Ingespoten SI gewricht, na hoe lang resultaat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Ingespoten SI gewricht, na hoe lang resultaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:20

Ik heb ook even wat problemen gehad, hij is daarna nog een keer nagelopen door de dierenarts die ook osteopaat is.
Verder heb ik het fijn op weten te lossen samen met mijn instructeur. Was waarschijnlijk een combi van spieren en wennen aan de verandering in zijn lijf.
Hij begint nu alleen maar weer beter te worden.


Rainer
Berichten: 632
Geregistreerd: 13-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:31

MyWishMax schreef:
Nou veel paarden die slechter worden heb ik nog nooit gehoord. Ook niet van de da's waar ik geweest ben. Wel dat het een lapmiddel is en dus niks geneest en dat het niet altijd voldoende werkt en niet oneindig gedaan kan worden.

Het is geen wondermiddel, nee. En soms komen er andere dingen aan het licht als je het ene probeert op te lossen. Het hangt echt van heel veel dingen af, ook van training.

Dit had ik inderdaad ook begrepen. Lastige is dat DA aangaf dat belangrijkste training veel over de rug galopperen is. Dat kan nu eigenlijk niet, of durf ik niet zo goed. Paard stopt dus wel met bokken na een aantal keer, maar is het dan goed om ermee door te rijden? Nu met DA afgesproken dat de komende 2 weken wel te doen, maar met mate dus niet te lang en de fysio af te wachten. Ik twijfel enorm of ik wel goed doe. In ieder geval fijn om te horen dat er wel meer mensen zijn waarbij het niet direct alleen maar beter ging, dat geeft hoop.

MyWishMax

Berichten: 25053
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:40

Ik heb een paard gehad dat in de staak was omdat hij dacht dat er pijn was. Ik heb toen iom Da ook door moeten rijden en na een tijdje viel het kwartje dat hij het kon. Ook 1 met ks die ook kon bokken, maar galop was het beste en door die training en inspuiten kon ze weer galopperen en sterker worden en werd het bokken minder. Je moest alleen door die fase heen waar paard nee zegt en voorzichtig zijn dat nee niet echt betekent dat het lichamelijk niet kan ipv bijvoorbeeld gevoelig is qua spieren of mentaal denkenndatvhet niet kan.

Altijd overleggen met Da, die weet hoe het er uit ziet. Fysio en osteopaat niet, die zijn fijn aanvullend en qua training, maar die weten niet hoe het er van binnen uit ziet. Als hun advies dus echt tegen dat van een da ingaat overleg ik met de da. Maar goed, mijn osteopaat en fysio weigeren een paard te behandelen als zij denken dat er iets mis is en er geen da bij geweest is. Ivm schade die je juist kon veroorzaken. Ik heb het misschien ook luxe, want fysio zit op dezelfde kliniek en osteo kan gewoon met de da bellen en overleggen als het nodig is.

Dus meteen enorme verbetering is lang niet altijd zo, maar echt slechter ook niet zo regelmatig. Tenzij er dus misschien wat anders aan de hand is. En dat kan ook iets mentaal zijn. Of onzekerheid omdat lichaam anders voelt. Ik versta onder slechter na inspuiten dus wel paarden die klinisch echt slechter worden ook na het opbouwschema. Gewoon doen wat de da zei en kijken met fysio. Als je ook maar op jezelf let.

Ik zal duimen dat het gewoon stom wennen aan lijf is :(:)
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 04-03-21 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:42

Als je dierenarts aangeeft om te proberen hier doorheen te rijden zou je ik dat zeker proberen.
Heb je geen instructeur die je hierin kan begeleiden ?
Mijn instructeur heeft mij hier heel goed mee geholpen.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-21 12:46

tirzasarah10 schreef:
Rainer schreef:
Met mijn paard gaat het dramatisch nu bijna 2 weken later. Waar we naar de kliniek gingen voor vrij subtiele klachten wil hij nu niet meer galopperen en komt in protest dmv bokken. DA is ook verbaasd. Ik heb spijt en weet niet meer wat ik verder kan doen. Paard krijgt nu al een week novacam maar dat lijkt niks te doen. Aan de longeerlijn zie ik geen verschil en is er ook geen protest met de galop.


Toevallig gisteren de osteo hier geweest maar die gaf aan dat veel paarden juist slechter worden van inspuiten. Mijn paard was na het inspuiten ook eerst even slechter en nu beter.


Mijn paard was ook heel slecht na het inspuiten. Hij was erg stijf.. en liep zelfs niet helemaal rad. Dat is pas sinds februari weer beter geworden. Maar laatst is hij weer behandeld door de chiropakter en nu loopt hij ook weer minder fijn.. Dus het kan heel lang duren, voordat je verbetering ziet. Het weer speelt bij mij ook een grote rol. Hoe kouder het wordt, hoe slechter hij is.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Rainer
Berichten: 632
Geregistreerd: 13-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:03

MyWishMax schreef:
Ik heb een paard gehad dat in de staak was omdat hij dacht dat er pijn was. Ik heb toen iom Da ook door moeten rijden en na een tijdje viel het kwartje dat hij het kon. Ook 1 met ks die ook kon bokken, maar galop was het beste en door die training en inspuiten kon ze weer galopperen en sterker worden en werd het bokken minder. Je moest alleen door die fase heen waar paard nee zegt en voorzichtig zijn dat nee niet echt betekent dat het lichamelijk niet kan ipv bijvoorbeeld gevoelig is qua spieren of mentaal denkenndatvhet niet kan.

Altijd overleggen met Da, die weet hoe het er uit ziet. Fysio en osteopaat niet, die zijn fijn aanvullend en qua training, maar die weten niet hoe het er van binnen uit ziet. Als hun advies dus echt tegen dat van een da ingaat overleg ik met de da. Maar goed, mijn osteopaat en fysio weigeren een paard te behandelen als zij denken dat er iets mis is en er geen da bij geweest is. Ivm schade die je juist kon veroorzaken. Ik heb het misschien ook luxe, want fysio zit op dezelfde kliniek en osteo kan gewoon met de da bellen en overleggen als het nodig is.

Dus meteen enorme verbetering is lang niet altijd zo, maar echt slechter ook niet zo regelmatig. Tenzij er dus misschien wat anders aan de hand is. En dat kan ook iets mentaal zijn. Of onzekerheid omdat lichaam anders voelt. Ik versta onder slechter na inspuiten dus wel paarden die klinisch echt slechter worden ook na het opbouwschema. Gewoon doen wat de da zei en kijken met fysio. Als je ook maar op jezelf let.

Ik zal duimen dat het gewoon stom wennen aan lijf is :(:)

Dankjewel voor dit bericht. Nouvel ook, voelt als een steun in de rug om toch vertrouwen te blijven hebben en door te gaan. Mijn instructrice komt niet uit de omgeving waardoor wekelijks lessen helaas geen optie is. Het voelt voor mij ook niet als het juiste moment om nu met een nieuw iemand aan de slag te gaan. Gelukkig zit de echte basis er inmiddels goed in en loopt hij uit zichzelf netjes in balans nageeflijk dus daar hoef ik niet aan te knutselen nu.

Ik vraag me soms wel af, bij de verhalen zoals die van jou, Gizeppie, en mogelijk ook van mezelf. Hadden die paarden niet beter niet ingespoten kunnen worden dan? Want of die verbetering na zo lang door het inspuiten komt betwijfel ik ook eigenlijk... Heb hierdoor ook wel een beetje spijt. Ben bang dat als het straks (hopelijk) beter gaat we gewoon weer stranden op het punt waar we waren voor het inspuiten. Maar goed, zo speculeren over de toekomst heeft ook weinig zin natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Rainer op 04-03-21 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:41

Rainer schreef:
Dankjewel voor dit bericht. Nouvel ook, voelt als een steun in de rug om toch vertrouwen te blijven hebben en door te gaan. Mijn instructrice komt niet uit de omgeving waardoor wekelijks lessen helaas geen optie is. Het voelt voor mij ook als niet het juiste moment om nu met een nieuw iemand aan de slag te gaan. Gelukkig zit de echte basis er inmiddels goed in en loopt hij uit zichzelf netjes in balans nageeflijk dus daar hoef ik niet aan te knutselen nu.

Ik vraag me soms wel af, bij de verhalen zoals die van jou, Gizeppie, en mogelijk ook van mezelf. Hadden die paarden niet beter niet ingespoten kunnen worden dan? Want of die verbetering na zo lang door het inspuiten komt betwijfel ik ook eigenlijk... Heb hierdoor ook wel een beetje spijt. Ben bang dat als het straks (hopelijk) beter gaat we gewoon weer stranden op het punt waar we waren voor het inspuiten. Maar goed, zo speculeren over de toekomst heeft ook weinig zin natuurlijk.


Jammer dat je geen instructeur in de buurt hebt die jouw paard kent en je hiermee kan helpen.
Ik heb nu even 2x in de week een half uurtje priveles en elke les is het weer ietsje beter.

Als je paard echt alleen maar slechter wordt zou ik je dierenarts vragen om een keer te komen kijken als je 'm rijdt zodat hij misschien kan beoordelen of het probleem in het behandelen van het SI is of dat het iets rijtechnisch is waar je met hulp doorheen kunt komen.

xCynthiaVos

Berichten: 1051
Geregistreerd: 14-02-13
Woonplaats: 't Harde.

Re: Ingespoten SI gewricht, na hoe lang resultaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:57

Fijn dat ik dit topic heb gevonden zeg, ik heb mijn paardje in december in laten spuiten bij zijn rechter SI gewricht. Daarna 8 weken boxrust en nu zijn we net paar weekjes aan het oppakken.
Hier stuit ik dus weer op het staken, da en chiro (zitten samen in 1 kliniek en overleggen dit dus ook samen) zeggen dat ik er indd doorheen moet prikken. En dat het dus tussen zijn oren zit.

Dit vind ik altijd heel moeilijk te geloven en ze zegt dat ik km's moet maken. In het bos staakt hij niet, in de bak van stap naar draf gaat hij stilstaan en geeft hij een bokje. Wel een stuk minder erg dan voorheen. Ook als ik hem echt goed lang en laag heb doet hij het niet. Dus ik denk met veel stretchen en opwarmen we wel sprongen vooruit gaan maken maar toch vind ik het ergens heel moeilijk..

Saaams

Berichten: 13246
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Ingespoten SI gewricht, na hoe lang resultaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:03

Ik ben niet van mening dat je een paard ergens doorheen moet rijden bij ‘ongewenst’ gedrag. In dit geval dus na een medische diagnose.

Volg gewoon altijd je gevoel. Als je denkt dat het gedrag wel bij je paard past. Dan kan je altijd natuurlijk doorvragen en even de grens verleggen. Maar die van mij zal nooit bokken. Pas als er iets mis is (pijn, verkeerd zadel oid)

Laerkens Beauty

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:08

Of misschien is er nóg een probleem? Ik ben voor een second opinion gegaan, ze ging met de week slechter lopen en met name de rechter voorzijde ontlasten. We zitten nu hopelijk bij de oorzaak van het gestaak en vastzetten in SI gebied. Gewrichtsontsteking aan de facetgewrichten aan de rechterkant van de laatste 3 halswervels, verder geen schade te zien. In laten spuiten en voor 2 weken metacam meegekregen.

De herinnering aan pijn kan even heftig voelen als de pijn zelf, dus wat wijsheid is mbt doorrijden... Ik zou wel zeker willen weten, dat er niks anders aan de hand is.

Rainer
Berichten: 632
Geregistreerd: 13-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:05

Nouvel schreef:
Jammer dat je geen instructeur in de buurt hebt die jouw paard kent en je hiermee kan helpen.
Ik heb nu even 2x in de week een half uurtje priveles en elke les is het weer ietsje beter.

Als je paard echt alleen maar slechter wordt zou ik je dierenarts vragen om een keer te komen kijken als je 'm rijdt zodat hij misschien kan beoordelen of het probleem in het behandelen van het SI is of dat het iets rijtechnisch is waar je met hulp doorheen kunt komen.

Dat is inderdaad de volgende stap. Terug naar de kliniek en onder het zadel kijken. Dierenarts gaf aan dan te willen gaan uitverdoven over de gehele wervelkolom, maar ik denk zelf dat dat lastig wordt aangezien hij dus sowieso stopt met bokken na 1-2 rondjes en je er daarna eigenlijk alles mee kan. Dat ga ik dus nog bespreken als hij over 2 weken nog geen verbetering laat zien.

Over het doorrijden gesproken, ik heb met mezelf nu afgesproken dat ik hem enkel met mijn stem voorwaarts mag houden. Als dat niet meer voldoende is en schoppen/zweep er aan pas moet komen dan stop ik ermee, het is een werkwillig gevoelig paard dus dat vind ik niet eerlijk.

tirzasarah10

Berichten: 1818
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:08

MyWishMax schreef:
Nou veel paarden die slechter worden heb ik nog nooit gehoord. Ook niet van de da's waar ik geweest ben. Wel dat het een lapmiddel is en dus niks geneest en dat het niet altijd voldoende werkt en niet oneindig gedaan kan worden.

Het is geen wondermiddel, nee. En soms komen er andere dingen aan het licht als je het ene probeert op te lossen. Het hangt echt van heel veel dingen af, ook van training.


Rustig maar :o dit is wat ik te horen kreeg en wat paste bij mijn ervaring. Zo als er nu al meerdere reageren is het niet zo dat ze allemaal er goed op gaan. Dat het een lapmiddel is is ook zo maar dat is ieder zijn eigen keuze. Vind wel bijzonder om te zien dat iedereen zulke verschillende training schema's heeft meegekregen.

Ik zou het zelf niet zo snel nog een keer doen, dit puur omdat het voor mijn paard een behoorlijke aanslag is.

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'
Soof 16'10'17 ~ 16'08'21
Het geluk was niet voor ons

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Ingespoten SI gewricht, na hoe lang resultaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:19

Ik vind dat het mijn paard zeker verbetering heeft gebracht.
Ik zou het ook rustig weer doen.
Maar je merkt gewoon dat hij even moet wennen aan het anders gebruiken van zijn lijf.
Omdat hij ook PSSM heeft zal deze behandeling ook invloed hebben op zijn spieren.
Ik heb na zijn opvallende gedrag ook meerdere keren contact gehad met de dierenarts en hij is ter controle langs geweest om hem te zien lopen en alles na te voelen.

Door hun rustig weer op te pakken en goed naar voren door te rijden met begeleiding erbij merk ik dat hij weer steeds beter wordt.

MyWishMax

Berichten: 25053
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:53

Tessebes schreef:
Of misschien is er nóg een probleem? Ik ben voor een second opinion gegaan, ze ging met de week slechter lopen en met name de rechter voorzijde ontlasten. We zitten nu hopelijk bij de oorzaak van het gestaak en vastzetten in SI gebied. Gewrichtsontsteking aan de facetgewrichten aan de rechterkant van de laatste 3 halswervels, verder geen schade te zien. In laten spuiten en voor 2 weken metacam meegekregen.

De herinnering aan pijn kan even heftig voelen als de pijn zelf, dus wat wijsheid is mbt doorrijden... Ik zou wel zeker willen weten, dat er niks anders aan de hand is.


Dat bedoel ik dus ook. Soms komt door het inspuiten iets anders naar boven. Je probeert compenseren op te lossen en dan kan er iets anders naar boven komen.

Maar soms is het wel doorrijden, als ik naar gevoel had geluisterd had ik nooit meer gereden. Want het is gewoon naar en gaat tegen gevoel in. Maar dat doorrijden wel pas nadat er echt uitgesloten was dat er iets anders was en uitgesloten dat er pijn was( dus pijnstillers)

Maanden later zou ik bij hetzelfde gedrag weer naar de da gaan en niet doorrijden.

Rainer, goede afspraak. Heb je iemand die voor je kan filmen? Dat vindt mijn da vaak fijn bij zulke dingen, hoe loopt het paard dus thuis en welk gedrag laat hij zien. Dan kan je die 2 rondjes en hoe hij daarna loopt doorsturen voor een beter beeld.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-21 22:41

Rainer schreef:
MyWishMax schreef:
Ik heb een paard gehad dat in de staak was omdat hij dacht dat er pijn was. Ik heb toen iom Da ook door moeten rijden en na een tijdje viel het kwartje dat hij het kon. Ook 1 met ks die ook kon bokken, maar galop was het beste en door die training en inspuiten kon ze weer galopperen en sterker worden en werd het bokken minder. Je moest alleen door die fase heen waar paard nee zegt en voorzichtig zijn dat nee niet echt betekent dat het lichamelijk niet kan ipv bijvoorbeeld gevoelig is qua spieren of mentaal denkenndatvhet niet kan.

Altijd overleggen met Da, die weet hoe het er uit ziet. Fysio en osteopaat niet, die zijn fijn aanvullend en qua training, maar die weten niet hoe het er van binnen uit ziet. Als hun advies dus echt tegen dat van een da ingaat overleg ik met de da. Maar goed, mijn osteopaat en fysio weigeren een paard te behandelen als zij denken dat er iets mis is en er geen da bij geweest is. Ivm schade die je juist kon veroorzaken. Ik heb het misschien ook luxe, want fysio zit op dezelfde kliniek en osteo kan gewoon met de da bellen en overleggen als het nodig is.

Dus meteen enorme verbetering is lang niet altijd zo, maar echt slechter ook niet zo regelmatig. Tenzij er dus misschien wat anders aan de hand is. En dat kan ook iets mentaal zijn. Of onzekerheid omdat lichaam anders voelt. Ik versta onder slechter na inspuiten dus wel paarden die klinisch echt slechter worden ook na het opbouwschema. Gewoon doen wat de da zei en kijken met fysio. Als je ook maar op jezelf let.

Ik zal duimen dat het gewoon stom wennen aan lijf is :(:)

Dankjewel voor dit bericht. Nouvel ook, voelt als een steun in de rug om toch vertrouwen te blijven hebben en door te gaan. Mijn instructrice komt niet uit de omgeving waardoor wekelijks lessen helaas geen optie is. Het voelt voor mij ook niet als het juiste moment om nu met een nieuw iemand aan de slag te gaan. Gelukkig zit de echte basis er inmiddels goed in en loopt hij uit zichzelf netjes in balans nageeflijk dus daar hoef ik niet aan te knutselen nu.

Ik vraag me soms wel af, bij de verhalen zoals die van jou, Gizeppie, en mogelijk ook van mezelf. Hadden die paarden niet beter niet ingespoten kunnen worden dan? Want of die verbetering na zo lang door het inspuiten komt betwijfel ik ook eigenlijk... Heb hierdoor ook wel een beetje spijt. Ben bang dat als het straks (hopelijk) beter gaat we gewoon weer stranden op het punt waar we waren voor het inspuiten. Maar goed, zo speculeren over de toekomst heeft ook weinig zin natuurlijk.


Ik twijfel idd ook of ik de juiste keuze heb gemaakt. Chablis is op dit moment weer erg slecht. Erger dan voor t inspuiten. Ook z’n gedrag is enorm veranderd. Ik kan echt merken als hij behandeld is door de Chiroprakter, duurt vaak weken voordat hij weer de oude is en t koude weer speelt ook mee. De overgang van hoge temperaturen naar ineens t vriespunt doet t m niet goed. Ik ben heel eerlijk dat ik op dit moment niet weet waar ik goed aan doe.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-21 22:43

Saaams schreef:
Ik ben niet van mening dat je een paard ergens doorheen moet rijden bij ‘ongewenst’ gedrag. In dit geval dus na een medische diagnose.

Volg gewoon altijd je gevoel. Als je denkt dat het gedrag wel bij je paard past. Dan kan je altijd natuurlijk doorvragen en even de grens verleggen. Maar die van mij zal nooit bokken. Pas als er iets mis is (pijn, verkeerd zadel oid)


Hier ben ik het ook mee eens. Een paard doet niet zomaar wat!

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 06:50

Die van mij doet ‘t op ‘t moment best heel goed.
Hij heeft laats even wat gestagneerd naar voren, wat ik hier aangaf, waarschijnlijk omdat hij weer even moest wennen aan zijn lijf en plekje in zijn mond.
Na het wisselen van bit en met nu 2x per week een half uurtje privéles is hij echt weer heel veel beter geworden.
Mijn instructeur gaf vrijdag ook aan dat hij nog nooit zo goed heeft gelopen, hij kan nu omhoog komen voor doordat hij achter beter gebruikt.
Hij hangt ook veel minder op mijn handen dan voor het inspuiten.
Ik heb ‘m ook op een ijzertje met zool en siliconen laten zetten voor, omdat hij voor wat gevoelig kon lopen, misschien dat alles bij elkaar net deze verbetering heeft gegeven.
Ik hoop dat hij het zo nog even vol gaat houden.

Rainer
Berichten: 632
Geregistreerd: 13-02-13

Re: Ingespoten SI gewricht, na hoe lang resultaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:22

Ik durf het eigenlijk niet hardop te zeggen maar het lijkt hier ook weer beter te gaan! Hij heeft sinds vrijdag niet meer gebokt en lijkt ook vrolijker. Hij heeft wel voornamelijk in het bos gelopen wat hem altijd al beter afging, maar een week geleden ging zelfs dat niet meer. Maar goed, ik durf pas conclusies te trekken als ik hem straks ook in het dressuurwerk weer verder heb opgepakt.

MyWishMax

Berichten: 25053
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ingespoten SI gewricht, na hoe lang resultaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 13:53

En als je het dressuurwerk eerst in het bos erbij pakt? Juist in het bos kan je fijn aan de galop werken en je kan bijna alles qua dressuurwerk ook buiten doen. Als dat makkelijker gaat, gewoon doen. Fijn voor het koppie, goed voor de spieren.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Rainer
Berichten: 632
Geregistreerd: 13-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 16:55

MyWishMax schreef:
En als je het dressuurwerk eerst in het bos erbij pakt? Juist in het bos kan je fijn aan de galop werken en je kan bijna alles qua dressuurwerk ook buiten doen. Als dat makkelijker gaat, gewoon doen. Fijn voor het koppie, goed voor de spieren.

Dat is het plan inderdaad. Heb hem nu in galop nog wel helemaal los, wordt straks kijken of ik hem ook weer wat meer terug op het achterbeen kan zetten. Wil wel 1x per week kort in de bak blijven rijden omdat dat voor mij toch makkelijker werkt om te peilen hoe het nou gaat. Buiten heb ik soms ook het idee dat hij er makkelijker doorheen loopt door het enthousiasme en kan ik lastiger lengtebuiging mee pakken. Morgen komt de fysio, ik hoop dat zij hem nog het laatste zetje kan gaan geven.

koetjeboe

Berichten: 4402
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Re: Ingespoten SI gewricht, na hoe lang resultaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 18:41

Die van mij ging ook eerst helemaal niet fijn na het inspuiten. Ging niet slechter als er voor want ervoor deed ze ook al niks anders als staken. Pas na maanden ging het echt goed. Later bleek er nog stuk wolfstand in de mond te zitten. Toen die eruit was ging het pas echt vooruit

[OV] [PG] Gez. Haflinger Daantje/Alie 11 jaar. Wie kent haflinger Alie van de lohofte of wel Daantje

Rainer
Berichten: 632
Geregistreerd: 13-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 13:42

Inmiddels zijn we een aantal maanden verder en ik dacht misschien is het voor andere die dit topic ooit nog eens tegen komen wel interessant. Zie het helaas ook op social media nog erg veel langs komen... Het gaat hier inmiddels super goed! Klachten zijn sinds ik denk ongeveer begin april helemaal weg en we zijn inmiddels ook weer flink aan het werk en hij heeft nog nooit zo goed in zijn bespiering gezeten. Of het door het inspuiten is gekomen weet ik niet, ik zou het persoonlijk in ieder geval niet zo snel nog een keer doen.

Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Ingespoten SI gewricht, na hoe lang resultaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:50

@Rainer, wat fijn dat het zo goed gaat! Maar dat is wel bijzonder. Dat het wel erg goed gaat maar dat je het niet nog een keer zou doen...

Rainer
Berichten: 632
Geregistreerd: 13-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 22:06

Kendra schreef:
@Rainer, wat fijn dat het zo goed gaat! Maar dat is wel bijzonder. Dat het wel erg goed gaat maar dat je het niet nog een keer zou doen...

Dat is zo. Maar hij was er in eerste instantie juist zó slecht van geworden, dat ik eerlijk gezegd echt wel mijn twijfels heb of het nu door de cortico's komt dat het beter gaat. Dat het zo slecht ging was ook iets wat DA niet kon verklaren en niet had verwacht en die doet dit toch met behoorlijke regelmaat. Ik ben daar behoorlijk van geschrokken en heb oprecht even gedacht dat het gedaan was voor hem als rijpaard. Dus ik zou het denk ik gewoon niet nog een keer durven. Maar goed dat zeg ik nu... Wellicht als hij ooit erg achteruit gaat probeer ik het toch nog een keer, je moet wat dan. Het is misschien ook wel belangrijk voor het verhaal dat mijn paard geen hele grote klachten had toen ik er heen ging. Was meer omdat fysio eerder aan had gegeven dat ze hem wat pijnlijk vond in dit gebied en er wat rijtechnische dingetjes waren die ik niet helemaal een plaats kon geven.

tirzasarah10

Berichten: 1818
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 08:03

Rainer schreef:
Kendra schreef:
@Rainer, wat fijn dat het zo goed gaat! Maar dat is wel bijzonder. Dat het wel erg goed gaat maar dat je het niet nog een keer zou doen...

Dat is zo. Maar hij was er in eerste instantie juist zó slecht van geworden, dat ik eerlijk gezegd echt wel mijn twijfels heb of het nu door de cortico's komt dat het beter gaat. Dat het zo slecht ging was ook iets wat DA niet kon verklaren en niet had verwacht en die doet dit toch met behoorlijke regelmaat. Ik ben daar behoorlijk van geschrokken en heb oprecht even gedacht dat het gedaan was voor hem als rijpaard. Dus ik zou het denk ik gewoon niet nog een keer durven. Maar goed dat zeg ik nu... Wellicht als hij ooit erg achteruit gaat probeer ik het toch nog een keer, je moet wat dan. Het is misschien ook wel belangrijk voor het verhaal dat mijn paard geen hele grote klachten had toen ik er heen ging. Was meer omdat fysio eerder aan had gegeven dat ze hem wat pijnlijk vond in dit gebied en er wat rijtechnische dingetjes waren die ik niet helemaal een plaats kon geven.



Ik snap precies wat je bedoelt! Mijn merrie is wel enorm verbetert maar was er eerst ook een stuk slechter van. Als mijn paard het dan ook op een keer nodig heb weet ik niet of ik jet ga doen. Daarbij moet ik wel zeggen mijn paard mankeert naast het SI nog meer. Soms is 'de prijs' ergens naar toe te hoog om het nog een keer overnieuw te laten doen

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'
Soof 16'10'17 ~ 16'08'21
Het geluk was niet voor ons


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beegee, CharlieVM, Deeks93, DWensink, herr_balou, laura_estee, Navarofrida, YandexBot en 28 bezoekers