[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
__Suzanne__

Berichten: 4294
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 19:03

Afhankelijk van de hoeveelheid regen houdt hij of de eczeemdeken om of krijgt hij een regendeken met hals op

Be yourself, there are plenty of others


SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 15:31

Ik heb hier nu de waterdichte liner onder de rsih zitten

joke165

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Groningen

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 15:38

Vraagje, heeft iemand van jullie toevallig een losse vliegenhals in combi met een regendeken? Vroeger had ik zo'n constructie en dat vond ik het fijnste met dit wisselvallige weer. Toch de hals nog afgeschermd van vliegjes. Maar helaas is mijn vliegenhals aan gort en kan niet echt 1 vinden die past. Iemand tips voor een losse vliegenhals. Heb een amigo regendeken met bevestiging voor een hals.

If you want a stable friendship, get a horse

SOLD Eclipse: Z2 +9, ZZ-licht +1, ZZ-zwaar +10, PSG +1 :-)
Venice: Negro x Rubinstein I, 2002, met pensioen

__Suzanne__

Berichten: 4294
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 16:02

Heeft Amigo geen losse vliegenhals? Dan heb je de meeste kans op passende bevestiging denk ik

Be yourself, there are plenty of others

joke165

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 17:07

__Suzanne__ schreef:
Heeft Amigo geen losse vliegenhals? Dan heb je de meeste kans op passende bevestiging denk ik


Nee helaas, kan alleen waterdichte halzen vinden tot nu toe. Nog even goed zoeken :D

If you want a stable friendship, get a horse

SOLD Eclipse: Z2 +9, ZZ-licht +1, ZZ-zwaar +10, PSG +1 :-)
Venice: Negro x Rubinstein I, 2002, met pensioen

ellepel

Berichten: 47256
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 17:11


joke165

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 17:25


If you want a stable friendship, get a horse

SOLD Eclipse: Z2 +9, ZZ-licht +1, ZZ-zwaar +10, PSG +1 :-)
Venice: Negro x Rubinstein I, 2002, met pensioen

Anoniem

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 08:31

Behh regen en dekens, what to do? Een extra regendeken is te warm.. Doe hem steeds eendroge deken op maar die is binnen 10 minuten ook weer doorweekt..

Unicornetto
Berichten: 2379
Geregistreerd: 16-04-09

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 08:36

Ik heb hem nu steeds met een regendeken met hals staan. Regendeken over de eczeemdeken vind ik nu ook te warm.

Yontheke

Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 08:39

Ik heb momenteel de regenliner in mijn Rambo eczeemdeken hangen. Dit werkt perfect. Paard blijft er netjes droog onder buiten zijn hals natuurlijk.
In de avond wissel ik dan naar een droog deken voor de volgende dag.

“To the people who look at the stars and wish."
"To the stars who listen and the dreams that are answered.”

evelienn28

Berichten: 601
Geregistreerd: 19-07-11
Woonplaats: emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 09:13

Ik doe de deken gewoon af jeuk is goed onder controle bij hem.
Het scheelt wel dat hij de stal in kan daardoor staat hij wel vaak droog.
Maar met wind en regen heb ik hem liever zonder deken staan
Doe hem vanavond wel weer om.

Django <3 Mijn lieve paardje

MarliesV

Berichten: 15147
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 09:15

Zolang het matige regen en vooral 15+ graden is staat die van mij gewoon onder haar RSIH, die was gisteren nat maar zij was er onder gewoon droog.
En anders doe ik de liner er onder inderdaad, want een extra regendeken is hier veel te warm. En zonder is geen optie.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Anoniem

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 10:10

Ja bij mij wordt ie er dus wel nat onder.. hij gaat ook niet droog staan. En deken is wel nog nodig helaas.. lastig..

MarliesV

Berichten: 15147
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 10:23

Onder de andere exceemdeken wordt die van mij ook nat hoor.

Tip trouwens voor de liner onder de RSIH, koop die 1 of 2 maten groter. Die van mij heeft een185 liner onder dezelfde maat deken en altijd een randje bil niet bedekt. Niet erg maar wel jammer.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Zamero

Berichten: 2326
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Katwijk

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 17:21

De mijne staan met dat natte weer en de temperatuur van afgelopen week gewoon onder een regendeken met hals

*Geniet van alles zolang het nog kan*
*Want zeg nou zelf zou jij er iets van willen missen*

Horseloverl
Berichten: 2218
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 20:38

Wil iemand mij van advies voorzien? Ik ben vrij onbekend met maaneczeem. Heb nu een Rambo sweet itch hoody gekocht. Paard stikt van de jeuk. Open plekken, kale staart, open oren, manen schuurt ze gelukkig niet meer. Staat al poosje onder zo’n goedkope eczeem deken maar die was binnen no time kapot. Kortom drama . Krijgt fiberforcel, lijnzaad, vitaminekorrel van Marshall en equi cbd. Verder hooi en gras. Heb haar glucobalance gevoerd maar daar vlamde de eczeem van op, dus gestopt. Smeer de plekken nu in met uiercreme, propolis. Gwn vettigheid. Ik weet niet goed wat ik moet doen verder. Hebben jullie tips?

Roze schoentje

Elisa2

Berichten: 36669
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 07:47

Voor nu goed inpakken..en bij sommige helpt geen gras meer of gras beperken.

Eind van de winter volgend jaar op tijd beginnen met inpakken en middeltjes gebruiken om de reacties onder controle te houden is volgens mij het beste wat je kunt doen.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

MarliesV

Berichten: 15147
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 08:05

Horseloverl schreef:
Wil iemand mij van advies voorzien? Ik ben vrij onbekend met maaneczeem. Heb nu een Rambo sweet itch hoody gekocht. Paard stikt van de jeuk. Open plekken, kale staart, open oren, manen schuurt ze gelukkig niet meer. Staat al poosje onder zo’n goedkope eczeem deken maar die was binnen no time kapot. Kortom drama . Krijgt fiberforcel, lijnzaad, vitaminekorrel van Marshall en equi cbd. Verder hooi en gras. Heb haar glucobalance gevoerd maar daar vlamde de eczeem van op, dus gestopt. Smeer de plekken nu in met uiercreme, propolis. Gwn vettigheid. Ik weet niet goed wat ik moet doen verder. Hebben jullie tips?


Hoe lang heb je het dier al ingepakt staan?
En heb je ook een masker of alleen een deken?

Zonder masker heeft die van mij binnen 2 dagen ook de oren beschadigd van het schuren en met masker blijven ze super, hoeft ik niets te smeren zelfs.

Want als je 'te laat' bent met de deken dan is het veel lastiger om het onder controle te krijgen/houden dan wanneer je in het voorjaar bij de eerste kriebel al een eczeemdeken oplegt. Tip voor volgend jaar dus mocht je nu later zijn gestart.

Wassen met teatree shampoo en daarna eerst dagelijk smeren met Sweet Itch van Sectolin bijvoorbeeld. Aangezien het open is zou ik geen middelen als Derfen gebruiken. Als het dicht is, zou dat ook nog een fijne optie kunnen zijn.

Het is helaas vaak zoeken naar het beste middel en het beste beleid.
Hier is die van mij van het gras af, dit levert niet veel op maar alle beetjes helpen.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

car0linee

Berichten: 1319
Geregistreerd: 29-10-05

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 12:35

Ook een goede tip is te kijken naar de producten van biteback. Verkrijgbaar via pure paarden voeding. Altijd werkte Derfen heel goed bij mij, tot ik een open plekje had. Hierna overgestapt op biteback producten en dat werkt fantastisch. Ander stalgenootje met een eczemer is het ook gaan gebruiken en haar paard is ook jeukvrij na gebruik.

Verder natuurlijk kijken naar gezonde voeding, gras zoveel mogelijk beperken en goed inpakken.

Niets zo verschrikkelijk als de jeuk..

Suzy ♥ Just another part of me ♥

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 12:52

helaas schuurt mijn jonge haflinger wat meer. hele zomer goed gegaan, vooral met vacht wisseling schuurt hij zijn kont en billen. iemand daar tips voor?

Horseloverl
Berichten: 2218
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 07:53

MarliesV schreef:
Horseloverl schreef:
Wil iemand mij van advies voorzien? Ik ben vrij onbekend met maaneczeem. Heb nu een Rambo sweet itch hoody gekocht. Paard stikt van de jeuk. Open plekken, kale staart, open oren, manen schuurt ze gelukkig niet meer. Staat al poosje onder zo’n goedkope eczeem deken maar die was binnen no time kapot. Kortom drama . Krijgt fiberforcel, lijnzaad, vitaminekorrel van Marshall en equi cbd. Verder hooi en gras. Heb haar glucobalance gevoerd maar daar vlamde de eczeem van op, dus gestopt. Smeer de plekken nu in met uiercreme, propolis. Gwn vettigheid. Ik weet niet goed wat ik moet doen verder. Hebben jullie tips?


Hoe lang heb je het dier al ingepakt staan?
En heb je ook een masker of alleen een deken?

Zonder masker heeft die van mij binnen 2 dagen ook de oren beschadigd van het schuren en met masker blijven ze super, hoeft ik niets te smeren zelfs.

Want als je 'te laat' bent met de deken dan is het veel lastiger om het onder controle te krijgen/houden dan wanneer je in het voorjaar bij de eerste kriebel al een eczeemdeken oplegt. Tip voor volgend jaar dus mocht je nu later zijn gestart.

Wassen met teatree shampoo en daarna eerst dagelijk smeren met Sweet Itch van Sectolin bijvoorbeeld. Aangezien het open is zou ik geen middelen als Derfen gebruiken. Als het dicht is, zou dat ook nog een fijne optie kunnen zijn.

Het is helaas vaak zoeken naar het beste middel en het beste beleid.
Hier is die van mij van het gras af, dit levert niet veel op maar alle beetjes helpen.


Niet heel lang. Denk een maand of 2. We hebben het niet doorgehad omdat ze 24/7 met haar veulen buitenliep. Ook vliegenkap met oren idd.

Roze schoentje

prugelpiet

Berichten: 12523
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 08:05

Ik kom hier ook even meelezen. Sinds vorig winter verhuisd, en waar ze eerder wel eens wat wou schuren als ze binnen kwam, schuurt mijn lieftallige paard zich nu helemaal open. Hele zomer onder een vliegendeken en masker gehouden, en toen was het te doen. Nu onder de winterdeken is het helemaal mis en is er al een stuk minder over van haar mooie lange manen.

Nu lees ik hier dat jullie de eczeem dekens onder de regendekens houden? Ik ben niet in de mogelijkheid om elke dag dekens te wisselen en dat ga ik ook niet van mijn stalbaas vragen. Maar heeft het zin om nu nog een nieuwe exceemdeken te kopen en die eronder te doen? Is dat niet te warm?

Ik ben echt een totale leek op het gebied van zomereczeem, schuren en jeuk. Dus ik ga het topic eens goed doorlezen voor tips!

I am because you were

MarliesV

Berichten: 15147
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 13:32

Prugelpiet, ik heb een liner voor onder mijn exceemdeken, maar er zijn bijvoorbeeld ook losse exceemhalsen te koop. Dat zou het overwegen waard zijn, dus regendeken+ losse eczeem hals.

Hier gaat de deken pas af als de eerste echte nachtvorst is geweest, tot die tijd zijn de mugjes gewoon nog in leven en actief en houdt je dus jeuk zonder bescherming.
Wat dat betreft is zomereczeem een foute benaming, het seizoen is grofweg hier van maart t/m half november vaak.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Anoniem

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 13:36

Hier blijft ie ook nog op tot de nacht vorst wat doorzet idd.

Elisa2

Berichten: 36669
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 14:31

Hier moet het helaas wel, de ecxeemdeken eronder..die komt tot over de oren en het is echt nodig. Ligt een dun gevoerd regendekentje op en als het overdag nog boven de 14 graden komt gaat die er af.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carin0903, fannetje, Lottehorse27 en 36 bezoekers