbij dus dat is wel echt ideaal! Heel snel en makkelijk in gebruik.

nikysa90

Berichten: 784
Geregistreerd: 08-09-13

Re: Laserpad Lts 2.0 Iemand hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-20 23:39

Oeh dat is al een mooi begin Marlies! Blijf maar posten alsjeblieft; ik ben erg benieuwd wat je nog meer opvalt.

Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Laserpad Lts 2.0 Iemand hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 23:41

Dat herken ik wel! Een interne warme waas, geen oppervlakte warmte.

xmarliez

Berichten: 4094
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 06:38

Hannanas, heb je de pad ook? En hoe bevalt deze? :D

Ik moet zeggen ik kwam vandaag zonder extreme rugpijn uit mijn bed. Denk dan gelijk ‘nee kan niet aan dat ding liggen toch?’ Dus ik kijk het gewoon nog even lekker aan en blijf hem gebruiken!
Nadat ik hem gister voor de 2e keer gebruikte kreeg ik daarna wel een spierpijn gevoel. Anders als anders.

Verklaard misschien waarom het paard gister de 2e keer onrustig was toen ik de pad had opgelegd? Paarden voelen alles veel sneller dan dat wij dat doen natuurlijk.

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Laserpad Lts 2.0 Iemand hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 14:11

Heel interessant..
Ik volg graag.
Mogelijk mooi om mee te nemen in behandelingen als klanten dat willen.
Zou daar vraag naar zijn? Voor een bepaald extra bedrag? ( even in algemene zin..)

Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 19:46

Nee, ik heb de photizo vetcare Marlies!

Ik merk ook plekken bij mijn hond welke hij “voelt”. Daarnaast als ik de photizo bijv op mijn achterhoofd-nek overgang zet voel ik dat ook behoorlijk op het randje net niet lekker.

xmarliez

Berichten: 4094
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 14:25

Tot nu toe ben ik nog steeds erg positief!
Vanochtend kwam ik er na 10 minuten pas achter dat ik zonder pijne rug uit bed ben gestapt (typisch dat zodra je geen pijn meer voelt je ook totaal niet bewust bent van een bepaalde handeling). Pas toen ik mijn schoenen aan ging trekken en mijn rug weer voelde dacht ik wow ik ben gewoon zonder pijn uit bed gestapt! Zelfs sokken aangedaan zonder mijn rug te voelen.
Ik merk ook echt dat het steeds zachter gaat voelen als ik de LTS op mijn rug leg. De eerste 3 dagen voelde ik iedere keer bij de 2e sessie dat mijn spieren een beetje uit elkaar getrokken leken te worden. Heel gek gevoel. Nu voel ik dat nog maar op bepaalde plaatsen (waar de spier denk ik nog het meeste vast zit). De rest voelt gewoon van binnen 'warm'.

Het paard wat ik ermee behandel op de bovenlijn is naar mijn idee ook enorm verbeterd.
Dag 1 dat ik haar reed zonder de LTS te gebruiken kwam er veel protest en voelde ze als een blok beton
Dag 2 met LTS voor het rijden, minder protest maar nog steeds erg strak in de bovenlijn
Dag 3 met LTS (doe het zowel voor als na het rijden) heb ik haar gelongeerd maar ze zag er nog best strak uit en kwam ook een paar keer in protest met aan galopperen
Dag 4 met LTS, kon lichtrijden zonder in een verlichte zit te moeten zitten want ik voelde beweging in de rug. Dat het allemaal weer op en neer beweegt en mijn lichtrijden in hetzelfde ritme mee gaat en opgevangen wordt. In de galop nog wel in verlichte zit maar ze gaf totaal geen protest met aan galopperen en sprong aan beide zijdes in de goede galop aan en bleef ook door galopperen. Overgangen naar de draf waren ook zonder protest (dag 1 en 2 ging ze zowat op de rem als ze terug moest naar de draf, hoofd omhoog, rug weg drukken en op de achterbenen staan). Dus een hele positieve rit gehad.
Dag 5 was ze vrij maar wel 2x met de LTS behandeld
Dag 6, vandaag. De bedoeling om te rijden maar het waait hier zo gigantisch hard dat ik er vanaf zou waaien denk ik dus ik kijk het nog even aan of ik ga rijden vandaag anders sowieso morgen weer.

Paard heeft ondertussen een hele ontspannen uitstraling. Kijkt veel zachter en ik kan haar lijf aanraken zonder dat ze daarvan schrikt.

Dit paard is een perfect paard om dit meer te testen. Ze is niet van mij en staat er pas sinds maandag maar kwam hier als een schraal, zielig, pijnlijk paard. Ze trapte naar mij in de stal als ik een ander deken op wilde leggen en als ik met het halster kwam draaide ze om. Nu komt ze naar mij toe en laat mij netjes het halster om doen en loopt rustig mee. Op de poetsplaats staat ze rustig en zodra ik de LTS op haar leg ontspant ze helemaal. Vandaag ook achter haar oren op de hals de LTS gelegd en toen viel ze zowat in slaap.

xmarliez

Berichten: 4094
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 14:27

Muze schreef:
Heel interessant..
Ik volg graag.
Mogelijk mooi om mee te nemen in behandelingen als klanten dat willen.
Zou daar vraag naar zijn? Voor een bepaald extra bedrag? ( even in algemene zin..)

Mijn ervaring tot nu toe is dat het effect pas komt naar meerdere behandelingen. Ik denk dat als je direct een groot verschil wilt maken je toch eerder voor zo een speciaal deken moet gaan die trillen en lampjes hebben etc. Die werken vaak direct sterker in.

nikysa90

Berichten: 784
Geregistreerd: 08-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-20 01:24

xmarliez schreef:
Tot nu toe ben ik nog steeds erg positief!
Vanochtend kwam ik er na 10 minuten pas achter dat ik zonder pijne rug uit bed ben gestapt (typisch dat zodra je geen pijn meer voelt je ook totaal niet bewust bent van een bepaalde handeling). Pas toen ik mijn schoenen aan ging trekken en mijn rug weer voelde dacht ik wow ik ben gewoon zonder pijn uit bed gestapt! Zelfs sokken aangedaan zonder mijn rug te voelen.
Ik merk ook echt dat het steeds zachter gaat voelen als ik de LTS op mijn rug leg. De eerste 3 dagen voelde ik iedere keer bij de 2e sessie dat mijn spieren een beetje uit elkaar getrokken leken te worden. Heel gek gevoel. Nu voel ik dat nog maar op bepaalde plaatsen (waar de spier denk ik nog het meeste vast zit). De rest voelt gewoon van binnen 'warm'.

Het paard wat ik ermee behandel op de bovenlijn is naar mijn idee ook enorm verbeterd.
Dag 1 dat ik haar reed zonder de LTS te gebruiken kwam er veel protest en voelde ze als een blok beton
Dag 2 met LTS voor het rijden, minder protest maar nog steeds erg strak in de bovenlijn
Dag 3 met LTS (doe het zowel voor als na het rijden) heb ik haar gelongeerd maar ze zag er nog best strak uit en kwam ook een paar keer in protest met aan galopperen
Dag 4 met LTS, kon lichtrijden zonder in een verlichte zit te moeten zitten want ik voelde beweging in de rug. Dat het allemaal weer op en neer beweegt en mijn lichtrijden in hetzelfde ritme mee gaat en opgevangen wordt. In de galop nog wel in verlichte zit maar ze gaf totaal geen protest met aan galopperen en sprong aan beide zijdes in de goede galop aan en bleef ook door galopperen. Overgangen naar de draf waren ook zonder protest (dag 1 en 2 ging ze zowat op de rem als ze terug moest naar de draf, hoofd omhoog, rug weg drukken en op de achterbenen staan). Dus een hele positieve rit gehad.
Dag 5 was ze vrij maar wel 2x met de LTS behandeld
Dag 6, vandaag. De bedoeling om te rijden maar het waait hier zo gigantisch hard dat ik er vanaf zou waaien denk ik dus ik kijk het nog even aan of ik ga rijden vandaag anders sowieso morgen weer.

Paard heeft ondertussen een hele ontspannen uitstraling. Kijkt veel zachter en ik kan haar lijf aanraken zonder dat ze daarvan schrikt.

Dit paard is een perfect paard om dit meer te testen. Ze is niet van mij en staat er pas sinds maandag maar kwam hier als een schraal, zielig, pijnlijk paard. Ze trapte naar mij in de stal als ik een ander deken op wilde leggen en als ik met het halster kwam draaide ze om. Nu komt ze naar mij toe en laat mij netjes het halster om doen en loopt rustig mee. Op de poetsplaats staat ze rustig en zodra ik de LTS op haar leg ontspant ze helemaal. Vandaag ook achter haar oren op de hals de LTS gelegd en toen viel ze zowat in slaap.


Fijn zo'n gedetailleerde uitleg Marlies! Bedankt! Ik moet eind vd maand naar de kliniek. Als ze dan zeggen dat lichttherapie in het plaatje past, ga ik hem ook bestellen

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 17:07

Nu schop ik even een oud topic omhoog maar ik ben erg benieuwd naar hoe het nu gaat?


Zit eraan te denken - om eerst een bank te overvallen- en dan deze aan te schaffen want mijn paard heeft veel last van spierspanning,wat bobbelige spieren en uiteraard is dat niet zonder gevolgen en wellicht dat dit apparaat positief kan bijdragen?

xmarliez

Berichten: 4094
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 17:12

Ik krijg veel vragen via PB dus zal mijn ervaring hier maar even plaatsen.

Ik maak iedere dag gebruik van de pad. Heb op het moment een paard staan met een lichte peesblessure en heb echt het idee dat door het gebruik van de pad het paard sneller aan het opknappen is. Hij stapt en draafde al vrij snel weer goed alleen houden we ons voor de zekerheid wel aan de 6 weken rust. Wel dagelijks 2 keer de pad op zijn been.

Zelf gebruik ik de pad ook nog! Tijdje niet gedaan omdat mijn rugpijn bijna weg was maar nu toch weer begonnen want de rugpijn kwam weer terug. In het begin lijk ik er een beetje spierpijn van te krijgen maar na een week gebruiken voel je gewoon dat de spieren losser zijn en dus minder pijnlijk.

Ik kan niet meer zonder deze pad hoor!

Er is zeker een grotere variant beschikbaar! Maar dan moet die bank overvallen wel even realiteit worden :') aangezien die 5/6000 euro is! En de middenvariant is ongeveer 4k. Echt niet normaal die prijzen!
Ik red mij prima met dit kleine ding (hij is wel echt klein hoor, voor dat geld verwacht je eigenlijk iets groters :') ) maar het is wel een handig formaat want je kunt het op alle delen van het lichaam gebruiken.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Laserpad Lts 2.0 Iemand hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 17:14

Ik kwam idd de grote variant al tegen... € 6000,-

Damn daar koop je een nieuw paard voor :oo

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 17:35

Daan13 schreef:
Ik kwam idd de grote variant al tegen... € 6000,-

Damn daar koop je een nieuw paard voor :oo


Losstaand van de werking is alles waar het woord laser en dier instaat een meer dan royaal verdienmodel.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15910
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 17:57

Peetstap schreef:
Daan13 schreef:
Ik kwam idd de grote variant al tegen... € 6000,-

Damn daar koop je een nieuw paard voor :oo


Losstaand van de werking is alles waar het woord laser en dier instaat een meer dan royaal verdienmodel.

Het is dan ook geen laser maar lichttherapie :D

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Laserpad Lts 2.0 Iemand hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 18:15

*Gaat naar de action voor lampjes*
:+

Marliez, bedankt voor je bericht.

Mooi dat het zo goed gaat.

nikysa90

Berichten: 784
Geregistreerd: 08-09-13

Re: Laserpad Lts 2.0 Iemand hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-21 23:49

Ik heb hem besteld, om eerst een week te huren. Zal mijn ervaringen hier ook delen als hij binnen is.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Laserpad Lts 2.0 Iemand hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 18:16

Nadat ik de halve site had gelezen moest ik deze deken bestellen ;

https://nl.equinics.eu/collections/acup ... 2597782613


Heb de rugpads er ook bij besteld en hopelijk gaat dit mijn jonge paard ondersteunen in haar spier problemen..

Bedankt voor de site,ik had het anders nooit gevonden. :)

xmarliez

Berichten: 4094
Geregistreerd: 31-07-08

Re: Laserpad Lts 2.0 Iemand hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 20:46

Ben benieuwd naar je ervaring met het deken! Wil je dat hier laten weten als je het eenmaal in gebruik hebt?

nikysa90

Berichten: 784
Geregistreerd: 08-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-21 21:19

Daan13 schreef:
Nadat ik de halve site had gelezen moest ik deze deken bestellen ;

https://nl.equinics.eu/collections/acup ... 2597782613


Heb de rugpads er ook bij besteld en hopelijk gaat dit mijn jonge paard ondersteunen in haar spier problemen..

Bedankt voor de site,ik had het anders nooit gevonden. :)


Graag gedaan! Ben benieuwd naar je ervaringen!