Zwakke achterkoten

Moderators: Pistasche, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 18:12

Weet je wat het probleem is.

Vanuit je persoon is het super dat je dit paard opvangt. Maar vanuit de fokker is het schandalig dat hij van zijn paard vanaf is geraakt en gewoon verder kan gaan met slechte genetische paarden fokken.

Ik kan maar 1 ding zeggen dat dit evenaard aan een broodfokker. En dat er weer iemand zijn goed bedoelde hart toont. En op termijn niks oplost.

En het enkel instant houd.

Connemara pony's zijn dé leukste pony's !

#paddyfromculmore
http://paardentrainenmetconnectie.blog

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 18:18

kun je me vertellen waar staat dat het bij een fokker vandaan komt en een broodfokker zoals jij zegt.
want dat kan ik neit vinden, denk ik overheen gelezen.

pech hebben met fokken kan altijd dacht ik zo.

A woman needs two men in her life - the horse of her dreams and a jackass to pay for it.

Blaze08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 18:50

kitobeer schreef:

Vanuit je persoon is het super dat je dit paard opvangt. Maar vanuit de fokker is het schandalig dat hij van zijn paard vanaf is geraakt en gewoon verder kan gaan met slechte genetische paarden fokken.

Ik kan maar 1 ding zeggen dat dit evenaard aan een broodfokker. En dat er weer iemand zijn goed bedoelde hart toont. En op termijn niks oplost.

Mooi dat het hier niet om een hond gaat, en wat kunnen mensen ontzettend zeuren als een paard niet gebouwd is als een doorsnee kwpn’er! Dat dier is 2 jaar, laat het eerst eens uitgroeien voordat iedereen maar gaat oordelen. TS doet haar best en heeft het allerbeste voort met het dier.

The perfect one doesn’t exist.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 19:08

Blaze08 schreef:
kitobeer schreef:

Mooi dat het hier niet om een hond gaat, en wat kunnen mensen ontzettend zeuren als een paard niet gebouwd is als een doorsnee kwpn’er! Dat dier is 2 jaar, laat het eerst eens uitgroeien voordat iedereen maar gaat oordelen. TS doet haar best en heeft het allerbeste voort met het dier.

Er wordt helemaal niet gezeurd. Er worden wat (terechte) zorgen uitgesproken, een gezonde tweejarige ziet er gewoon niet zo uit. Dat beaamt TS ook.

Niet alle goedbedoelde adviezen en commentaar/feedback/oordelen op het model van het paard is zeuren en negatief zijn. Kijk maar eens goed, het meeste is terecht en heeft TS zelf ook geconstateerd. Daarbij trekt niemand TS haar motivatie in twijfel.

*Burp*
Eén plekje voor werk in opdracht, PM voor meer info :D.
Volg mijn werk op Instagram

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 20:26

Het hoeft ook geen slecht gefokt paard te zijn hoor. Die van mij komt van 2 goede ouders, een eerste premie Nederlands en Russisch kampioen hengst en een merrie met goede stamboom. Er zijn vele goede endurancepaarden in de familie, inclusief halfbroertjes en zusjes.
Wat ze allebei gemeen hebben is gewoon een hele slechte start.

Mijn paard heeft jaren dienst gedaan als recreatiepaard en dat gaf niet perse hele grote problemen. Ik heb nu helaas geen tijd om hem weer recht te krijgen en langzaam weer op te bouwen maar eigenlijk is dat wel het beste voor hem. Dus nu is hij vooral weideversiering en zolang hij veel kan bewegen gaat dat goed.

Ik ben heel benieuwd hoe hij uitgroeit. Denk ook niet dat alle adviezen hier negatief bedoeld zijn hoor. Je moest trouwens eens weten hoe vaak ik gehoord heb dat ik mijn paard in moet laten slapen. :+

Niks van aantrekken, jij kent hem het beste en weet dus ook het beste of hij zich comfortabel voelt of niet.

Washbar, 100% natuurlijke shampoo uit Nieuw-Zeeland voor paarden en honden

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 21:49

Blaze08 schreef:
Weet je wat het pro

Volgens mij wordt er hier helemaal niet gezeurd, maar worden er goedbedoelde tips gegeven?
En niet een ideale bouw hebben vind ik iets naders dan een ongezonde bouw.

Run forrest run!!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 22:43

Ts, je bent goed bezig! Houdt de moed erin :j

Goed voer, goede hoefverzorging, vrije beweging, contact met andere paarden en een goed ontwormbeleid maken al een verschil. Maar tijd doet ook heel veel!
Volgens mij herkennen we het paard na een jaar niet meer terug!

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

[KS-ITP] Spaanse schone van veulen naar (bijna) jaarling
[BEH] Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 14:08

Blaze08 schreef:
kitobeer schreef:

Die klopt gewoon niet. Voor geen enkel ras. En dit groeit er niet uit. Een misvorming kan er nooit uitgroeien.

http://www.hplt.nl Curing with the power of light!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 15:13

Erg is dat he dat hij slecht werd verzorgd.

Fijn dat hij nu bij jou is.

Het lijkt wel of hij een bokhoef heeft achter?
En in combinatie met de te weke koten en dan zijn rug ook.

Ik hoop echt dat het goed gaat komen zodat hij er geen last van gaat krijgen later!

Sterkte en succes!