Weer kreupel, ik weet niet meer waar ik goed aan doe

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 18:33

Wel fijn dat er eindelijk duidelijk is! 80% is best behoorlijk dus niet meteen bij de pakken neerzitten.
Ik ben met mijn paard met spat al 2,5 jaar bezig om haar goed te krijgen -O-

Wel raar dat niemand ooit aan de sprong heeft gedacht (dachten ze bij mijn paard ook niet) tot ik bij de 5e(!!!) DA kwam.

Heel veem sterkte en beterschap voor jullie!

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017


Berdien

Berichten: 64502
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Weer kreupel, ik weet niet meer waar ik goed aan doe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 18:41

Fijn dat je eindelijk duidelijkheid hebt Amanda! En goede keuze om morgen direct te verhuizen. Hij moet nu zeker niet gaan schuiven of glijden, en dat valt op de huidige plek gewoon niet uit te sluiten.

We gaan heel hard duimen dat hij weer volledig geneest, en anders is de prognose van 80% kans op een pijnvrij pensioen ook écht niet slecht.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 18:41

Dat is goed nieuws! :)

Sherivey
Berichten: 8591
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 18:42

Fijn dat er duidelijkheid is! Die 4 maanden rust zijn ruk, maar als ie daarna nog een goede toekomst tegemoet gaat, dan is 4 maanden relatief gezien heel kort. :)

:wave:

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Weer kreupel, ik weet niet meer waar ik goed aan doe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 18:51

Toch fijn nieuws om te lezen dat hij zo'n goede kans heeft om toch minstens pijnvrij in de wei te kunnen lopen. Ik duim natuurlijk voor een volledig herstel maar pijnvrij in de wei is toch ook fijn.

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-20 18:55

We hebben van de 4 maanden al 6 maanden gemaakt. Voor de zekerheid. Maar hee, als dat helpt :D
Kan zijn dat het ook niet elke dag pijnvrij wordt, maar wel paardwaardig kan zijn. Dan is het ook goed.
Hij mag gewoon vrij bewegen, dus dat is ook fijn. En verder gaat het tijd kosten. We gaan voor de 80% kans op paardwaardig pensioen. En alles wat het meer wordt, is mooi meegenomen.

De blessure is niet door de huidige stal ontstaan. Ook niet door de val in januari. Niet 100% zeker, maar wel bijna zeker is het gebeuren in de kudde geweest. Of het een trap of rare beweging is geweest zullen we nooit achterhalen. Maar de oorzaak is wel in die tijd geweest. Het glijden in de modder kan het wel verergerd hebben. Net als het blijven staan in de kudde. En het opbouwen met bewegen. Alles bij elkaar heeft te weinig rust gegeven of weer de verkeerde beweging.

Maar voor nu is het wel een hele opluchting en ben ik zelfs nieuwsgierig naar de beelden, wat daar dan op te zien is. Pak van mijn hart. Morgen nog de verhuizing van allebei en dan hoop ik dat de stress gereduceerd wordt tot een acceptabel level :D

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101661
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Weer kreupel, ik weet niet meer waar ik goed aan doe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 18:57

Fijn dit te lezen! :)

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Marije_jiplover

Berichten: 25300
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Weer kreupel, ik weet niet meer waar ik goed aan doe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 19:06

Wat een fijne positieve update!

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 19:07

Voorzichtig positieve progonose dus. Denk de best mogelijke uitkomst ook. Succes met de stressreductie (ook of misschien vooral wel voor jezelf) de komende tijd!

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Weer kreupel, ik weet niet meer waar ik goed aan doe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-20 19:11

Vooral voor mezelf. De paarden hebben elkaar. Dat is in dit geval wel heel fijn en helpend :j

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

goldyc

Berichten: 750
Geregistreerd: 31-10-20

Re: Weer kreupel, ik weet niet meer waar ik goed aan doe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 19:30

Wat fijn dat je het nu eindelijk weet, en natuurlijk is het nog beter dat de prognose vrij goed is! Hopelijk komt het helemaal weer goed ^^

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 19:57

Dat klinkt heel hoopvol!

Gabrielletje
Berichten: 126
Geregistreerd: 03-12-18

Re: Weer kreupel, ik weet niet meer waar ik goed aan doe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 20:18

Nou dat klinkt best hoopvol, gefeliciteerd! Wat een opluchting zal het zijn nu je weet wat het is. Succes met de verhuizing morgen!

scooby09

Berichten: 2206
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Re: Weer kreupel, ik weet niet meer waar ik goed aan doe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 21:02

Eindelijk duidelijkheid en nu op naar een herstel. Ook voor jezelf even bij komen van alle gebeurtenissen gaat niet in de koude kleren zitten.

Heb even gemist waar hij nu heen gaat?

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Weer kreupel, ik weet niet meer waar ik goed aan doe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-20 08:52

Hij gaat naar een paddock paradise. Mooie vlakke zandpaden, weide, schuilstal, bak/paddock, deel verhard, onbeperkt hooi. Noura gaat ook mee en er staan al 2 grote pony’s. Een speelmaatje voor Noura en een senior. Mooi plekje waar zowel Noura in gemengde kleine groep komt als waar Jim kan herstellen maar wel lekker buiten kan staan.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Sherivey
Berichten: 8591
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 09:01

Daihyo schreef:
Hij gaat naar een paddock paradise. Mooie vlakke zandpaden, weide, schuilstal, bak/paddock, deel verhard, onbeperkt hooi. Noura gaat ook mee en er staan al 2 grote pony’s. Een speelmaatje voor Noura en een senior. Mooi plekje waar zowel Noura in gemengde kleine groep komt als waar Jim kan herstellen maar wel lekker buiten kan staan.

Wat fijn dat je zo'n plekje gevonden hebt :D

:wave:

oji

Berichten: 4237
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Weer kreupel, ik weet niet meer waar ik goed aan doe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:04

Wat fijn dat er in ieder geval een hele goede kans is op een mooi en fijn pensioen. Sterkte met de verhuizing en hoop dat ze allebei snel gewend zijn en het naar hun zin krijgen.

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 12:04

Wat een gedoe allemaal Amanda, wel fijn dat je hebt kunnen achterhalen wat er met Jim is.
Beterschap voor je knappe man en hopelijk gaat het herstel voorspoedig :knuffel:

Toos Onderschriftloos :D

scooby09

Berichten: 2206
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Re: Weer kreupel, ik weet niet meer waar ik goed aan doe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 20:03

Dat klinkt fijn idd...Wel bij jou in de buurt?
Ging de verhuizing goed vandaag,

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-20 20:06

Nou, we zijn verhuisd. Jim rende bijna de trailer op bij de kliniek. Was er helemaal klaar mee :(:) . Noura was iets minder enthousiast, maar uiteindelijk toch gelukt. Ze waren blij elkaar weer te zien.
Hij heeft er een behoorlijke tik van gehad.
Ik heb nog even samen met de dierenarts naar de beelden van de scinti en de foto’s gekeken. Er zit duidelijk beschadiging op en in het bot van het spronggewricht. Geen spat of artrose, het gewricht zelf is helemaal gaaf. En dat is het goede nieuws.

De prognose is nog afwachten. De arts was iets minder positief, had de beelden nog eens goed bekeken. Hij krijgt nu 2 weken bute om hem even te ondersteunen. Hij heeft vanmorgen een infuus met tildren gehad en corticosteroïden in het gewricht. Over 2 maanden hebben we telefonisch contact en dan overleg over hoe het gaat. Hij krijgt sowieso 9 maanden rust. Zolang werkt de tildren en dat moet alle kans krijgen. Dan terug naar de kliniek en een nieuwe foto om te vergelijken. Omdat het gewricht mooi is, is de kans van slagen groter dan wanneer dat niet gaaf meer is.

Happy en paardwaardig op de wei is de inzet. Als het aanslaat kan dat zomaar nog voor 10 jaar. Als het niet aanslaat dan is het klaar. Eerste ijkpunt is na 2 maanden en daarna op de 9 maanden en afhankelijk van de foto. Slaat het niet aan, dan heeft hij continu botpijn en blijft hij dat houden. Rijden is eigenlijk niet meer aan de orde, tenzij er een wonder gebeurt. Maar dat weten we pas echt na 9 maanden.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Re: Weer kreupel, ik weet niet meer waar ik goed aan doe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 20:13

Jeetje, toch wel slecht nieuws dan :( heel veel sterkte! En ik duim echt dat ie uiteindelijk een "gewoon" pijnvrij leven kan hebben! Wat zijn het ook eigenlijk bikkels he, die haflingers! Laten niet veel pijn zien, volgens mij. Dat maakt 't ook juist zo lastig.

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Weer kreupel, ik weet niet meer waar ik goed aan doe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-20 20:14

Ja dat zei hij ook. Meestal lopen ze stijf, niet echt kreupel. Als ze echt kreupel zijn is het vaak ook goed mis.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 20:14

En het nu even laten bezinken.
Fijn zo'n eerlijk verhaal van de dierenarts, hoe vond je het? Ik was echt heel blij met deze man, ook al was het voor Kid echt einde verhaal

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Weer kreupel, ik weet niet meer waar ik goed aan doe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-20 20:16

Ja heel duidelijk. Geen speld tussen te krijgen. En daar ging ik voor. Ik vond het ook heel fijn dag ik elke dag even kon bellen hoe het ging, omdat ik er niet bij mocht vanwege de quarantaine. Ze hielden heel fijn rekening met zijn angst voor kleine ruimtes en hebben eigenlijk alles in de grotere ruimte kunnen doen. Hij was superbraaf en ze noemden hem een modelpatiënt.
Het kost een godsvermogen, maar het beeld is nu compleet en behandeling heel gericht en eerlijk. Hoe hard de klap ook is, dat vind ik wel heel fijn.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Sherivey
Berichten: 8591
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Weer kreupel, ik weet niet meer waar ik goed aan doe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 20:38

Ahh toch nog niet zulk mooi nieuws :n

Heel veel sterkte

:wave:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 bezoekers