Help, mijn paard is ziek, geen dierenarts die het weet.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nena_Jelle
Berichten: 4
Geregistreerd: 16-01-19

Help, mijn paard is ziek, geen dierenarts die het weet.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-19 01:03

Laat ik bij het begin beginnen,

20 November 2018 haal ik mijn kanjer al telefonerend uit de stal vandaag ( eigen zaak gaat maar door..) Even poetsen zadel erop. De volgende dag zou ik een afspraak hebben met de DA voor de jaarlijkse enting en gebitscontrole. Terwijl ik met het zadel bezig was klopte het niet, hij was te sloom. Dus jahoor termometer erin... 39.6 graden.. Direct de DA gebeld, in de gaten houden morgen ochtend om 10 uur gaan we kijken.

Heeft een koortsremmer gehad en een dosis quadrisol ( 3 dagen), koorts verdween natuurlijk wel even maar kwam de volgende dag met de zelfde gang terug. Opnieuw de DA. Neusswab en bloed afgenomen, weer een koortsremmer erin en een kuurtje Buth en sulvatrim en eindelijk begon mijn kanjer een beetje op te knappen. de kuur moest 10 dagen duren en hebben we netjes volgehouden ( met moeite want meneer vond het natuurlijk niet lekker) Toen we klaar waren met de kuur was het binnen 3 dagen weer foute boel.

Ondertussen alle uitslagen binnen, zag er allemaal netjes uit behalve ontstekingswaarde waren erg hoog. Geen gekke ziektes als Rhino, Droes, ziekte van lijm, west nijl, tijgervlieg.

Weer contact gehad met de dierenarts, deze weet zich geen raad en verwijst me door naar Utrecht, Gelukkig nog nooit eerder in contact geweest met een kliniek.... Dus geen idee waar ik me inga bevinden, maar daar zullen ze het wel weten toch?? Ondertussen is het 6 December.

Aangekomen in utrecht word jelle direct in de isolatie gezet en krijg ik te horen er niet naar toe te mogen zolang hij daar staat ( zwaar....) na 2 dagen gelukkig in reguliere box. In utrecht weer de nodige onderzoeken gehad, weer bloed rectaal longen foto's etc ( oja hij kreeg een eudeem in zijn linker oksel na de kuur sulvatrim) echo's. Maar je raad het vast al, er is niks op te zien. Na een week daar gestaan te hebben met afwachten wat er gebeurd heb ik besloten hem weer naar huis te halen want wachten kunnen we thuis ook... 14 december...

Besloten door de dierenarts daar om jelle langdurig aan de metacam te zetten aangezien hij toch weer begon op te lopen in de tempratuur 38.8 graden, Dit 3 weken volgehouden en netjes rond de 37.8 gebleven qua tempratuur ( vind ie wel lekker gelukkig) In overleg gestopt. en jawel na 2 dagen waren we weer op de 38.8....

Nu sinds maandag 14 januari 2019 op een laatste soort AB ( ga de naam nog even opzoeken) een soort gele poeder, die hij echt heeeeeeeeel vies vind... arm dier. Dit voorlopig ook 3 weken en dan maar hopen op een wonder voor nu is hij in de ochtend 37.8 en in de avond 38.4 wat acceptabel is maar duurd natuurlijk veel te lang.

Wie kan mij helpen, heeft zoiets eerder mee gemaakt. Ondertussen zijn we 9 weken verder en is hij nog niet oke. de AB is het laatste wat ik kan proberen buiten alternatieve geneeswijze. De rekeningen moet ik nog krijgen en we zijn geen k verder.
Als de AB niet aanslaat moet ik maar laten koortsen en hopen dat hij of zichzelf geneest of hij het opgeeft, tijdens zijn zwakke toestand blijft mijn kanjer eten en drinken, hij was van de 1 op ander dag ziek, ze worden dagelijks gepoetst om te controleren op wondjes etc en standaart 1x in de maand de thermometer erin.

Ik hoop zo dat iemand mij kan helpen in wat dit is...

vriendelijke groetjes Nena


amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Re: Help, mijn paard is ziek, geen dierenarts die het weet.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 01:15

Wat rot om je paard zo te zien en niet te weten wat het vandaan komt. Ik kan je niet verder helpen, helaas. Krijgt hij supplementen om zijn weerstand op te krikken?

artosje
Berichten: 118
Geregistreerd: 25-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 02:12

ik wens je heel veel sterkte, konden ze maar praten ......

luckyfarm
Berichten: 208
Geregistreerd: 29-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 02:33

Laatst bijgewerkt door luckyfarm op 17-01-19 02:46, in het totaal 1 keer bewerkt


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 03:05

He, wat vervelend. Begrijp ik het goed dat je paard alleen koorts heeft? Geen andere symptomen?
Ik heb een aantal jaar geleden met 1 van mijn pony's iets soortgelijks gehad, enkel koorts en verder leek alles prima. Eerst simpel koortsremmer maar na 24u was het weer terug. Daarna bloed getrokken en alvast algemene AB gestart, toen leek het goed te gaan (2 dagen koortsvrij) totdat hij door de AB heen over de 41°C ging.

DA dacht aan bv Lyme, maar er konden nog een aantal andere parasieten/ziekten dat beeld veroorzaken. Testen was heel omslachtig (en duur) en de behandeling was voor alles hetzelfde, hele specifieke AB die eerst dagelijks moest ingespoten worden door de DA, een week lang, en daarna nog een maand onderhouden met poeder. De naam ontgaat mij even maar kan ik wel voor je opzoeken als je dat wil. Als die aansloeg zou het in orde komen, bleef hij met die AB nog koorts maken waren de opties op. Gelukkig sloeg het aan.


Edit; dat linkje van Anaplasmose zou het hier wel eens geweest kunnen zijn, sprak de DA ook van als 1 van de mogelijkheden.. Volgens mij heeft hij ook doxycycline als AB gehad :j

Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Re: Help, mijn paard is ziek, geen dierenarts die het weet.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 03:14

Waar is zijn bloed op getest?

Mongol Derby 2023

                  The sky is the limit*

ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Help, mijn paard is ziek, geen dierenarts die het weet.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 07:46

Wat kwam er uit het bloed? Leverbot/wormen al afgevinkt?

Ik heb hele goede ervaringen met Bodegraven, mijn jaarling had toen oo steeds vage klachten en daar kwam wel een diagnose uit. Misschien een second opinion?

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

zonneglans
Berichten: 220
Geregistreerd: 29-07-07

Re: Help, mijn paard is ziek, geen dierenarts die het weet.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 08:01

De friese merrie van mijn moeder had iets soortgelijks. Met medicijnen geen koorts, zonder direct weer. Uit haar bloed bleek dat haar lever het probleem was. Helaas zat er een tumor op en is zij helaas ingeslapen op 18 jaar.

Ik zou dus net als eerdere berichten controleren op leverwaardes.
Sterkte met je vriendje

Anoniem

Re: Help, mijn paard is ziek, geen dierenarts die het weet.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 08:17

Is hij onderzocht op tumoren?

crow
Berichten: 2426
Geregistreerd: 12-05-07

Re: Help, mijn paard is ziek, geen dierenarts die het weet.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 08:53

Ik had ook een paard dat wisselend temperatuurverhogingen had. De dierenarts testte op leptosirose en dat bleek hij te hebben. De dierenarts zei dat veel dierenartsen daar niet op testen. Is dan ook hele specifieke antibiotica nodig langdurig.

Oehlala
Berichten: 4300
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Help, mijn paard is ziek, geen dierenarts die het weet.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 09:09

is hij getest op salmonella? daar lijkt de beschrijving aardig op.

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Help, mijn paard is ziek, geen dierenarts die het weet.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 15:23

Dit past beter op [MD] Medisch, ik zal het topic verplaatsen.

Toos Onderschriftloos :D

Sure_lee

Berichten: 10384
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Help, mijn paard is ziek, geen dierenarts die het weet.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 15:34

Ik zou even contact opnemen met Frederique Hogema van F-H bioresonantie. Zij heeft vast in no time de oorzaak gevonden en je paard weer op de been.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 15:46

luckyfarm schreef:


Interessante link ! Maar in de periode dat paardje van TS deze koorts kreeg, zaten er denk ik geen teken.Of zie ik dat verkeerd ?

Anyway, ik heb hier ook zo ééntje staan.
Maar de koortspieken komen altijd in het voorjaar / vroege zomer. Duurt een dag of 5 en dan is het weer weg.Verder ook geen enkel symptoom.
Op alles en nog wat getest door de internist. Enige was lichte anemie en iets verhoogde leverwaarden.
Maar dat was enkele maanden later ook weer terug in orde.

saarie

Berichten: 2148
Geregistreerd: 22-02-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Help, mijn paard is ziek, geen dierenarts die het weet.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 15:51

Hier in het verleden ook een paard gehad met vage klachten. Leek eerst wat koliekig, hangerig, sloom.. Niet zichzelf. Ook oplopende temperatuur en hoge ontstekingswaarden. Bleek na onderzoek op de kliniek (buik opengemaakt) darmkanker te hebben. Is er ergens aanwijzing voor een tumor?

Suzanne F.

Berichten: 49168
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Help, mijn paard is ziek, geen dierenarts die het weet.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 15:55

Je zou denken dat er ergens in het lichaam een ontsteking zit, of een tumor inderdaad. Is het bloed getest op ontstekingswaarden?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: Help, mijn paard is ziek, geen dierenarts die het weet.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 16:18

Heftig TS.
Ik kan je geen tips of adviezen geven. Maar ik vind wel dat je erg goed gehandeld hebt. Ik ben erg benieuwd hoe het nu gaat met Jelle.

''There are no mistakes- Sigmund Freud''

Annemarievzr

Berichten: 265
Geregistreerd: 01-05-11
Woonplaats: Zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 16:40

Geen tips voor de ziekte. Mocht je de antibiotica er niet in krijgen: ik heb vorig jaar van alles geprobeerd en het uiteindelijk gemengd met vanillevla en in zo'n grote katheterspuit gestopt. Dit weet je vast allemaal al, maar de gebruiksaanwijzing is: de spuit met de mond naar onder in een bakje zetten, vanillevla erin, dan in water opgeloste antibiotica erin, weer vla erop, dan de zuiger erop (en dan duw je altijd wat inhoud naar buiten, vandaar beginnen met vanillevla) en dan als een wormenkuur erin duwen.
Veel sterkte!

frensje
Berichten: 722
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 17:02

Paard dat wij op stal hebben gehad had soortgelijke klachten en dat bleek helaas een lever tumor te zijn.
Sterkte en hopelijk geneest hij.

Hard work pays off

Kimmie1974
Berichten: 433
Geregistreerd: 04-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 17:16

Mijn toen tweejarigemerrie had vorig jaar oktober t/m december afwisselend hoge koorts, varierend tussen lage 38 en 40.9 (!). De koorts maakte haar sloom en lusteloos, alles wees op een infectie maar wat? Uiteindelijk na van alles uitgesloten te hebben, neusschwab en diverse bloedonderzoeken bleek ze een enorme bloedworminfectie te hebben, gecombineerd met kilo's zand in de darmen (zichtbaar geworden door echo's). We konden het eigenlijk niet rijmen, altijd mestonderzoeken gedaan, paard zag er verder gezond uit en at nooit zand in de paddock waar onbeperkt hooi lag in een bak (dachten we, ik heb het haar echt nooit zien doen...)
Na een zware antibiotica kuur en tig wormenkuren en altijd met korf om naar buiten is het uiteindelijk wel goed gekomen, maar duurde erg lang. Wij gingen met haar naar de kliniek in Bodegraven, echt een aanrader!

Nena_Jelle
Berichten: 4
Geregistreerd: 16-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-19 02:39

Wat lief al die reactie! Ik ben nieuw hier dus weet verder niet hoe het werkt.

Leverwaardes zijn goed, hij heeft geen zand en geen bloed worm. Ook I derdaad geen andere symptomen.

De ab word nu gemengd met appelmoes eet hij gelukkig graag maar Ik vind de vannille vla een goede! Voor de afwisseling.

Hij krijgt extra een portie slobber senior, voor wat extra aan gezien hij best wat kracht kwijt is. Daar door heen krijgt hij Echinicea als ik het goed schrijf. Brandnetel en goudsbloem. Voor de weerstand.

Hij oogt voor nu goed tempratuur is ochtend 37.8 / 38.1 en avond 38.0 / 38.4 schommelt dus maar ja is onder medicatie.

Fingers crossed

Oja wel getest ook gekeken naar tumoren niks gevonden... En heel. Eerlijk om nog een keer naar een kliniek te gaan dat Kan ik niet betalen. Hakt er aardig in zo, en al Hadden ze iets gevonden..

Lyme is het trouwens ook niet.

Nogmaals bedankt voor alle toffe reacties. Dit typende op mijn telefoon werkt niet zo goed. Ik zal morgen een update plaatsen.

Toch.. Paarden zijn sterker als ik dacht, wat een kanjer

Oja ontstekings waarde zijn idd hoog (3 keer bloed af genomen) maar waar het zit kunnen ze niet vinden

Rectaal ook gevoeld was allemaal schoon en niet verdikt

Ook op teken getest o.a wat er in t Artikel staat.

NenaC schreef:
is hij getest op salmonella? daar lijkt de beschrijving aardig op.


Ik zL het dossier op vragen, salmonella weet ik niet. Ik heb voor me gevoel het hele lijstje af gewerkt

Sure_lee schreef:
Ik zou even contact opnemen met Frederique Hogema van F-H bioresonantie. Zij heeft vast in no time de oorzaak gevonden en je paard weer op de been.


Hoe Kan ik haar vinden? Heb je een link voor me?

[***] schreef:
He, wat vervelend. Begrijp ik het goed dat je paard alleen koorts heeft? Geen andere symptomen?
Ik heb een aantal jaar geleden met 1 van mijn pony's iets soortgelijks gehad, enkel koorts en verder leek alles prima. Eerst simpel koortsremmer maar na 24u was het weer terug. Daarna bloed getrokken en alvast algemene AB gestart, toen leek het goed te gaan (2 dagen koortsvrij) totdat hij door de AB heen over de 41°C ging.

DA dacht aan bv Lyme, maar er konden nog een aantal andere parasieten/ziekten dat beeld veroorzaken. Testen was heel omslachtig (en duur) en de behandeling was voor alles hetzelfde, hele specifieke AB die eerst dagelijks moest ingespoten worden door de DA, een week lang, en daarna nog een maand onderhouden met poeder. De naam ontgaat mij even maar kan ik wel voor je opzoeken als je dat wil. Als die aansloeg zou het in orde komen, bleef hij met die AB nog koorts maken waren de opties op. Gelukkig sloeg het aan.


Edit; dat linkje van Anaplasmose zou het hier wel eens geweest kunnen zijn, sprak de DA ook van als 1 van de mogelijkheden.. Volgens mij heeft hij ook doxycycline als AB gehad :j

Volgens mij doxycycline idd.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 20-01-19 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, dit kan met de wijzig knop

Sure_lee

Berichten: 10384
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 09:25

Nena_Jelle schreef:
Sure_lee schreef:
Ik zou even contact opnemen met Frederique Hogema van F-H bioresonantie. Zij heeft vast in no time de oorzaak gevonden en je paard weer op de been.


Hoe Kan ik haar vinden? Heb je een link voor me?


Kwestie van intypen in Google hihi
Maar hier is haar site.
https://www.f-hbioresonantie.nl

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: Help, mijn paard is ziek, geen dierenarts die het weet.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 12:46

Raar idee misschien maar is je paard bekend met maagproblemen?

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=271&t=2014085

Chess. Aktion x Pion RIP
Alando JetsetD x Zeoliet RIP 16.06.2023

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 13:38

Bioresonantie is kwakzalverij.
Iedereen doet natuurlijk wat hij zelf wil,
maar ik zou mijn financiële middelen sparen voor betrouwbare zaken.
Het klinkt alsof dat wel eens nodig zou kunnen zijn.

il faut d'abord durer


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, IASCrawler en 93 bezoekers