Schouderproblemen? Ervaringen gevraagd.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sherivey
Berichten: 8623
Geregistreerd: 06-11-15

Schouderproblemen? Ervaringen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-20 18:50

Mijn draver Titane heeft een aantal weken geleden (waarschijnlijk) een glijder op de wei gemaakt.

Ik werd gebeld door de staleigenaar dat hij op drie benen stond en niet wilde lopen. DA is er direct bij geweest. Kogel was dik, niet warm. DA heeft gevoeld, zn voet bewogen/gebogen en op de hoef getikt ivm mogelijk hoefzweer. Hij gaf aan dat het een verdraaiïng/verstuiking van de kogel was. Pijnstilling, koelen en boxrust voor een week. Daarna op paddock als hij de voet kon belasten.

Dat leek goed te gaan. Kogel slonk en hij stapte weer op 4 benen. Dus de paddock op. Helaas na 4 dagen liep hij weer te hinken. DA er weer bij. Dit keer geen dikke kogel. Ook weer niets warm.
Dus weer boxrust, nog altijd koelen en voor de zekerheid een foto en scan laten maken. Niks op te zien.
Uitverdoven, geen resultaat.

Toen is de DA gaan kijken naar de bewegelijkheid van zijn schouder. Belasting van het been is geen probleem, hij zet gewoon zijn gewicht erop.
Schouder naar achteren bewegen was geen probleem. Naar voren dus wel. Na die poging trilde de schouderspier ook enorm.

Ook is in draf heel duidelijk te zien dat hij last heeft. In stap loopt hij (muv draaien) beter.

DA gaf aan dat een verrekte schouder enorm lang kan duren. Ook is het niet zeker of dit tegelijk met de dikke kogel opgelopen is, of dit later kwam, of dat het door compenseren geïrriteerd is geraakt.

DA was het gelukkig met me eens dat opsluiten in de box geen optie is. (Hij zei dat het een kwestie van maanden kan zijn voor herstel). Dus Titane mag op de paddock. Hier scharrelt hij dus nu een aantal dagen rond. Omdraaien gaat moeilijk. Ruim stappen ook. Maar hij lijkt er zeker niet slechter van te worden. (Klopt heel hard af).

Er staat een afspraak met de fysio gepland. Maar ik vroeg me af of er Bokkers zijn wiens paard een blessure aan de schouder heeft gehad. En ervaringen met het herstel hiervan.