is dit oedeem?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: is dit oedeem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 15:45

Wat ik mij afvraag heb je waar je fjord staat geen hulp of begeleiding?
Je zit met zoveel vragen en onzekerheid en prima om hier vragen te stellen maar het is als je weinig ervaring hebt toch wel heel handig om iemand te hebben die met je mee kan kijken en denken .
En mag ik vragen waarom je nog steeds twijfels hebt of ze drachtig is ? Als de dierenarts met opvoeden niks voelt en het is een ervaren paardenarts dan is de kans 0,1% gok ik dat ze als nog drachtig is .
Dus ik zou zeggen lekker aan de slag met haar en gewicht verliezen .


Anomien

Berichten: 7374
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 16:16

SweetVanille schreef:
Ik denk dat je de rest van haar berichten nog niet gelezen hebt. De ene dag is ze drachtig, dan zuigt ze lucht, dan heeft ze cushing, dan leverbot, nu heeft ze oedeem. Terwijl de dierenarts laatst ook al geweest is. Er is al een heel bloedonderzoek gedaan, dit is in een ander topic ook gedeeld.
Komt allemaal beetje vaag over, om ziektes lopen zoeken terwijl er niks aan de hand is met het beestje.


Ik hoef eigenlijk niet te weten wat ze heeft geschreven in andere topics. Ik ken haar niet. Voor mij is dit een nieuw topic met een vraag. Die ik probeer te beantwoorden.

Misschien dat ze wisselt qua gevoel en is ze wellicht wat overbezorgd of in het ergste geval een hypochonder. Maar om meteen elke vraag af te kappen, gaat me net te ver wanneer ik zelf totaal geen kennis heb van haar berichten.

@ts, ik denk dat je paard te dik is en mogelijk niet eens drachtig. Tenminste haar volheid komt niet van een drachtbuik. Maar een da kan uitsluitsel geven.

En drachtig voor volgend jaar? Of hoog drachtig voor dit jaar? In beide gevallen zit ze veel te vet.
Wanneer ze slanker is, zal dit beter worden.

Maar sluit wel uit of ze drachtig is. Als ze dit jaar nog een veulen moet krijgen, zet haar dan enkel in overleg met een da op een dieet


Update:: heb haar berichten nu gelezen. Ik zie niets schokkends behalve ene eigenaar die flink zoekende is. Jee Bokt. Waarom doen we soms zo uit de hoogte?

Mama van mijn lieve meisjes

jumala
Berichten: 127
Geregistreerd: 26-02-12

Re: is dit oedeem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-20 18:31

ik vroeg in een ander toppic of iemand wist wat die dikke buik was,ik zelf krijg verschillende opmerkingen over drachtig zijn ,toen kwamen er ideen over leverbot en zand enzo,het wil nog niet zeggen dat ze dat heeft,en als het dracht is moet het niet in een medich toppic staan toch,?
en als ik geen verstand van dit soort dingen heb ,maar op stal zijn mensen en ook de aller eerste da vond het geen raar ide,dat ze drachtig is,en toen ik terug dacht 8 maanden terug kan ze door twee hengsten gedekt zijn,ik heb haar ook nooit meer hengstig gezien
en dat van lucht zuigen daar heb ik ook geen verstand van dus vroeg het ook even op bokt
ik heb dit paardje vanaf haar vierde,ze is nu 18 dan zie ik toch echt wel dat er iets niet klopt,maar wat dat is weet ik niet
ze heeft een algeheel bloedonderzoek gehad ,alles was goed behalve te kort vitamine en selenium,waardoor ze niet lekker liep en ik daardoor niet naar buiten ging zoals we gewoonlijk altijd doen,als zij niet lekker loopt en haar oren staan niet zoals ze horen te staan,ga ik haar niet aan het werk zetten,waarschijnlijk had ze erg veel pijn door haar spierschade,en fe da heeft opgevoelt,maar ze heeft ook gezecht dat haar arm misschien niet lang genoeg was,daarna zij de tandarts ook dat als het veulen onderin ligt dat het niet te voelen is.

Anomien

Berichten: 7374
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 18:48

Ja ik snap je.
Soms ben je als eigenaar zoekende. Maar een goede DA kan je echt zeggen of ze drachtig is ja of nee.

Zou je wellicht op de juiste wijze leestekens willen plaatsen?
Dit leest namelijk erg onprettig... langste zin ever geloof ik. :+ Heb het twee keer gelezen en vind het nogal onsamenhangend door de lastige schrijfstijl.
Laatst bijgewerkt door Anomien op 23-05-20 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Mama van mijn lieve meisjes

jumala
Berichten: 127
Geregistreerd: 26-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-20 18:49

Misschien dat ze wisselt qua gevoel en is ze wellicht wat overbezorgd of in het ergste geval een hypochonder. Maar om meteen elke vraag af te kappen, gaat me net te ver wanneer ik zelf totaal geen kennis heb van haar berichten


ik weet niet wat een hypochonder is maar dan staat het hier ook in een verkeerd toppic ,dan denk ik dat het in een psychiatrich toppic moet staan ofzo

Anomien

Berichten: 7374
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: is dit oedeem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 18:51

Nou ja hypochonder is iemand die snel ziektes denkt te zien die er niet zijn.

En dan doelde ik op jou. Maar haal het niet uit context hoor. Want ik heb je er niet van beschuldigd.

Mama van mijn lieve meisjes

jumala
Berichten: 127
Geregistreerd: 26-02-12

Re: is dit oedeem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-20 19:03

Zou je wellicht op de juiste wijze leestekens willen plaatsen?
Dit leest namelijk erg onprettig... langste zin ever geloof ik. :+ Heb het twee keer gelezen en vind het nogal onsamenhangend door de lastige schrijfstijl.



nee dat wil ik niet,als je het lastig lezen vind,dan hoef je het niet te lezen.

SweetVanille
Berichten: 1769
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 19:05

jumala schreef:
nee dat wil ik niet,als je het lastig lezen vind,dan hoef je het niet te lezen.



Wauw. Dan zoek je het ook maar uit. :')

Anomien

Berichten: 7374
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 19:18

jumala schreef:
Zou je wellicht op de juiste wijze leestekens willen plaatsen?
Dit leest namelijk erg onprettig... langste zin ever geloof ik. :+ Heb het twee keer gelezen en vind het nogal onsamenhangend door de lastige schrijfstijl.



nee dat wil ik niet,als je het lastig lezen vind,dan hoef je het niet te lezen.


Sorry doei!!! Ik tem dan ook meteen maar.

Ik nam het zelfs voor je op! En als ik je vriendelijk vraag ABN met de juiste leestekens te schijven krijg ik dit?

Bedankt voor deze koude douche :') . Succes met je probleem!

Mama van mijn lieve meisjes

Anoniem

Re: is dit oedeem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 19:21

Wauw wat een opmerking ts. Je kunt toch gewoon een beetje nadenken en leestekens etc. gebruiken? Is heel normaal om dat te doen.

Iedereen probeert je te helpen. Maar het lijkt alsof je er vervolgens niets mee doet. Is de dierenarts al nog een keer geweest om te bevestigen of ze drachtig is ja of nee?

jumala
Berichten: 127
Geregistreerd: 26-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-20 19:24

ik heb geen probleem meer,omdat ik ook niks meer ga plaatsen,dan kan ik ook geen nare reacties meer krijgen,bedankt voor degene die wel redelijk reageerde

Spenk
Berichten: 21741
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 19:25

jumala schreef:
Zou je wellicht op de juiste wijze leestekens willen plaatsen?
Dit leest namelijk erg onprettig... langste zin ever geloof ik. :+ Heb het twee keer gelezen en vind het nogal onsamenhangend door de lastige schrijfstijl.



nee dat wil ik niet,als je het lastig lezen vind,dan hoef je het niet te lezen.

Je hebt gelezen dat in de bokt regels staat je ABN moet praten op bokt? Daar vallen lappen tekst zonder leestekens en hoofdletters niet onder.

Anomien

Berichten: 7374
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 19:26

jumala schreef:
ik heb geen probleem meer,omdat ik ook niks meer ga plaatsen,dan kan ik ook geen nare reacties meer krijgen,bedankt voor degene die wel redelijk reageerde



Ik reageerde redelijk. Nam het zelfs voor je op.
Mag ik je oprecht vragen waarom je denkt dat ik naar tegen je was?

Ik snap er niets van...

Mama van mijn lieve meisjes

marleen_88

Berichten: 14042
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:48

jumala schreef:
nee dat wil ik niet,als je het lastig lezen vind,dan hoef je het niet te lezen.


Nouja zeg, ik vind dit een heel onbeleefde reactie. Ik zie in dit topic dat Knert echt op een nette manier op jouw reacties reageert, er is niets onaardigs of verwijtends....

Ik zie ook een vette fjord, hup op dieet en aan de beweging dit paard. Ook als ze drachtig is kan er gedraafd worden hoor.

Doe wel en zie niet om

Anomien

Berichten: 7374
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: is dit oedeem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:53

Oké.. ik denk dat ts het nu weet.

Ze heeft wat moeite met schrijven. Dat is duidelijk. Ook vat ze teksten soms verkeerd op. Dus al met al niet makkelijk voor haar.

Ik heb haar een pb gedaan met het aanbod te helpen. Hopelijk komen we eruit. Iedereen weer blij, schone lei. En misschien wel de oplossing voor het fjordenprobleem.

Zullen we nu proberen verder te gaan? Anders jagen we haar weg.

Mama van mijn lieve meisjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:27

Knert schreef:
Oké.. ik denk dat ts het nu weet.

Ze heeft wat moeite met schrijven. Dat is duidelijk. Ook vat ze teksten soms verkeerd op. Dus al met al niet makkelijk voor haar.

Ik heb haar een pb gedaan met het aanbod te helpen. Hopelijk komen we eruit. Iedereen weer blij, schone lei. En misschien wel de oplossing voor het fjordenprobleem.

Zullen we nu proberen verder te gaan? Anders jagen we haar weg.


Lief van jou :j

Anomien

Berichten: 7374
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: is dit oedeem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:34

Ze wil helaas niet. Ik Denk dat we een bokker kwijt zijn.

Mama van mijn lieve meisjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:46

Knert schreef:
Ze wil helaas niet. Ik Denk dat we een bokker kwijt zijn.


Dat is haar probleem. Je hebt heel netjes aangeboden haar via pb te willen helpen. Als zij dat niet wil moet zij dat weten. Je hebt je best gedaan :)

jumala
Berichten: 127
Geregistreerd: 26-02-12

Re: is dit oedeem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-20 22:57

Ze wil helaas niet. Ik Denk dat we een bokker kwijt zijn.


klopt,dit heeft niks meer met paarden te maken


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ElinaSK en 126 bezoekers