Wildgirl schreef:Je weet niet waar de jeuk vandaan komt lees ik?
Daar begint je oplossing namelijk. Laat, indien je zeker bent dat je paard geen luis heeft, een huidschraapsel afnemen en onderzoeken.
Niet onlangs van ruwvoer gewisseld toevallig? Wortels gaan voeren?
Seiko schreef:Taucha schreef:Wortelen bevatten ontzettend veel suikers. Misschien daar een paar weken mee stoppen om te kijken of het daar aan ligt.
Wat kan ik dan wel geven?
Appels krijg hij al niet, daar zit ook ontzettend veel suiker in...
jacqdh schreef:Bespreken met dierenarts en stoppen met wisselen van voer. Geef tijdelijk gewoon genoeg hooi en geen hardvoer. Zo minimalistisch houden en pas als de jeuk over is rustig weer opbouwen. Kijk ook even of het mischien mijten zijn....
Babootje schreef:Ik mis nog wat info. Wat voor paard heb je precies?
Inderdaad moet je eerst achter de oorzaak zien te komen. Mijten/luis/schimmel of iets in de voeding ligt voor de hand. Zomereczeem is het de tijd niet voor.
SweetVanille schreef:Wat ik toen heb gedaan (luis) is scheren, paar keer in de week wassen met Feral skincalming healing shampoo en insprayen met paardendrogist anti parasiet spray. Toen was het na een paar weken weg.
Seiko schreef:SweetVanille schreef:Wat ik toen heb gedaan (luis) is scheren, paar keer in de week wassen met Feral skincalming healing shampoo en insprayen met paardendrogist anti parasiet spray. Toen was het na een paar weken weg.
Was dat ook tegen de winter aan?
Ik neem dit mee in mijn achterhoofd!
Ga hem komende week sowieso even wassen én weer contact opnemen met de dierenarts..
Seiko schreef:Taucha schreef:Wortelen bevatten ontzettend veel suikers. Misschien daar een paar weken mee stoppen om te kijken of het daar aan ligt.
Wat kan ik dan wel geven?
Appels krijg hij al niet, daar zit ook ontzettend veel suiker in...
Gebruikers op dit forum: Fudge, GrapeshotBot, Remcocolson, tengeltje11 en 22 bezoekers