Wat kan ik nog doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Wat kan ik nog doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 05:59

Ik zit met mijn handen in het haar. Slapenloze nachten.

Ik heb een draver ruin.
Ik heb hem nu 3 jaar.
2 jaar geleden begon het.
Heel gevoelig op de buik. Singelnijt etc. Ik heb toen een dierenarts laten komen en die gaf aan laat hem op de kliniek nakijken.

We zinn toen naar Bodegraven gegaan. Hij heeft daar 2 dagen gestaan.
Geen maagzweer, goed bloedbeeld, geen zand in darmen, ze konden niks vinden.

Ik heb toen voor 2 weken pijnstilling meegekregen. Dit hielp niet.

Toen Den Hoek laten komen, die hebben druppels voorgeschreven die iets hielpen.

We zijn nu 2 jaar verder en h e t gaat met vlagen goed, maar op dit moment niet goed.

Paard ziet er overigens zeer goed uit. Glanst heel mooi, goed op gewicht. Is wakker etc. Echter mag ik zn buik niet aanraken.

Mest is aan de droge kant.

Normaal helpt beweging goed bij hem. Echter dinds 2 dagen staat hij met een dikke pees, welke maandag gescand wordt. Tot die tijd boxrust en 3x perdag stappen.

Je raad het al de buik verslechterd direct, en ik weet niet wat ik nog kan doen.

In de 2 jaar heb ik vanalles geprobeerd. 24/7 gras, of alleen hooi op de paddock. Niks gaf verschil. Stoppen met krachtvoer en alleen vitamine brok hielp ook niet.

Hij staat nu op stro( bij vlas en zaagsel geeft geen verschil)

Krijgt 3x per dag flink portie voordroog hooi. ( echt hooi geeft geen verschil en laat hij liggen)

Verdeeld over 3 voerbeurten 1.5 schep horsefood easy mix ( met scheut omega 369 olie.

Volle emmer fibrebeet flink geweekt. Met veel omega 369 olie en visolie pillen. En magnesium.

Met de hoeveelheid olie die hij krijgt gaat elk ander paard aan de diarree, echter houd de mijne droge mest.

Ik vind het zo sneu dat hij altijd wat pijn in zijn buik heeft. De dierenartsen weten niet wat het is omdat er niks te zien is bij de foto en echo bloedbeeld etc.

Nu met de boxrust maak ik me meer zorgen om zn buik dan om zn been.

Weten jullie nog iets wat ik nog niet geprobeerd heb?

Afbeelding

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Wat kan ik nog doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 06:08

Het paard dat ik rij had ook maagklachten, was zelfs koliekerig en stond vaak opgetrokken. Veearts kon ook niks vinden.

Zij vermoedt wel dat hij een hele gevoelige maag heeft. Dit kan een gevolg zijn door een flinke bloedworminfectie op jonge leeftijd. Het is niet zeker dat hij dat heeft gehad.
Na de laatste koliek zijn wij Bonpard Colon gaan voeren ipv biks en muesli. Dit voer zorgt er voor dat de maag minder geprikkeld is. Sindsdien heeft hij geen maagproblemen meer. Misschien is het het waard om het 2 maanden te proberen? Wij bestellen het via de dierenarts.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 07:45

Ik heb echt 10 jaar lopen tobben.
Alles geprobeerd, ook bovenstaand voer. Ook den hoek, en andere klinieken.
De wereld aan supplementen..... soms een opleving, maar geen blijvend resultaat.

Tegenwoordig bestel ik kruidenmixen ‘op maat’, sinds een jaar doe ik dat nu, en ik kan nog steeds mijn ogen niet geloven.
Eindelijk een rustige buik en een blij paard. Wat een opluchting.

Ik bestel de kruiden bij Horse Complete

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 07:49

Even meedenken
Waar op de buik mag je niet aanrake? Iinwendig nagekeken op kliniek, maar ook uitwendig.?
Op de plek singel? Daar zit het borstbeen. Is het borstbeen gecontroleerd.in bodegraven?
Als eens fysio of osteo laten voelen naar het borstbeen en de ribben?
Het kan ook bot, spier of fascia gerelateerd zijn

Of zit het verder naar achteren?

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 07:52

Hoe lang heb je hooi geprobeerd? Mijn paard wil ook nog wel eens last hebben van zijn buik, en dan vooral rechts bij de flank. Daar zit de blinde darm, en die kan niet goed omgaan met gefermenteerd hooi (=voordroog). Hij staat nu sinds bijna een jaar, met een korte onderbreking, op hooi, daarnaast heb ik hem los laten maken door een osteopaat die inderdaad verkrampte spieren in zijn buikregio ontdekte (oftewel masseur kan ook prima), en sindsdien heeft hij eigenlijk geen klachten meer.
(overigens was bij hem de singelnijd ook stressgerelateerd)

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 07:59

Ninx schreef:
Ik heb echt 10 jaar lopen tobben.
Alles geprobeerd, ook bovenstaand voer. Ook den hoek, en andere klinieken.
De wereld aan supplementen..... soms een opleving, maar geen blijvend resultaat.

Tegenwoordig bestel ik kruidenmixen ‘op maat’, sinds een jaar doe ik dat nu, en ik kan nog steeds mijn ogen niet geloven.
Eindelijk een rustige buik en een blij paard. Wat een opluchting.

Ik bestel de kruiden bij Horse Complete



Wie maakt dit dan op maat? Komen ze dan langs?

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 08:00

janouk schreef:
Even meedenken
Waar op de buik mag je niet aanrake? Iinwendig nagekeken op kliniek, maar ook uitwendig.?
Op de plek singel? Daar zit het borstbeen. Is het borstbeen gecontroleerd.in bodegraven?
Als eens fysio of osteo laten voelen naar het borstbeen en de ribben?
Het kan ook bot, spier of fascia gerelateerd zijn

Of zit het verder naar achteren?


Vanaf de borst tot flank. het ergste is zijn flank.
Soms is het zo erg dat hij boos op zich zelf wordt als in trappen, en heel boos naar achter kijken en zich zelf in de buik proberen te bijten.

Hij wordt regelmatig na gekeken door een Chiropractor/ Osteopaat.

ook tanden worden elke 10 maanden nagekeken.

Hij wordt preventief 3x per jaar ontwormd en verder blijven de mest onderzoeken schoon.

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 08:02

nessinator schreef:
Hoe lang heb je hooi geprobeerd? Mijn paard wil ook nog wel eens last hebben van zijn buik, en dan vooral rechts bij de flank. Daar zit de blinde darm, en die kan niet goed omgaan met gefermenteerd hooi (=voordroog). Hij staat nu sinds bijna een jaar, met een korte onderbreking, op hooi, daarnaast heb ik hem los laten maken door een osteopaat die inderdaad verkrampte spieren in zijn buikregio ontdekte (oftewel masseur kan ook prima), en sindsdien heeft hij eigenlijk geen klachten meer.
(overigens was bij hem de singelnijd ook stressgerelateerd)


Hij heeft zeker 1.5 jaar op hooi gestaan.
Het punt is dat als hij last heeft van zijn buik het losmasseren daar echt geen zin heeft en gevaar voor eigen leven is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 08:30

Fibrebeet is bietenpulp toch? Hoelang geef je deze al? Daar al eens mee gestopt?
Weet dat het niet logisch klinkt maar die van mij had soortgelijke klachten en ik ben met de bietenpulp gestopt om te proberen, DA had er ook een logische uitleg voor, en het is bij die van mij weg. Had te maken met de blindedarm die dit allemaal moet verteren en teveel werk heeft als het lichaam dit niet nodig heeft (bij die van mij, omdat hij van nog iets werken naar praktisch niks is gegaan) en dan dus in de problemen komt met buikpijn en harde buik als gevolg. Misschien is jouw paard er gewoon gevoelig voor, weet niet of er in het werk wat verandert is maar omdat het nu ook erger wordt met stilstaan, kan het maar opperen ;)

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 08:31

[***] schreef:
Fibrebeet is bietenpulp toch? Hoelang geef je deze al? Daar al eens mee gestopt?
Weet dat het niet logisch klinkt maar die van mij had soortgelijke klachten en ik ben met de bietenpulp gestopt om te proberen, DA had er ook een logische uitleg voor, en het is bij die van mij weg. Had te maken met de blindedarm die dit allemaal moet verteren en teveel werk heeft als het lichaam dit niet nodig heeft (bij die van mij, omdat hij van nog iets werken naar praktisch niks is gegaan) en dan dus in de problemen komt met buikpijn en harde buik als gevolg.


Sorry ik bedoelde de nuggets..

In verleden wel beet gehad maar nu al zeker 6 maanden niet meer

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 08:35

Kelly1992 schreef:
Ninx schreef:
Ik heb echt 10 jaar lopen tobben.
Alles geprobeerd, ook bovenstaand voer. Ook den hoek, en andere klinieken.
De wereld aan supplementen..... soms een opleving, maar geen blijvend resultaat.

Tegenwoordig bestel ik kruidenmixen ‘op maat’, sinds een jaar doe ik dat nu, en ik kan nog steeds mijn ogen niet geloven.
Eindelijk een rustige buik en een blij paard. Wat een opluchting.

Ik bestel de kruiden bij Horse Complete



Wie maakt dit dan op maat? Komen ze dan langs?

Hier ben ik ook wel benieuwd naar.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 08:37

_Penotti schreef:
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.


Je kunt het beste even een bericht sturen naar Horse Complete wanneer je wilt weten hoe het werkt.... ik neem het nu een jaar af en ben ontzettend blij, maar hoe alle ins and outs werken kan ik vast niet zo goed uitleggen als zij dat zelf kunnen.....

pluisje88

Berichten: 8070
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Wat kan ik nog doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 08:47

Als het losmaken/losmasseren van de buik wel helpt maar als hij het niet wil omdat het te veel pijn doet dan kun je het behandelen net als. Effect is hetzelfde alleen doet het geen pijn bij het losmaken.

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 08:53

pluisje88 schreef:
Als het losmaken/losmasseren van de buik wel helpt maar als hij het niet wil omdat het te veel pijn doet dan kun je het behandelen net als. Effect is hetzelfde alleen doet het geen pijn bij het losmaken.



wat bedoel je met net als?

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 08:53

...wat zei de DA van Den Hoek?

Wat voor druppels kreeg je? Is er expliciet gezegd dat het met 1x 'zwaaien' en alleen deze druppels over moest zijn? Wat werd er over het voer gezegd?
(Wat ik van Laarakker c.s. begrijp is dat er zowel de gebruikelijke onderzoeken worden gedaan, als dat zwaaien met de Lecherantenne en de biosensor. En daarnaast vindt hij 'dat genezen een beetje zeer kan doen', het is een proces en kent ups en downs. In principe wordt ook het voer en het zadel en hoofdstel meegenomen.)

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 09:15

Janneke2 schreef:
...wat zei de DA van Den Hoek?

Wat voor druppels kreeg je? Is er expliciet gezegd dat het met 1x 'zwaaien' en alleen deze druppels over moest zijn? Wat werd er over het voer gezegd?
(Wat ik van Laarakker c.s. begrijp is dat er zowel de gebruikelijke onderzoeken worden gedaan, als dat zwaaien met de Lecherantenne en de biosensor. En daarnaast vindt hij 'dat genezen een beetje zeer kan doen', het is een proces en kent ups en downs. In principe wordt ook het voer en het zadel en hoofdstel meegenomen.)



Ze hebben de Lecherantenne gebruikt.
Cosmix Analemma/Harmonics
Micro Comp
Micro Cosmic Blue

Ik denk dat ik dit een jaar gebruikt hebt.
Na 1 week gebruik heel veel verbetering maar na +- 3 weken geen effect meer en werd het weer erger.

3 maanden geleden weer geprobeerd maar geen reactie meer hier op.

Zadel heb ik ook naar laten kijken omdat dit inderdaad ook een oorzaak kon zijn. Daarom ook nadat hij in de kliniek heeft gestaan een maatzadel aanlaten meten.

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Re: Wat kan ik nog doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:18

Is er inwending gekeken in de maag en darmen?

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Wat kan ik nog doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:22

Hoe is er zand en wormonderzoek gedaan? Alleen in de mest gekeken of ook bloedonderzoek en echo gemaakt(of röntgen, daar wil ik vanaf zijn week het nou is)?

tirzasarah10

Berichten: 1831
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Wat kan ik nog doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:26

Rug? Dan met name de lendenen? Mijn merrie is op haar gehele buik bloedlink omdat ze verkrampt bij haar lendenen, daardoor moet een paard compenseren met de buik wat als gevolg overbelaste spieren.

Mijn merrie heeft waarschijnlijk maagzweren gekregen van haar rug.

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 09:27

Jolynne schreef:
Is er inwending gekeken in de maag en darmen?


Ja hij is opgevoeld.
Foto en een echo is gemaakt.

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 09:28

Earth schreef:
Hoe is er zand en wormonderzoek gedaan? Alleen in de mest gekeken of ook bloedonderzoek en echo gemaakt(of röntgen, daar wil ik vanaf zijn week het nou is)?


Foto, echo, bloed onderzoek en mest onderzoek is gedaan.

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 09:28

tirzasarah10 schreef:
Rug? Dan met name de lendenen? Mijn merrie is op haar gehele buik bloedlink omdat ze verkrampt bij haar lendenen, daardoor moet een paard compenseren met de buik wat als gevolg overbelaste spieren.

Mijn merrie heeft waarschijnlijk maagzweren gekregen van haar rug.



Klopt hij was 2 jaar geleden wat gevoelig op de lenden. dit na een maatzadel over. Verder wordt hij elke 12 weken nagekeken door chiropractor/Osteopaat.

pluisje88

Berichten: 8070
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:37

Kelly1992 schreef:
pluisje88 schreef:
Als het losmaken/losmasseren van de buik wel helpt maar als hij het niet wil omdat het te veel pijn doet dan kun je het behandelen net als. Effect is hetzelfde alleen doet het geen pijn bij het losmaken.



wat bedoel je met net als?


Sorry auto correct. Aps. Is een therapievorm.

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:38

Kelly1992 schreef:
Jolynne schreef:
Is er inwending gekeken in de maag en darmen?


Ja hij is opgevoeld.
Foto en een echo is gemaakt.


Ook gastroscopie?

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 09:42

Ja hij is opgevoeld.
Foto en een echo is gemaakt.[/quote]

Ook gastroscopie?[/quote]

Nee dat niet. Dat hebben ze niet gedaan omdat alle andere onderzoeken en met name ook het bloed onderzoek goed waren.