ervaringen low laser gevraagd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 09:44

janderegelaa schreef:
Esther28 schreef:
[ [url=m/5WXiVB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Waar valt zoiets als dit onder? Led of laser? En hoe functioneel is dit voor bijv littekens/wondjes/dikke benen en pezen?

Dit valt onder LED. Deze is van Alibaba. Wondjes enzo gaat natuurlijk prima. Zolang het oppervlakkig is. Dikke benen en pezen...nee.

Wat dan wel behalve een hpl?


janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 11:23

Esther28 schreef:
janderegelaa schreef:

Dit valt onder LED. Deze is van Alibaba. Wondjes enzo gaat natuurlijk prima. Zolang het oppervlakkig is. Dikke benen en pezen...nee.

Wat dan wel behalve een hpl?

Om heel eerlijk te zijn....eigenlijk niets. Daarom is Low Level ook geflopt. Tot een cm is het effect wel ok maar daarna loopt het hard terug.

Muze
Berichten: 5241
Geregistreerd: 24-04-20

Re: ervaringen low laser gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 11:25

Dus ook jij zegt eigenlijk gewoon dat het bv voor een wondje wel kan?
Gekke is dat ik geen een van de dieren die ik gedaan heb ook maar énige reactie heb zien geven.
Zelf heb ik er ook 0.0 van gevoeld.
Terwijl sommige therapeuten zo lyrisch zijn, en mij een te kritische zeur vinden.

SuusEquus
(Sport)massage, lymfedrainage, acupressuur (io)

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: ervaringen low laser gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 11:31

Maar bij wondheling speelt veel meer mee dan een laser, hoeveel wonden ik niet zie waar een infectie opzit, en dan kun je laseren wat je wil... dus of het aan de laser ligt is dan de vraag?

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 17:00

Muze schreef:
Dus ook jij zegt eigenlijk gewoon dat het bv voor een wondje wel kan?
Gekke is dat ik geen een van de dieren die ik gedaan heb ook maar énige reactie heb zien geven.
Zelf heb ik er ook 0.0 van gevoeld.
Terwijl sommige therapeuten zo lyrisch zijn, en mij een te kritische zeur vinden.

Ik weet niet, misschien is hij gewoon stuk. Of doe je het te kort.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 17:01

Cemlys schreef:
Maar bij wondheling speelt veel meer mee dan een laser, hoeveel wonden ik niet zie waar een infectie opzit, en dan kun je laseren wat je wil... dus of het aan de laser ligt is dan de vraag?

Met een High Power Laser op de juiste golflengte is een infectie op een wond geen probleem. Integendeel. Daar hebben we al zoveel voorbeelden van.

Muze
Berichten: 5241
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 22:04

janderegelaa schreef:
Muze schreef:
Dus ook jij zegt eigenlijk gewoon dat het bv voor een wondje wel kan?
Gekke is dat ik geen een van de dieren die ik gedaan heb ook maar énige reactie heb zien geven.
Zelf heb ik er ook 0.0 van gevoeld.
Terwijl sommige therapeuten zo lyrisch zijn, en mij een te kritische zeur vinden.

Ik weet niet, misschien is hij gewoon stuk. Of doe je het te kort.


Vers twee weken geleend bij de leverancier en exact gedaan zoals door hun aangegeven.
En ook nog wel langer en vaker.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 22:22

Muze schreef:
janderegelaa schreef:

Ik weet niet, misschien is hij gewoon stuk. Of doe je het te kort.


Vers twee weken geleend bij de leverancier en exact gedaan zoals door hun aangegeven.
En ook nog wel langer en vaker.

Bij de Deense leverancier. Niet bij mij.
Dat protocol van hun is niet goed. Veel te kort.

Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 20:55

Wat lever jij dan Jan?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 12:07

Esther28 schreef:
Wat lever jij dan Jan?

Ik lever de Photizo en ik lever de High Power Lasers.

Ik reageer alleen op Muze haar opmerking over de leverancier omdat ze hem in het buitenland besteld heeft dus niet bij mij.

Muze
Berichten: 5241
Geregistreerd: 24-04-20

Re: ervaringen low laser gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 12:09

Maar zoals ik al aangaf heb ik hem zeker langer gebruikt dan zij aangaven. Uiteraard slaat t ding automatisch af, maar dat doet de “ jouwe” ook.
Snap dat kritiek niet leuk is, maar ik ben er gewoon niet lyrisch over.

SuusEquus
(Sport)massage, lymfedrainage, acupressuur (io)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 12:12

Muze schreef:
Maar zoals ik al aangaf heb ik hem zeker langer gebruikt dan zij aangaven. Uiteraard slaat t ding automatisch af, maar dat doet de “ jouwe” ook.
Snap dat kritiek niet leuk is, maar ik ben er gewoon niet lyrisch over.

Oh, maar ik vergelijk hem ook niet met een High Power Laser. Dat is een utopie. We verkopen er wel heel veel, ook aan distributeurs, we gebruiken hem zelf ook. Onze ervaringen en de ervaringen van anderen zijn alleen anders dan de jouwe.

Maar toegegeven, in sommige handen doet een High Power Laser ook niet wat hij moet doen.

Muze
Berichten: 5241
Geregistreerd: 24-04-20

Re: ervaringen low laser gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 12:17

Dat kan. Ik vind het jammer want had oprecht interesse hem anders aan te schaffen maar durf dat nu niet meer aan

SuusEquus
(Sport)massage, lymfedrainage, acupressuur (io)

Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 13:29

Muze schreef:
Dat kan. Ik vind het jammer want had oprecht interesse hem anders aan te schaffen maar durf dat nu niet meer aan

Als ik het zo lees..denk ik ook..laat maar.
Veel te duur om een risico mee te nemen..
Jammer want ik had goede hoop.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 13:33

Esther28 schreef:
Muze schreef:
Dat kan. Ik vind het jammer want had oprecht interesse hem anders aan te schaffen maar durf dat nu niet meer aan

Als ik het zo lees..denk ik ook..laat maar.
Veel te duur om een risico mee te nemen..
Jammer want ik had goede hoop.

Ik moet heel zeggen dat dit de eerste keer is dat iemand niet tevreden is over de Photizo. We verkopen er veel en nooit klachten. Wij dichten hem op onze website alleen wel minder kwaliteiten toe dan gebeurd op die Nederlands/Deense website. Dus misschien was de verwachting ook wat te hoog.

Muze
Berichten: 5241
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 13:39

Ja dat zou ik ook zeggen…
Je snapt zelf wel dat ik natuurlijk de Nederlandse site ook echt wel goed gelezen heb.
Vervelend, maar ik ben er gewoon niet lyrisch over.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 14:40

Muze schreef:
Ja dat zou ik ook zeggen…
Je snapt zelf wel dat ik natuurlijk de Nederlandse site ook echt wel goed gelezen heb.
Vervelend, maar ik ben er gewoon niet lyrisch over.

Ik wil gerust een keer met eentje langskomen en dan kijken we samen.

Muze
Berichten: 5241
Geregistreerd: 24-04-20

Re: ervaringen low laser gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 15:57

Mocht ik het tzt weer nodig hebben/ willen proberen dan neem ik dat aanbod graag aan.

SuusEquus
(Sport)massage, lymfedrainage, acupressuur (io)

Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 19:17

janderegelaa schreef:
Muze schreef:
Ja dat zou ik ook zeggen…
Je snapt zelf wel dat ik natuurlijk de Nederlandse site ook echt wel goed gelezen heb.
Vervelend, maar ik ben er gewoon niet lyrisch over.

Ik wil gerust een keer met eentje langskomen en dan kijken we samen.


Maar wat is dan wel een realistische verwachting van die soft laser die jij verkoopt? Wat kan er wel en wat kan er niet mee? Is er bijv een toegevoegde om het na training op de benen/rug te gebruiken? En bij wondjes van welk type?
En wat is t verschil tussen al de types soft laser die jij verkoopt behalve de kleur vh apparaat? Qua beschrijving,prijs en vorm zijn ze allemaal t zelfde...

Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 12:57

Esther28 schreef:
janderegelaa schreef:
Ik wil gerust een keer met eentje langskomen en dan kijken we samen.


Maar wat is dan wel een realistische verwachting van die soft laser die jij verkoopt? Wat kan er wel en wat kan er niet mee? Is er bijv een toegevoegde om het na training op de benen/rug te gebruiken? En bij wondjes van welk type?
En wat is t verschil tussen al de types soft laser die jij verkoopt behalve de kleur vh apparaat? Qua beschrijving,prijs en vorm zijn ze allemaal t zelfde...

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 17:42

Esther28 schreef:
Maar wat is dan wel een realistische verwachting van die soft laser die jij verkoopt? Wat kan er wel en wat kan er niet mee? Is er bijv een toegevoegde om het na training op de benen/rug te gebruiken? En bij wondjes van welk type?
En wat is t verschil tussen al de types soft laser die jij verkoopt behalve de kleur vh apparaat? Qua beschrijving,prijs en vorm zijn ze allemaal t zelfde...


Low level lasers worden wel laser genoemd maar vaak zijn het gewoon LED lampjes met een filter. Dan is het geen monochromatisch en coherent licht. Een echte laser komt met hetzelfde vermogen dieper omdat het een gerichte bundel licht is.

Het verschil tussen de verschillende modellen is de aan/uit tijd en een aantal modellen hebben een CE voor humaan en sommige zoals de vetcare niet.

Ik ben van mening dat geen enkele low level laser of apparaat voor lichttherapie gebruikt kan worden als een High Power Laser voor ernstige blessures zoals een tussenpees. Het helpt wel om tussen de behandelingen met een High power Laser om bijvoorbeeld vocht te reduceren. Ik denk dat het na het rijden voor de benen niet functioneel is. Ik denk wel dat het lekker is voor een rug. Het rode licht geeft warmte en je masseert met het apparaat. Wondjes gaan gewoon goed vind ik. Honden met artrose kun je bijvoorbeeld wel 2 keer per dag met een Photizo doen en dan vind ik wel dat je effect hebt. Denk alleen wel dat je het langer moet doen dan het protocol. Gewoon een paar minuten per keer. Er worden ook cursussen voor lymfedrainage gegeven met de Photizo en daarop werkt hij heel goed.

Kortom: ik denk dat al deze apparaatjes functioneel kunnen zijn zolang hetgeen wat je wilt behandelen oppervlakkig is. Wel is het van belang dat ze de juiste golflengte hebben, tussen 780-850nm.

Muze
Berichten: 5241
Geregistreerd: 24-04-20

Re: ervaringen low laser gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 19:09

Hoe kan het dan, en dat is echt een serieuze vraag. Dat ik gewoon 0,0 warmte op mijn huid voelde met de laser behalve dan dat t ding zélf heet wordt. ( net als een lamp. En dan dus uitschakelt en je weer een nieuwe sessie kan doen..)

SuusEquus
(Sport)massage, lymfedrainage, acupressuur (io)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 19:40

Muze schreef:
Hoe kan het dan, en dat is echt een serieuze vraag. Dat ik gewoon 0,0 warmte op mijn huid voelde met de laser behalve dan dat t ding zélf heet wordt. ( net als een lamp. En dan dus uitschakelt en je weer een nieuwe sessie kan doen..)

Dat ding hoort niet heet te worden, die blijft gewoon koud. Zoals ik al eerder suggereerde, waarschijnlijk was hij stuk.

Muze
Berichten: 5241
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 19:55

Vreemd.
Dan stuur ik equinics wel een mail dat jij zegt dat het niet warm Zou mogen worden.
Hun eigen mededeling destijds was dat hij tussendoor automatisch afslaat om af te koelen.
Laatst bijgewerkt door Muze op 15-01-22 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 19:57

De kop van de Photizo en mijn huid worden warm hoor.. je voelt de infrarood warmte. Heb je al gekeken of de infrarood led het doet? Met de camera van je telefoon kun je dat zien als je de kop even afplakt behalve bij de infra leds.

Jan, hoeveel / hoelang adviseer jij bij een hond?
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 15-01-22 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Niet banketstaaf maar poetsen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alfi2010, DemiSisa, hoogendroog, janneke584, Jokonootje, MallyBelly, Saaams, Selente, tengeltje11, TompoesB, vierhoef, WendyKtH, YandexBot en 25 bezoekers