Blessure aan het checkligament, behandelen met PRP?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
MyWishMax

Berichten: 25053
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 13:01

Ik zit ook op de kleigrond helaas. Maar 24/7 is voor ons niet geschikt / geen optie.
Vanwege corona gaat alles tegelijk naar buiten en binnen, dus wel minder onrust als elke keer apart eruit. Ze staat nooit alleen binnen of buiten en ik ben normaal juist heel tevreden hoe rustig de kudde was elk jaar. Zijn ook 12 dezelfde merries geloof ik en sowieso 2 nieuwe. We hebben dus geregeld dat ze als 1e naar buiten gaat en dan gaat dat goed. S middags halen we haar zelf binnen en staan dan oppas te spelen tot alles binnen os en mevrouw rustig is. :+ op zich snap ik het, mevrouw is wel de leidende merrie en wil wel alles bij elkaar hebben. Stomme is dat er dus 1 merrie is waar ze het ergst op reageert, die gaat rennen s middags en dan gaat ze mee, als ze elkaar zien hinniken enzo, maar ze staan nooit bij elkaar in de buurt... :') dus op het land zelf zoeken ze geen contact, alleen als die ander gaat rennen doet ze mee.

Ziet er goed uit zeg! Wat fijn!

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training


oji

Berichten: 4213
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 16:44

Ik herken de sores van wel in de wei/niet in de wei heel erg. Maar daar waar mijn paard normaal gesproken maar 2 interesses heeft in de wei, zijn mijn 2 maten binnen een straal van 50 meter en hoe kan ik het record grasmaaien breken...oftewel, die kop komt bijna niet van de grond.
Maar toen mijn paard de checkligament bijna geheel had afgescheurd, was ze ineens heel onrustig op de wei. Haar maten werden door haar weggejaagd en ze liep maar dravend te ijsberen langs het hek. Heel a-typisch gedrag voor haar. Ik had echt het idee dat ze zich kwetsbaar voelde en daardoor dat onrustige gedrag in de wei ging vertonen....maar goed dat was natuurlijk geen optie om zo te laten.

Voor mij gold ook dat ik in haar eigen omgeving haar zeker niet alleen achter kon laten in de stal, dan breekt ze de stal af als der maten naar de wei gingen. Een week na het oplopen van de blessure (toen het eindelijk dun genoeg was om een echo te kunnen maken) is ze voor 3 weken naar de kliniek gegaan om dagelijks te laseren en daar heeft ze dus op boxrust gestaan tussen allemaal paarden op boxrust (overigens was mijn DA daar redelijk resoluut in, als ik enige kans van slagen wou hebben was het absoluut op boxrust en alleen gecontroleerde beweging aan de hand). Als ze maar tussen andere boxrust paarden stond bleef ze eigenlijk heel rustig, dus ben ik in de 3 weken op zoek gegaan naar een revalidatie locatie met fijne ruime boxen met buitenluiken en waar veel paarden op boxrust moesten. Grappige is dat ze door de extreme rust op de revalidatie locatie, zelf ook heel rustig in het koppie werd en dus ook met stappen aan de hand heel veel makkelijker was als dat ik normaal van haar gewend ben. Normaal heeft mijn paard altijd haast, altijd haantje de voorste en als je haar niet corrigeert om je heen gaan lopen draven en uitsloven. Op de revalidatie stal wist ik niet wat ik meemaakte, ze was zo mak als een lam, ondanks dat er een knappe hengst tegenover haar stond waar ze normaal gesproken zeker wel oren naar heeft.

Grappige is dat ze op de revalidatie stal zeiden dat ze dat dus heel veel meemaken, paarden die normaal gesproken behoorlijk heet kunnen zijn, die zich daar volledig schikken in hun lot en heel rustig blijven. Ook zien ze dat paarden die juist normaal heel chill en flegmatiek zijn, ineens opgewonden standjes worden. Het blijven vreemde wezens paarden. Als ik van tevoren een inschatting had moeten maken had ik verwacht dat boxrust een drama zou zijn en rustig stappen aan de hand in combinatie met boxrust een onmogelijkheid. Maar voor mijn paard heeft dit perfect gewerkt en als ik ook nog een keer tegen een blessure aanloop weet ik zeker dat ik haar daar weer laat revalideren.

Destiny22
Berichten: 1002
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 08:47

Wat balen MyWishMax!! Die van mij staat/stond ook heel rustig totdat wij dachten om ze alle 4 bij elkaar te zetten, omdat ze met het draad er tussen en tegenover elkaar op stal zo leuk zijn samen. Apart gaan ze wandelend de wei in kop naar beneden en eten, dus dat is prima. Met zijn 4e ging het, het eerste uur ook goed totdat die van mij bedacht om even zijn eigen groep te gaan vormen en 1 merrie eruit te schoppen. Dat werd 1 rel partij en een hoop geren en getrap. Die van mij leek wel een dolle hengst nog nooit gezien bij hem! Gelukkig kregen wij ze vrij snel te pakken, maar wat een schrik! Nu besloten dat ze lekker apart blijven staan. Wel naast elkaar maar dan met een stroomdraad er tussen en dat gaat prima. Dan is er totaal geen onrust en zoeken ze elkaar wel op, maar ze rennen gelukkig niet.
Been heeft verder totaal niet op de actie gereageerd. Niet dikker, warmer of gevoelig, dusja of het schade aangebracht heeft geen idee? Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat het niks gedaan heeft. We wilde over 4 weken gaan scannen, maar daar maken we maar 8 weken van denk ik.

MyWishMax

Berichten: 25053
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 11:43

Hier gisteren weer gescand. Wel verbetert maar niet zoveel als gehoopt en verwacht. Mogen wel 2 keer per week gaan draven, in 8 weken opbouwen naar 10 lange zijdes. Zouden langer alleen kunnen stappen, maar daar ziet de da geen voordeel in. Wel proberen te laseren om te kijken of dat wat doet.

Enige voordeel is dat die gevoeligheid die wij voelden volgens de Da mee viel. Aangezien ze niet echt pijnlijk reageerde, maar gewoon optilde en ik met meer druk knijp als de da :') nu weer 0 reactie en nog steeds 100 procent regelmatig.

Ze zijn tussendoor een aantal weken niet het land op geweest vanwege de nattigheid. Afgelopen maandag weer voor het eerst en was veel rustiger. Waarschijnlijk door de warmte en dat er meer gras staat. Zolang ze niet continu gaat rennen maakt een keer rennen en gek doen ook niet uit.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Destiny22
Berichten: 1002
Geregistreerd: 13-11-04

Re: Blessure aan het checkligament, behandelen met PRP?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 11:39

Wat balen Mywishmax!! Ik heb idd ook wel eens gehoord dat bij langzamer of geen herstel gecontroleerd draven kan helpen. Hopelijk in dit geval ook!

Paard van een vriendin van mijn zus heeft ook een gat in het checkligament en dat heelt niet. Zij heeft alles langzaam weer opgebouwd en doet nu alles weer en gat blijft hetzelfde. Kan er in dit geval ook altijd al gezeten hebben gaf haar DA aan.

Bij die van mij is vorige week Annika ten Napel geweest voor een check of hij niet teveel compenseert in zijn lijf. Gelukkig was dit niet het geval! Ze heeft met de lecher antenne zijn been ook gecheckt en die gaf aan dat het been herstellende is. In hoeverre kan ze helaas niet in schatten. Zij adviseerde wel toch half juni te gaan scannen, om te kijken hoe het ervoor staat.

Verder gedraagt hij zich in de wei voorbeeldig en geniet vooral met een grote G. Verder wisselen we het stappen op het harde af met in de bak onder het zadel. Merk toch dat dat hem wel goed doet. Heeft hij toch het idee dat hij wat doet.

Josien_

Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Blessure aan het checkligament, behandelen met PRP?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 13:18

Hier komt helaas vanmiddag weer de dierenarts :( .
Mijn vriendin zou haar deze week een paar keer beweging geven omdat ik weg ben, maar ze haalde haar gisteren stokkreupel van stal.
Helaas haar blessure been weer warm.
Vanochtend liep ze al iets beter maar laat haar voor de zekerheid weer checken.
Scenario is Helaas wel precies hetzelfde als bij de peesblessure dus ik vrees er voor.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

MyWishMax

Berichten: 25053
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Blessure aan het checkligament, behandelen met PRP?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 14:33

Wat vreselijk rot zeg! Sterkte!

Hier ook kreupel. Mochten draven eb dat 1 keer gedaan en ging goed. 2e keer kreupel, week gestapt en hoefsmid laten kijken maar niks te vinden en nog steeds niet goed. Pees is niet warmer, dikker of gevoeliger, dus waar het vandaan komt??? Lijkt hoger, want been naar voren doen vindt ze minder fijn, maar ja geen idee hoe of wat. Hier dus ook wachten op reactie van da...

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

SimoneX

Berichten: 429
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Blessure aan het checkligament, behandelen met PRP?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 17:00

Wat ik merkte aan mijn paard en de fysio ook beaamde was compensatie. Dus tijdens blessure van linkervoorbeen heeft ze rechtsvoor gigantisch gecompenseerd en werd ze kreupel op rechtsvoor. Misschien is dat bij jou ook het geval.

Vallen is niet erg! Blijven liggen wel

Josien_

Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Blessure aan het checkligament, behandelen met PRP?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 19:03

He bah Mywishmax!!
Heb jij al nieuws van de DA?

Hier was er op de scan geen scheur of gat te zien, maar wel een overvulde peesschede.
Nu pijnstilling en ontstekingsremmer, maar wel gewoon op de weide.
Ze loopt al een een stuk beter dan gisteren gelukkig.
Ze gaan nu overleggen met de kliniek die haar de vorige keer heeft geopereerd en laten dan een vervolgplan weten.
Aan de ene kant een opluchting, maar de vorige keer begon het precies zo met hetzelfde been. Klein scheurtje wat amper te zien was op de scan en peesschede ontsteking.
Dus nog even afwachten en weer een rustige zomer vrees ik...

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Destiny22
Berichten: 1002
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 10:01

Wij hebben afgelopen maandag goed nieuws gehad. De pees is voor 80% dicht!!! En dat na 8 weken! Veearts en wij stonden versteld! Nu aankomende 4 weken het stappen opbouwen en om de dag 2 rondjes draven. En na 4 weken het draven opbouwen. Dan na 8 weken weer scannen.

Hoe heeft dat opbouw schema voor het draven bij jullie eruit gezien???

MyWishMax

Berichten: 25053
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 10:04

Wij mochten lange zijdes draven, nog geen hoeken en wendingen of voltes. Maar verdere opbouw mochten we zelf kijken. Krijgen mee dat we op mogen bouwen tot bijvoorbeeld 10 lange zijdes en hoe we dat doen moeten we zelf kijken.

Maar dat is wel een da die ons erg goed kent, al jaren en met meerdere paarden, en ons eerder moet vertellen wat meer door te pakken dan dat we te snel willen :')

Maar wat een super nieuws! *\o/*

Edot, wij zijn nog aan het stappen. Net laseren erop zitten en de kreupelheid lijkt uit schouder te komen. Vermoeden had ik al, maar hij zat helemaal vast en ze wilde hem niet naar voren brengen. Wordt nu beter en dinsdag even draven en kijken hoe ze loopt. Als ze nog slecht loopt moeten we terug naar kliniek. Lijkt absoluut niet uit check ligament te komen, die is niet warm, dikker of gevoelig geweest...

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Destiny22
Berichten: 1002
Geregistreerd: 13-11-04

Re: Blessure aan het checkligament, behandelen met PRP?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 10:16

Onze DA heeft niks over wel of geen hoeken rijden gezegd. Pak nu 1 korte zijden en voor de andere weer stappen. Zal het wel even vragen aan de DA als we het draven verder mogen opbouwen.

Balen van jouw paard! Schouder blessure is ook lastig! Heeft hij er een trap tegen gehad of gevallen??

MyWishMax

Berichten: 25053
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Blessure aan het checkligament, behandelen met PRP?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 10:21

Geen idee, niks gemerkt tot ik die dag uit stal liep met haar. Toen stapte ze wat kort en in draf echt kreupel. Maar ze staan in het land, dus alles mogelijk. En dan compenseren en het erger maken.

Wij hebben bij deze da altijd met opbouwen van draf beginnen zonder hoeken. Zodat je eerst de draf kan opbouwen rechtuit, omdat hoeken wat meer belastend zijn. Hij doet ook niet aan minuten in het begin. Heel prettig voor ons, omdat paard moeite heeft met hoeken en wendingen als ze een tijd stil staat. Als jouw da er niks over gezegd heeft zal hij een andere manier hebben.

Bij 1 van de vorige blessures mochten wij bijvoorbeeld vrij snel weer galoperen ook. Omdat draf verder opbouwen geen voordeel had bij ons paard want dienwerd pas los van galop. Andere paarden met dezelfde blessure mochten dat bijvoorbeeld niet. Da kijkt erg mee wat voor elk paard positief is in revalidatie. Dus wat heeft paard nodig en wat de blessure.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

oji

Berichten: 4213
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 10:23

Het is toch zo verschillend per DA. Ik mocht pas draven toen het gat helemaal dicht was en ik moest juist in het begin 1 minuut op elke zijde maar dan wel die minuut in 1 keer omdat veel oververgangen meer belastend waren als een ruime wending. Maar misschien ook weer afhankelijk van hoe de originele blessure eruit zag.

oji

Berichten: 4213
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Blessure aan het checkligament, behandelen met PRP?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 10:25

Hoeken reed ik ook niet maar maakte een halve volte van de korte zijde

MyWishMax

Berichten: 25053
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Blessure aan het checkligament, behandelen met PRP?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 10:28

Ja precies, elke da heeft een andere manier, dus gewoon zijn of haar advies volgen. Voor mijn paard werkt dit, dus kunnen advies fijn volgen.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Christadk

Berichten: 3491
Geregistreerd: 03-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 10:37

Destiny22 schreef:
Wij hebben afgelopen maandag goed nieuws gehad. De pees is voor 80% dicht!!! En dat na 8 weken! Veearts en wij stonden versteld! Nu aankomende 4 weken het stappen opbouwen en om de dag 2 rondjes draven. En na 4 weken het draven opbouwen. Dan na 8 weken weer scannen.

Hoe heeft dat opbouw schema voor het draven bij jullie eruit gezien???


Super fijn!! Ik mocht beginnen met 3 keer 2 minuten draf.

Helaas nu weer terug naar stappen omdat paardlief kreupel is en een nieuwe beschadiging heeft aan het check ligament, andere plek zelfde been.. Dierenarts vermoed alleen dat de kreupelheid niet uit de pees komt dus ik moet nu een weekje stappen en dan een filmpje sturen. Mocht hij dan nog kreupel zijn raad ze aan naar de kliniek te komen om zijn ondervoet uit te verdoven.

Josien_

Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 10:57

Christadk schreef:
Destiny22 schreef:
Wij hebben afgelopen maandag goed nieuws gehad. De pees is voor 80% dicht!!! En dat na 8 weken! Veearts en wij stonden versteld! Nu aankomende 4 weken het stappen opbouwen en om de dag 2 rondjes draven. En na 4 weken het draven opbouwen. Dan na 8 weken weer scannen.

Hoe heeft dat opbouw schema voor het draven bij jullie eruit gezien???


Super fijn!! Ik mocht beginnen met 3 keer 2 minuten draf.

Helaas nu weer terug naar stappen omdat paardlief kreupel is en een nieuwe beschadiging heeft aan het check ligament, andere plek zelfde been.. Dierenarts vermoed alleen dat de kreupelheid niet uit de pees komt dus ik moet nu een weekje stappen en dan een filmpje sturen. Mocht hij dan nog kreupel zijn raad ze aan naar de kliniek te komen om zijn ondervoet uit te verdoven.


Jouw stukje klinkt hetzelfde als hier! Maandag komen ze weer kijken en waarschijnlijk nog een scan en de peesschede uitverdoven.
Daarna gaan we kijken of laseren een goede behandeling zal zijn en of we iets kunnen met aangepast beslag zoals eggbar ijzers.
Ze loopt nu op zich weer goed dus dat is fijn.


Het opbouwen van stap en draf hebben wij voornamelijk over de weg of in het bos gedaan dus weinig hoeken.
Dit mochten we steeds per minuut opbouwen. Waarschijnlijk zal ik het zo deze zomer ook weer gaan doen.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Christadk

Berichten: 3491
Geregistreerd: 03-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 12:14

Spannend Josien. De eerste scan sinds de kreupelheid?

Ik ga mijn paard juist van zijn speciale beslag afhalen. Meneer tikt continu zijn ijzer los/scheef waardoor de buitenste tak laatst zelfs bijna dubbel gevouwen was. Ik weet niet wat die jongen allemaal uitspookt maar best is het niet. Gister ook weer een los en scheef zittend ijzer waardoor de dierenarts dus niet goed kon beoordelen waar die kreupelheid vandaan komt. Aangezien ik toch op zachte bodem moet stappen haal ik die ondingen er lekker onderuit.

Josien_

Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 12:27

Christadk schreef:
Spannend Josien. De eerste scan sinds de kreupelheid?

Ik ga mijn paard juist van zijn speciale beslag afhalen. Meneer tikt continu zijn ijzer los/scheef waardoor de buitenste tak laatst zelfs bijna dubbel gevouwen was. Ik weet niet wat die jongen allemaal uitspookt maar best is het niet. Gister ook weer een los en scheef zittend ijzer waardoor de dierenarts dus niet goed kon beoordelen waar die kreupelheid vandaan komt. Aangezien ik toch op zachte bodem moet stappen haal ik die ondingen er lekker onderuit.


Nee de tweede, maar de eerste was 2 weken geleden. Toen was het nog dikker dus nu na metacam kuur nog een keertje kijken.

Ah ja daar ben ik ook wel bang voor met ijzers. Ze staat nu alweer jaren blootsvoets.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Christadk

Berichten: 3491
Geregistreerd: 03-07-04

Re: Blessure aan het checkligament, behandelen met PRP?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 12:31

Oke ben benieuwd wat eruit komt Josien. Loopt ze ook in draf weer goed?

HarmanyL

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Re: Blessure aan het checkligament, behandelen met PRP?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 12:59

Bij ons was het lange zijdes. Maar paard lief werd erg heet van steeds overgangen rijden dat ik op eigen inzicht maar 'rondjes' ben gaan rijden. Gewoon flauwe hoeken zeg maar. En daarbij iedere 2 dagen een rondje meer. Toen ik meer mocht gaan draven deed ik 2 rondjes, dan weer stappen, dan 3 rondjes, stappen en dan weer 2 rondjes ofzo. Toen ik een rondje of 5 achter elkaar draaide ben ik ook van had gaan veranderen in draf wederom zonder echt de hoeken te gebruiken. En ook afgewisseld met buiten. Daar was het makkelijker om rechtuit te draven op zo vlak mogelijke paden.

Ik ben nu een goed half jaar aan t rijden en haar benen zijn ondertussen wel alsnog dunner geworden. Ben over t algemeen wel relaxter geworden met een extra vrije dag tussendoor. En als ik vanalles achter elkaar gepland heb doe ik weer een extra vrije dag ergens in de week.

Jurylid brons en zilver
Als iemand weet waar Harmany is hoor ik dat heel graag!

Josien_

Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 16:25

Christadk schreef:
Oke ben benieuwd wat eruit komt Josien. Loopt ze ook in draf weer goed?

Op de weide wel, maar nog niet op het harde geprobeerd.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Josien_

Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 10:08

Vanochtend de dierenarts hier geweest. 
Ze loopt niet meer echt kreupel, maar ook niet helemaal goed. Peesschede en hoefgewricht werden uitverdoofd maar gaven beide maar een kleine verbetering.
Omdat ze op het zachte beter liep (95% goed ofzo) hebben ze ook röntgenfoto's gemaakt. Hierbij hebben ze oa naar de ringband gekeken. Maar dat was gewoon goed. Dus alles bij elkaar geen duidelijk beeld om nu conclusies en behandelplan aan te hangen.
Morgenvroeg komen ze nog een keer foto's maken van het straalbeen want ze hadden het blok niet bij. Ze willen uitsluiten dat daar iets mee is en kijken of het puntje artrose wat ze twee jaar geleden had misschien iets kan zijn dat is gaan irriteren.

Oftewel vooralsnog is er geen scheur op de echo te zien, de röntgenfoto's geven niets afwijkends aan. Uitverdoven zorgt niet voor mega duidelijke verbetering.
Maar ze is nog steeds onregelmatig in draf, been is nog wat dik en warm.
Ben benieuwd of we op de foto's morgen meer zien.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: Blessure aan het checkligament, behandelen met PRP?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 10:48

Balen Josien!

Hier ook een minder bericht. Paard is 3 weken terug naar de tandarts geweest gewoon een jaarlijkse behandeling. Sinds vorig jaar september heeft zij een ontsteking aan de kies gehad (afgebroken). Deze is toen over gegaan met 3 weken antibiotica. Nu rook de tandarts (en ik ook) nog steeds een raar luchtje uit de neus (geen snot). En zei hij dat als er nog wat zat het er met een week uit zou komen, omdat hij er natuurlijk nu heeft aan lopen pielen. En natuurlijk met mijn geluk is het toch weer begonnen met snot uit 1 neusgat. Ze staat nu 6 weken aan de antibiotica.

Ik mocht haar gewoon gaan rijden, maar sinds ze naar de tandarts is geweest loopt ze onregelmatig. Er is helemaal niets te zien aan haar benen, niet dik/ warm of wat ook. Ik hoop dat het iets met de ontsteking te maken heeft maar dit is allemaal weer zo onzeker.

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _TaraM en 28 bezoekers