[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 18:16

Eens inderdaad, vandaar mijn vraag. Mijne staan 24/7 buiten, kunnen wel in een schuilstal maar doen ze uiteraard niet met regen :+

Ik heb besloten om aankomende nacht ook een regendeken over de eczeem deken te doen. Voorspellingen zijn heel de nacht regen en 15 graden, met een windje is dat inderdaad wel erg koud als je een natte en zware deken op hebt. Ik haal m morgenvroeg weer af.

prugelpiet

Berichten: 12555
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 18:17

Lijkt me fijn :j

Ik ga ook even zoeken naar een ongevoerd dekentje voor erover.

darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 19:26

Hier geeft ie niet de hele nacht regen aan, maar buien. En blijft boven de 15 graden. Voor die van mij is dan een regendeken erover echt nog te warm en ze kunnen zelf droog gaan staan. Hij red zich gelukkig altijd wel.

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 13:00

Die van mij heeft met de regen geen andere deken op, heeft er gelukkig geen last van.

Hier gaat het gelukkig goed qua jeuk en schuren. We hadden net op tijd het anti jeuk middel binnen van de DA. Hij heeft nu al denk ik tussen de 1 of 2 maanden niet meer geschuurd en zijn manen beginnen langzaam weer te groeien. Links was van de week en rechts in januari.

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 22:01

veertje99 schreef:
[ [url=m/WbCF5v.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/DDqyvG.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat schattig die nieuwe maantjes <3. Fijn dat het de goede kant op gaat. Ik ga denk ik bij die van mij de deken af laten. Regent telkens nat, nieuwe erop ook weer nat.. extra regendagen oid is te warm...

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 23:01

Veertje, wat voor anti schuurmiddel heeft je dierenarts gegeven?
Wat een verschil maken een paar manen he! Fijn dat het goed gaat :)

Heb de deken afgelaten vanavond en haar ingespoten met happy valley. Ze stond vanmorgen zo sneu onder die zeiknatte deken op me te wachten. Heb 'm in de stal gehangen, maar hij was vanavond nog niet helemaal droog, dus daarom besloten af te laten. Ben benieuwd :=

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 07:02

Wat voor middel het precies is weet ik niet, staat er ook niet op. Het is ook niet op de markt je moet het echt bij de kliniek zelf halen of via de telefoon bestellen. Wij halen het bij de Paarden kliniek de Watermolen, ze bezorgen ook. Is het enige middel wat voor hem helpt. Eerste paar dagen 2x per dag insmeren
(Wel altijd handschoenen gebruiken), zodra ik merk dat hij amper tot niet meer schuurt nog 1x per dag en als hij niet meer schuurt hoef ik het ook niet te gebruiken. Zodra ik merk dat hij weer schuurt hoef ik het maar 1x in te smeren en hij stopt weer met schuren:)

wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 11:41

Daar zal dan wrs iets van cortison inzitten verwacht ik zomaar als je handschoenen aan moet doen.

Wel fijn dat dat helpt voor jullie inderdaad!

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 22:19

Heb nog steeds de deken af, dag en nacht en er wordt niet geschuurd. Zijn die knutten nou weg?
Of is het toch iets voedingsgerelateerd bij mijn paard? Ze is sinds kort van de luzerne, melasse en granen af, verder voer ik zo min mogelijk suiker en zetmeel en krijgt ze niets extra's meer, zoals appels of peren of snoepjes. Ik hoop toch zo dat ze helemaal niet allergisch is voor die beesten. Dat voer is goed onder controle te houden, die knutten helaas niet. Ga het volgend knutten seizoen pas weten, denk ik.

Joland1981
Berichten: 19
Geregistreerd: 26-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 08:49

Afbeelding
Afbeelding
Ben nu aan het twijfelen of ik de eczeemdeken af ga halen. Na woensdag.
Nu mooie lange manen. En ben bang er weer af.
Ze staat binnen met regen dus nat word ze niet. Ben alleen in twijfel wanneer het af kan. Als nacht temperatuur onder de 10 graden of dagtemperatuur. Of wachten op eerste nachtvorst. Is voor mij eerste keer dit jaar.
Zie bijgaand foto's van vorig jaar en nu dit jaar.

Caily

Berichten: 12516
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 10:44

Zou hem voorlopig echt nog wel op laten! Zeker tot november, misschien langer.

MarliesV

Berichten: 15173
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 11:04

Ik zou hem ook niet afhalen, pas na de eerste nachtvorst en als het overdag onder de 10 graden blijft.

Voor die tijd zijn de knutten niet dood en gaat die van mij lopen schuren.

Wordt het nat: liner er onder
Wordt het nat en koud: regendeken er over

Lies, als die van jou nu niet meer jeukt, dan zou ik het inderdaad op voedsel gerelateerd gooien en niet op zomereczeem door de knutten. Want die knutten zijn helaas dus nog lang niet weg.

marleen_88

Berichten: 14045
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 20:08

Met het slechte/herfstweer opkomst, ga ik hem toch in zijn blote kont zetten. Regendeken over eczeemdeken vind ik niet ideaal.

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 14:03

Wij hebben een regendeken met hals, die doen we op ipv de eczeemdeken met slecht weer.
Ervaring is dat dat hier ook prima werkt.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 14:06

Lumi schreef:
Wij hebben een regendeken met hals, die doen we op ipv de eczeemdeken met slecht weer.
Ervaring is dat dat hier ook prima werkt.


Daar zat ik ook aan te denken! Was net ook even bij de epplejeck geweest maar die hadden alleen van eigen merk met hals of bucas of horsware.
Bucas valt al af en eigen merk ook. Horseware hadden ze niet met hals in de goede maat in de winkel liggen.

Ik ga eens online wat zoeken!

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 14:13

ApplePapple schreef:
Lumi schreef:
Wij hebben een regendeken met hals, die doen we op ipv de eczeemdeken met slecht weer.
Ervaring is dat dat hier ook prima werkt.


Daar zat ik ook aan te denken! Was net ook even bij de epplejeck geweest maar die hadden alleen van eigen merk met hals of bucas of horsware.
Bucas valt al af en eigen merk ook. Horseware hadden ze niet met hals in de goede maat in de winkel liggen.

Ik ga eens online wat zoeken!



https://www.agradi.nl/equitheme-turnout ... 45-190.htm

Wij hebben deze, en ook erg blij mee. Mooie lange hals, met slecht weer verstopt ze zelf haar oren eronder.

prugelpiet

Berichten: 12555
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 21:36

Ik ga morgen de regenliner halen voor onder de rsih, maar na doorzoeken van dit topic lees ik dat die soms wat klein valt. Kan ik hem beter een maatje groter meenemen? Ik wil naar hypostore rijden om hem te halen zodat ik hem morgen al heb, maar het is niet echt naast de deur dus ik ga liever niet terug om te moeten ruilen :+

darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 22:37

Hier vandaag de Snuggy maar even verwisseld voor mn oude Rambo. Iets met een doorweekte deken.

Ik ben wel voorzichtig positief over de propolis druppels die een paar pagina’s eerder werd geadviseerd. De huid is rustiger en zachter, minder schilfers en de staart is aan het groeien!

Heb niet zo’n goede voor-foto, dus even still uit filmpje. De andere is vandaag.


Afbeelding
Afbeelding

Slmt9

Berichten: 4787
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 22:47

prugelpiet schreef:
Ik ga morgen de regenliner halen voor onder de rsih, maar na doorzoeken van dit topic lees ik dat die soms wat klein valt. Kan ik hem beter een maatje groter meenemen? Ik wil naar hypostore rijden om hem te halen zodat ik hem morgen al heb, maar het is niet echt naast de deur dus ik ga liever niet terug om te moeten ruilen :+


Ai, ik vind hem wel iets krapper vallen, maar een grotere was hier te groot.
Vrees dat je er maar op 1 manier achter gaat komen.

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 23:11

Ik had liner zelfde maat als rsih

prugelpiet

Berichten: 12555
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 07:32

Als die iets krapper valt dan de deken zelf, komt het nog wel goed denk ik. Die ruimte is er wel. Dan neem ik dezelfde maat mee. Bedankt :)

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 10:35

darkadia schreef:
Hier vandaag de Snuggy maar even verwisseld voor mn oude Rambo. Iets met een doorweekte deken.

Ik ben wel voorzichtig positief over de propolis druppels die een paar pagina’s eerder werd geadviseerd. De huid is rustiger en zachter, minder schilfers en de staart is aan het groeien!

Heb niet zo’n goede voor-foto, dus even still uit filmpje. De andere is vandaag.


[ [url=m/TSXLyy.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NIEvgf.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik gebruik sinds een week ook de propolis druppels van Bee health. Ik heb het idee dat het hier ook iets helpt. Tevens heb ik het ingezet voor een senior merrie die steeds een loop oog heeft. Ook dat lijkt minder te worden maar is nog niet over. Wel vind ik de pipet ontzettend lekken. Misschien dat ik pech heb dat die niet goed afsluit?

darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 10:44

henny_w schreef:
darkadia schreef:
Hier vandaag de Snuggy maar even verwisseld voor mn oude Rambo. Iets met een doorweekte deken.

Ik ben wel voorzichtig positief over de propolis druppels die een paar pagina’s eerder werd geadviseerd. De huid is rustiger en zachter, minder schilfers en de staart is aan het groeien!

Heb niet zo’n goede voor-foto, dus even still uit filmpje. De andere is vandaag.


[ [url=m/TSXLyy.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NIEvgf.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik gebruik sinds een week ook de propolis druppels van Bee health. Ik heb het idee dat het hier ook iets helpt. Tevens heb ik het ingezet voor een senior merrie die steeds een loop oog heeft. Ook dat lijkt minder te worden maar is nog niet over. Wel vind ik de pipet ontzettend lekken. Misschien dat ik pech heb dat die niet goed afsluit?


Hier nu ongeveer 3 weken dat ik het erbij geef. Wel ervoor een detox kuurtje van horseflex gedaan, waarbij ook zichtbaar afvalstoffen vrijgekomen zijn.

Betreft de pipet: ik dacht hier eerst ook dat ie lekte, maar als ik hem gewoon goed vol zuig en even laat uitlekken is het weg, dus lijkt hier puur te zijn van wat er nog langs de buitenzijde van de pipet loopt.

Slmt9

Berichten: 4787
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 13:54

Hier lekt de propolis ook erg. Ik geef het volgens mij sinds 12-8 en twijfel of het wat doet. Ik ben in elk geval nog niet overtuigd, maar durf er ook niet mee te stoppen :+

Caily

Berichten: 12516
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 14:16

Je had die van jou toch bloot gezet?